mpostma schreef:Voor de rest geldt dat de turbo als je hem netjes behandelt erg lang mee kan gaan.
Ik heb nog maar weinig van kapotte turbo’s gehoord eigenlijk.Gr,
Marten
Ik ook niet, nee…...totdat ik met die zwarte TZD-turbo in Gouda ging rijden.
Het is de EERSTE die ik ben tegen gekomen die dus niks deed.
Terwijl de auto zelf (een zwarte, mooie kleur voor een BX )...verder wel goed leek, zo op het eerste gevoel.
Er zat trouwens een glazen dakje in met in het midden een soort roostertje met een fan erin…...ook nog nooit gezien.
Ik ben er even de snelweg mee opgeweest….je vraagt je af WAT er aan die turbo defect zou kunnen zijn….hij heeft 315.000 gereden. :
Klepdekselpakking wil ook wel eens zweten (bij mij het geval), maar ja, zo lang het bij zweten blijft…
(trouwens, ik heb voor de koppelingreparatie- drukgroep, lagers, kerring etc.- €790.- betaald. Drukgroep kost €189.50 rest is arbeidsloon + kleine dingetjes)
Bram schreef:mpostma schreef:Voor de rest geldt dat de turbo als je hem netjes behandelt erg lang mee kan gaan.
Ik heb nog maar weinig van kapotte turbo’s gehoord eigenlijk.Gr,
MartenIk ook niet, nee…...totdat ik met die zwarte TZD-turbo in Gouda ging rijden.
Het is de EERSTE die ik ben tegen gekomen die dus niks deed.
Terwijl de auto zelf (een zwarte, mooie kleur voor een BX )...verder wel goed leek, zo op het eerste gevoel.
Er zat trouwens een glazen dakje in met in het midden een soort roostertje met een fan erin…...ook nog nooit gezien.Ik ben er even de snelweg mee opgeweest….je vraagt je af WAT er aan die turbo defect zou kunnen zijn….hij heeft 315.000 gereden. :
Als de turbo kapot is kun je er meestal niet meer mee rijden. Dan komt er zoveel olie uit dat ie op hol slaat OF hij blokeert de luchtstroom zodanig dat je er nog maar net 70 mee haalt met flinke rookpluimen.
Ik denk dat in jouw geval de turbo geowon normaal meedraaide maar dat de turboboost aansluiting op de brandstofpomp niet werkte. Mogelijk omdat ie los ligt of omdat het potje op de laaddrukaanpassing op de brandstofpomp zelf kapot is.
Een kapotte turbo werkt als een prop in de inlaat en in de uiltaat dus dat je daar mee normaal kan rijden is zo goed als uitgesloten.
Heb het zelf ook wel eels gehad dat die slang naar de brandstofpomp was losgeschoten. Dan gebeurt er idd vrij weinig meer.
Groet,
Marten
Hoi allemaal
Ik zal morgen of dinsdag nog eens een wat grotere proefrit gaan maken met de auto en de punten bekijken die door jullie genoemd zijn!!! Als ‘t dan allemaal in orde is denk ik dat ik ‘m koop, als ik een nette prijs af kan spreken tenminste.
Jullie horen het wel!!! Bedankt vast!!
voge schreef:Hoi allemaal
Ik zal morgen of dinsdag nog eens een wat grotere proefrit gaan maken met de auto en de punten bekijken die door jullie genoemd zijn!!! Als ‘t dan allemaal in orde is denk ik dat ik ‘m koop, als ik een nette prijs af kan spreken tenminste.
Jullie horen het wel!!! Bedankt vast!!
Doe dat (succes gewenst!)....en je hebt een PB (persoonlijk bericht) van mij….die je nog niet gelezen hebt.
Bram schreef:Doe dat (succes gewenst!)....en je hebt een PB (persoonlijk bericht) van mij….die je nog niet gelezen hebt.
PB gelezen en gereageerd!! Ik heb besloten morgenochtend te gaan kijken, moet toch pas om 12u gaan werken Ik ga jullie tips opschrijven en zal de break zo grondig mogelijk inspecteren (en dan maar hopen dat ik een goede koop, ‘t blijft toch afwachten!)
Spannend
Hallo allemaal
Ik heb de auto nog even op de brug mogen bewonderen, achter de motor zweet ‘ie iets maar, geen noemenswaardige lekkage ofzo.. Heb er ook nog een (langere) proefrit meegemaakt, bebouwde kom en snelweg—> rijdt gewoon heerlijk!!
Ik heb dus de auto gekocht!!! :partytime
Ik kan hem als ‘t goed is begin volgende week ophalen!!!
Serge.
Mooi zo…...welkom bij de BX tzd-turbo rijders
Nu IK nog ops:
Vanmiddag zou er iemand langskomen voor mijn TGD…..en er staat alweer eentje op Marktplaats (tzd-turbo break)
Plus de tips die je mij gegeven hebt….en de ene die ik nog in mijn achterhoofd heb zitten…..kan ik nu gaan kiezen uit 4 turbodiesels (berline en Break)...dus dat zou moeten lukken.
Want reken maar dat ik hem mis, een tzd-turbo
Niks ten nadele van mijn huidige 1.9 D hoor (het brave beestje doet goed zijn best, afgelopen week maar liefst 1500 km ermee gereden)......maar als je al 4 turbodiesels hebt gehad (plus een Xantia TD, maar die is niet te vergelijken qua trekkracht en qua ZIT !)....dan wil je eigenlijk niet anders meer.
Succes ermee…...ben een beetje jaloers op je.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
[stangmode] Rijdt lekker hoor, zo’n BX TZD Turbo met echte GTI stoelen! [/stangmode]
winnetou schreef:[stangmode] Rijdt lekker hoor, zo’n BX TZD Turbo met echte GTI stoelen! [/stangmode]
Gemenerik
Wacht maar…......
(overigens zit er bij mijn TGD ook 1 GTI stoel in)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik wacht hoor, ik wacht…...
Mooi, wacht jij maar
Overigens heb ik voor mijzelf het besluit genomen om bij een volgende TZD-turbo maar WEL wat duurdere reparatie’s te gaan uit laten voeren….of het nu een koppeling is of een evt koppakking (of koprevisie)....indien dat zou voorkomen…..want ik word doodziek van dat geruil en verkopen. ops:
Mijn vorige (laatste) donkerrode BX tzd-turbo was verder een prima auto met notabene een 94’er motor erin…helaas had ik vorig jaar niet de financieen beschikbaar om hem goed te laten repareren.
Dat zou bij elkaar zo’n 900 euro gaan kosten en die had ik toen even niet.
Maar ik heb geluk gehad met zowel de ZX 1.9 D als de huidige tgd-break…..geen centje onkosten aan gehad dan alleen een wiellager en achterste uitlaat pot (ZX)....dus ik heb wat opzij kunnen leggen.
Bram schreef:Overigens heb ik voor mijzelf het besluit genomen om bij een volgende TZD-turbo maar WEL wat duurdere reparatie’s te gaan uit laten voeren
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht, ik kwam tot dezelfde conclusie.. Een TZD Turbo is ‘t gewoon waard om een bijzondere behandeling te krijgen!!!
Zodra de auto er is krijgen jullie foto’s te zien hoor!!
Groeten,
Serge.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Bram schreef:.....Mijn vorige (laatste) donkerrode BX tzd-turbo was verder een prima auto met notabene een 94’er motor erin…helaas had ik vorig jaar niet de financieen beschikbaar om hem goed te laten repareren.
Dat zou bij elkaar zo’n 900 euro gaan kosten en die had ik toen even niet.
Ah… ik begreep toen eigenlijk al niet waarom je ‘m al zo snel weer wegdeed. Wel sneu, want het was verder wel een hele mooie strakke BX! Hopelijk vind je nog zo’n mooi exemplaar. En natuurlijk doe je die nooooooit meer weg!!
Maar het is ook wel een misverstand dat je een duurdere BX echt low budget kan rijden, of je moet toevallig een automonteur zijn die ‘s avonds lekker de werkplaats van de baas mag gebruiken… De hoge kosten die iedere APK met zich meebrachten hebben thuis al enige verhitte reacties van mijn lieve echtgenote veroorzaakt. Dus weer l.llen als brugman om de huid van de BX te redden…. Uiteraard is alle leed weer vergeten zodra er met de BX gereden wordt, dat maakt het iedere keer weer de moeite waard. Het blijft nou eenmaal een oude auto.
voge schreef:Bram schreef:Overigens heb ik voor mijzelf het besluit genomen om bij een volgende TZD-turbo maar WEL wat duurdere reparatie’s te gaan uit laten voeren
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht, ik kwam tot dezelfde conclusie.. Een TZD Turbo is ‘t gewoon waard om een bijzondere behandeling te krijgen!!!
Zodra de auto er is krijgen jullie foto’s te zien hoor!!Groeten,
Serge.
Ja ....ik ben (ook) zeer benieuwd hoe hij eruit ziet
Overigens is mijn tgd-break net verkocht…..heeft hem meteen meegenomen…moest weer snel de radio en zo uitbouwen.
Dus nu even rijden met de Xantia-D van Renz…..is natuurlijk wel een hele achteruitgang….nietwaar Menno ?
En maar eens rustig gaan kijken welke Tzd-turbo het gaat worden.