4 van de 23
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Vaarwel, Xsara phase 1 van Jeroen
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 13 augustus 2008 01:13 AM
  [ # 46 ]

Ziet er netjes uit je xsara!! Voor je verder gaat zou ik eerst even langs de dealer wandelen en een setje witte knippers in de voorschermen te halen. Mijn 2000 xsara coupe MK1 heeft ze standaard en dat ziet er erg strak uit op een donker blauwe Cool

Xsara Coupe

Profiel  

Jeroen_Xs98
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 391

- Xsara 1.4i coupe
Gepost: 13 augustus 2008 01:17 AM
  [ # 47 ]
Xsara Coupe schreef:

... Voor je verder gaat zou ik eerst even langs de dealer wandelen en een setje witte knippers in de voorschermen te halen…

Sorry, maar wat bedoel je ?  Confused

Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 augustus 2008 01:21 AM
  [ # 48 ]

In de voorschermen, net voor de deuren, zitten oranje knipperlichten. Deze zijn origineel ook wit geleverd en dat ziet er net wat strakker uit Wink

Zie hier Wink
Dingen kosten nog is geen drol ook… Ik geloof 5 euro ofzo…

Xsara Coupe

Profiel  

Jeroen_Xs98
> 300 berichten
RankRankRank

- Xsara 1.4i coupe
Gepost: 13 augustus 2008 01:34 AM
  [ # 49 ]

Ah die, jah inderdaad, heb ik ook een tijdje aan gedacht, maar omdat ik niet kon zien hoe je deze kon monteren heb ik et uit mn hoofd gezet. Want je kunt wel voor vrijwel niks lampjes aanschaffen, maar als dan de montagekosten (als je het laat doen, wat bij mij toch eg wel een must is Razz ) de pan uit stijgen lijkt et me ook niks.

Ik probeer me eigelijk te richten op een dakspoiler, waar ik die ergens goedkoop kan vinden.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 13 augustus 2008 01:41 AM
  [ # 50 ]

Volgens mij klik je die dingen er zo in en uit… Als ik het goed heb zijn deze hetzelfde als de xm en xantia. Dan is het een kwestie van armatuur iets naar voren duwen
Nagels aan de achterkant er tussen en achterkant naar buiten trekken.
Stekkertje loskoppelen.

En dan omgekeerd de nieuwe er op Wink  Dealer zal er ook niet meer als een paar euro voor vragen, als ze er al wat voor vragen… Wink
Heb ze destijds voor de xm gehaald, goedkoopste aanpassing die er is en het valt toch best wel op!

De originele citroen lampjes zijn gewoon erg mooi en passen perfect.. Zijn wit maar niet helder…

Xsara Coupe

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 13 augustus 2008 01:46 AM
  [ # 51 ]

Hier btw nog de musketier versie van de dakspoiler…

Profiel  

Jeroen_Xs98
> 300 berichten
RankRankRank

- Xsara 1.4i coupe
Gepost: 13 augustus 2008 10:39 AM
  [ # 52 ]
Xsara Coupe schreef:

Hier btw nog de musketier versie van de dakspoiler…

Dat is er een voor de mk2… Ik wil geen inham erin.

Profiel  

nok
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 13 augustus 2008 11:38 AM
  [ # 53 ]

Hier heb je een site van CiTuning UK. Mogelijk verzenden ze
ook naar NL maar dat weet ik niet zeker.
http://www.cituninguk.com/

Deeplink naar boven spoiler:
http://www.cituninguk.com/ProductDetails.aspx?pid=206

Hier kom je op de site van Car Equipment. Zover ik weet is
CiTuning daar onderdeel van geweest?
http://www.carequipment.be/gallery.asp?merk=Citroen&model=Xsara

Er zijn nog andere spoilers voor de Xsara:

Lester:
http://bodykitsuk.webrender.de/en/products/citroen/xsara/spoilers/lester-roof-spoiler.html

Pakfijfer:
http://www.12tune.nl/index.php?target=products&product_id=4414

Ik vind ze alleen beide minder mooi dan die van Car Fantasy.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 augustus 2008 12:50 PM
  [ # 54 ]

Je zou bij deze firma in Oss eentje kunnen bestellen!

http://www.carstylingoss.nl/

Ze bestellen dan een dakspoiler bij deze bedrijf:

http://www.rbcartuning.nl/catalogus.php.

Ze bestellen dan deze:
http://www.rbcartuning.nl/kart/show_item.php?item_id=2428

Let op! Ik bestelde ook een dakspoiler PhaseI zonder inham (leek mij mooier), maar kreeg hem met inham! Achteraf ben ik er wel super blij mee, hoef teminste geen kortere atenne te halen, en het ziet er totaal niet lelijk uit!

alleen de prijs van PhaseII (zo noem ik hem) is wel 164 Euro! Kon hem wegens misverstand mooi voor 137,- krijgen!

Succes!

Gert Cool  Cool  Cool

PS Als je er een hebt, spreek dan met een spuiter af dat ze hem ook monteren! Zelf doen is eigenlijk niet te doen!

Profiel  

Jeroen_Xs98
> 300 berichten
RankRankRank

- Xsara 1.4i coupe
Gepost: 13 augustus 2008 08:43 PM
  [ # 55 ]

Thnx voor de reacties allemaal Smile
Bij een autoshop bij mij in de buurt kunnen ze van verschillende firma’s tuning onderdelen bestellen, spuiten ze dan zelf en monteren het, alles in 1. Ik probeer nu via hun een dakspoiler te bestellen. Het wordt waarschijnlijk toch die van Carfantasy.
Nu maar effe afwachten wat ze zeggen en wat de prijs dan gaat worden.

btw, de grill: ik verwacht em aankomende week af te hebben, we hebben een malletje gemaakt om het gaas alvast om te kunnen buigen (grill zelf is maar fragiel) dan spuit ik et met wat aangemaakte spuitbuslak en dan is het alleen nog maar een kwestie van het gaas erachter kitten.

EDIT 16-08-08: Ik merkte net dat mijn linker achterband redelijk leeg is, de druk is nog maar amper af te lezen zo laag. Ik hoop dattie niet lek is…

EDIT #2: Jup,,, hij is lek Sad . Gelukkig hebben we zelf de mogelijkheid de banden op te pompen. Alleen maandag dus effe mee naar de garage.

LAATSTE EDIT: Band is alweer gerepareerd. Ik was blijkbaar door een schroef gereden. Ben allang blij dat de velg niet beschadigd is…

groeten, Jeroen

Profiel  

Jeroen_Xs98
> 300 berichten
RankRankRank

- Xsara 1.4i coupe
Gepost: 28 augustus 2008 02:39 AM
  [ # 56 ]

Effe een update van mijn zoektocht naar een dakspoiler.
Ik wil waarschijnlijk die van Carfantasy. Daar heen gebeld, hadden ze niet op voorraad dus moesten ze bestellen uit Spanje. Levertijd, 3 à 4 weken. Bij RBTuning gekeken, hetzelfde probleem. En zou ik er misschien ook extra de verzendkosten van Spanje naar Nederland moeten betalen, omdat er zo weinig vraag naar is.
Nu ben ik dus bij die autoshop geweest in 1 van mijn vorige posts, en ze zouden daar kijken of een aantal franse tuningbedrijven eventueel iets hebben van dakspoilers voor een Xsara 1.

Conclusie: Het is moeilijk en zal waarschijnlijk nog wel effe duren.

Ander onderdeel: Ik ben aant twijfelen om een nieuw openlucht filter aan te schaffen. Ben vandaag gaan kijken, moet er nog effe over nadenken. Weet iemand in hoeverre dit de performance kan verbeteren, als het al de performance verbeterd?

En nog een klein vraagje: Zijn de achterkleppen van de Xsara 1 en 2 (en 3) identiek? Want op RBTuning staat een dakspoiler die alleen onder de categorie Xsara 2 staat, en toen ik belde zeiden ze ook dat deze alleen op de mk2 past… Is dit lariekoek of is er verschil in lengte van de dakrand?
Groeten Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2008 09:59 PM
  [ # 57 ]
Jeroen_Xs98 schreef:

En nog een klein vraagje: Zijn de achterkleppen van de Xsara 1 en 2 (en 3) identiek? Want op RBTuning staat een dakspoiler die alleen onder de categorie Xsara 2 staat, en toen ik belde zeiden ze ook dat deze alleen op de mk2 past… Is dit lariekoek of is er verschil in lengte van de dakrand?
Groeten Wink

De kleppen zijn eigenlijk allemaal hetzelfde qua grote e.d.
Alleen bij Xsara 2 en 3 zit een andere als 1, aangezien daar het chevron achterop zit Wink
Bij 3 zit ook nog een extra chroomlook strip, maar die is gewoon los te plaatsen.

Qua slot is een type 2 en 3 ook anders, aangezien hier een elektronisch slot op zit, bij type 1 is dat nog een gewone drukknop.
Voor dit slot zullen ongetwijfeld extra draden nodig zijn, wellicht zelfs mutiplex netwerk Wink

En dakspoiler van type 2 en 3 heeft een klein knipje erin, zodat als je je klep open doet de antenne erin valt, anders zou de spoiler tegen de antenne komen. Aangezien bij type 1 zo’n grote antenne voorop zit heb je daar met de dakspoiler geen last van Wink

Profiel  

Jeroen_Xs98
> 300 berichten
RankRankRank

- Xsara 1.4i coupe
Gepost: 29 augustus 2008 02:36 AM
  [ # 58 ]
Arjan Verkade schreef:
Jeroen_Xs98 schreef:

Groeten Wink

De kleppen zijn eigenlijk allemaal hetzelfde qua grote e.d.
Alleen bij Xsara 2 en 3 zit een andere als 1, aangezien daar het chevron achterop zit Wink
Bij 3 zit ook nog een extra chroomlook strip, maar die is gewoon los te plaatsen.

Qua slot is een type 2 en 3 ook anders, aangezien hier een elektronisch slot op zit, bij type 1 is dat nog een gewone drukknop.
Voor dit slot zullen ongetwijfeld extra draden nodig zijn, wellicht zelfs mutiplex netwerk Wink

En dakspoiler van type 2 en 3 heeft een klein knipje erin, zodat als je je klep open doet de antenne erin valt, anders zou de spoiler tegen de antenne komen. Aangezien bij type 1 zo’n grote antenne voorop zit heb je daar met de dakspoiler geen last van Wink

Dat weet ik allemaal ja, maar ik heb et over een andere dakspoiler, namelijk deze: 
Deze staat bij RBTuning alleen in de categorie Xsara 2, en aan de telefoon zeiden ze dat deze alleen geschikt was voor de Xsara 2. Met mijn vorige post wilde ik alleen vrage of dit lariekoek is of niet Wink
Maar zo te horen is het dus grote lariekoek Razz
gr Jeroen

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2008 10:04 PM
  [ # 59 ]

Als je de kans heb zou ik even een keer een kijkje nemen bij een Xsara 2, maar naar mijn idee is de bovenkant van de klep hetzelfde Wink

Anders monteer je een klep van type 2 Razz
Hoewel je dan weer met dat slot zit Rolling Eyes

Profiel  

nok
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 02 september 2008 01:41 PM
  [ # 60 ]
Arjan Verkade schreef:

Als je de kans heb zou ik even een keer een kijkje nemen bij een Xsara 2, maar naar mijn idee is de bovenkant van de klep hetzelfde Wink

Maak anders eens een foto? Wink
De spoiler word er toch bovenop gekit dus aan een foto heb je genoeg.

Ben wel benieuwd!

Profiel  

4 van de 23
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook