Ik ben bezig met het inbouwen van een XU10J2TE RGY(turbo CT) in een ZX.
Vandaag was ik zover dat ik de motor voor de eerste keer kon gaan starten. Zoals de titel al aan geeft was dat geen succes…
Ik heb de oorzaak van het niet starten al wat nader achterhaald. De bobine en brandstofpomp krijgen geen spanning. De bobine en brandstofpomp worden ingeschakeld via het hoofdrelais. Dit hoofdrelais heeft intern 2 relais. Eén voor de injectoren en één voor de bobine/brandstofpomp. De injectoren krijgen spanning, dat deel werkt correct. Het andere deel wordt door de ECU niet aan massa gelegd, waardoor er dus geen spanning op de bobine/brandstof pomp komt te staan. Leg ik het relais handmatig aan massa dan krijgen de bobine en brandstofpomp netjes spanning.
Ik weet niet waarom de ECU het relais slechts voor de helft aan massa legt.
De ECU heeft geen startblokkering de kabelboom heb ik al op breuken/massa problemen door gemeten.
Heeft er iemand diepergaangde kennis van het Bosch MP3.2 systeem en kan mij voorzien van de voorwaarden die ECU stelt om het relais volledig te bekrachtigen?
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Destijds bij mijn 1.6 GTI ook aan het zoeken naar storing geweest omtrent niet lopen, dacht aan brandstofpomp.
Uiteindelijk interieur lamp paralel aan brandstofpomp gebonden om te kijken waneer die nu stroom kreeg.
Deze lamp ging branden en de pomp dus ook werken als er daadwerkelijk gestart werd en als de motor daadwerkelijk liep.
Hij brande niet als die in contact stond.
Later breek er een draadbreuk in de stekker van de tempsensor waardoor de geen waardes kreeg. Koste mij 2 dagen zoeken.
Ben gewoon alles nagegaan wat de ECU aan input nodig had.
Rubberen hulsjes van stekkers losgewipt en zo bij de tempsensor stekker een losse draad gevonden. Hoe het kan een raadsel.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
In de link staat het electrisch schema van een bosch mp3.2 systeem in een peugeot 605. Daar kun je vaak al een eind mee komen.
edit (linkje vergeten)
En vergeet niet te meten vanaf een echt massapunt (massapool accu).
Omdat een multimeter alleen het verschil tussen 2 punten meet (als er op de min, 6volt staat, en op de plus 12v, geeft de multimeter +6v aan )[/url]
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)