Stilvallen motor van mijn DSuper uit ‘72
mvdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

- C5 1.6 THP
- SpaceTourer C4
- ID/DS D super
Gepost: 14 augustus 2008 02:31 PM

Hallo,

Ik heb vorige week op een hele warme dag gereden, en omdat mijn radiateur naar het blijkt gedeeltelijk is dicht geslipt met losgekomen resten uit het motor blok, is mijn motor warmgelopen. na dit voorval valt hij statonair stil. Ik kan hem weer prima starten maar stationair blijft hij stilvallen. weet iemand of deze twee voorvallen verband hebben met elkaar en wat de oplossing kan zijn?

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 augustus 2008 09:51 PM
  [ # 1 ]

Met warmlopen bedoel je: het blok is aan de kook geweest?
Dan is nu, als ik je klachten zo lees, waarschijnlijk de koppakking doorgeslagen…
Kijk even of je belletjes ziet in je radiateur of dat er waterverbruik is.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

mvdam
< 100 berichten
Rank

- C5 1.6 THP
- SpaceTourer C4
- ID/DS D super
Gepost: 14 augustus 2008 10:44 PM
  [ # 2 ]

er is geen stoom onder de motorkap vandaan gekomen maar het lampje van de temperatuur ging steeds branden en er zit te weinig koelvloestof in het systeem. ik moet hem nog bijvullen, en dan is het waarschijnlijk snel genoeg te zien of hij het water eruit perst. maar ik neem aan dat hij dan ook problemen moet geven op een ander toerental? of “sla ik hier de plank mis”?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11780

- Xantia TD SX
Gepost: 15 augustus 2008 03:53 PM
  [ # 3 ]

Het lijkt idd op je koppakking. Controleer of je van die gore ‘mayonaise’ onder de olievuldop hebt zitten. Verder: legt je DS mistbanken (witte rook) als je er mee rijdt?? Trekt de auto matig? Is er idd sprake van meer dan gemiddeld overdruk in je koelsysteem (belletjes bijvoorbeeld)?? Stoom vanonder de kap is niet altijd aan de orde!

Succes!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mvdam
< 100 berichten
Rank

- C5 1.6 THP
- SpaceTourer C4
- ID/DS D super
Gepost: 15 augustus 2008 05:35 PM
  [ # 4 ]

ik zal dit allemaal eens gaan controleren. alvast bedankt

Profiel