Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Mijn vorige 2 GTi Turbo’s hadden een dikkere radiator dan de nieuwe valeo die in m’n huidige GTi Turbo zit.
Een maand of 2 geleden airco onderdelen gaan schroeven uit een ‘83er
Limousine Turbo en het viel me toen op dat deze ook de “dikke” radiator had, het lijkt erop dat er origineel toch een andere radiator werd gemonteerd.
In de microfiche staan 2 type’s radiator aangeven, als eerste staat
de 27dm² Blackstone 95 495 033 en als tweede de 27dm² IPRA 95 633 532.
De IPRA is dus de dunne uitvoering die door Valeo word geleverd en ook de enige uitvoering die voor zover ik weet nog geleverd word door de andere leveranciers.
Ik ga er vanuit dat de originele dus de Blackstone is en dat die omdat het koelnet dikker is (2 rijen net)ook beter koelt in extreme omstandigheden (zoals filerijden bij +30°)
Weet er iemand of dit ook zo is en of er nog aan een Blackstone aan te geraken is?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
We hebben momenteel een Prestige hier staan die volgens mij behoorlijk origineel is. Waar kan ik die gegevens vinden op die radiator? Dan kijk ik morgen even.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
garagestmarien schreef:We hebben momenteel een Prestige hier staan die volgens mij behoorlijk origineel is. Waar kan ik die gegevens vinden op die radiator? Dan kijk ik morgen even.
Geen idee of er iets op staat van merk bij de Blackstone op de IPRA staat het op de waterkasten.
Het gaat om de radiator met de haakse aansluitingen koperen net en kunststof waterkasten.
Als het een Prestige Turbo is kan hij er in zitten.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, is geen turbo. Toch een foto maken, morgen?
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een foto is altijd interesant
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb even gekeken, maar een foto is eigenlijk niet goed te maken. Daarbij valt er ook niets geks te zien. Gewoon een normale radiator, evenals overigens in the Beast…
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Foto’s van de Valeo/NRF die in m’n GTiT zit:
Dit is dus de IPRA van de originele heb ik geen foto’s.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi, maar lijkt me niet dikker dan elke andere radiator.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
garagestmarien schreef:Mooi, maar lijkt me niet dikker dan elke andere radiator.
Dit is de IPRA die dus dunner is dan de originele, het net van deze is slechts 24 mm dik!
Van de originele heb ik helaas geen foto’s.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik probeer vanavond of maandag even fotos te maken van het originele net van de turbo…. dan kunnen we even vergelijken…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Wat je punt is kris ivm met het afkoelen. Is dat volgens mij de valeo beter zal koelen omdat gemakkelijker de warmte afgeeft omdat het net dunner is….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
bxsport schreef:ik probeer vanavond of maandag even fotos te maken van het originele net van de turbo…. dan kunnen we even vergelijken…
Heel goed, alvast bedankt!
Koelen doet zo’n IPRA meer dan goed genoeg zolang er voldoende luchtstroom door komt,maar als je stilstaat voor de lichten ofzo of bij file rijden gaat de temperatuur zeer snel omhoog.
Allemaal geen probleem want de ventilatoren gaan dan aan en koelen de boel snel af.
Een dun net kan misschien wel de warmte beter/sneller afgeven maar heeft wel minder water inhoud dan een dik net.
Zo’n dik net is volgens mij door de grotere inhoud beter bij stapvoets rijden en stilstaan.
Dit ervaar ik tenminste bij m’n Prestige waar een 3 rijen net in de originele radiator is in gesoldeerd.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Hier zijn de foto’s van de originele radiator van de GTiT van bxsport.
Let op de dikkere waterkasten en de vast geboute haakse aansluitingen.
Ter vergelijking een foto van de IPRA in m’n GTiT
Toch maar eens zo’n originele zien vast te krijgen…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja het klopt wel dat mijn dikker is maar waar geraak je nog aan zo een?
moet je al bijna uit een andere turbo halen en dan misschien het net vervangen?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zal eens zien welke nieuwe ik heb liggen.
En idd, dikkere radiator = meer koeloppervlak…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zie hier allemaal donkere radiatoren..
Zelf heb ik een aluminiumkleurige in mijn T2 zitten