Heeft er iemand ervaring met het soepeler laten schuiven van een fabrieksdak van een bx? Gaat bij mij nogal zwaar en moeizaam dicht. Ergens tactische plaatsen om te smeren? Rubber is ook nogal vies, zal ik ook eens schoonmaken maar ik denk niet dat daardoor het dak soepeler dichtschuift.
Echt wel…. Als het rubber mooi schoon is, dan met siliconenspray of rubberspray insmeren. Hier of daar is ook nog wel een handleiding te vinden voor het dak dat je hebt, kan jeer makkelijker bij en de rubbers schoner krijgen.
Groeten
Eerst maar eens schoonmaken dus. Waar zou ik zo’n handleiding kunnen vinden? Zit her en der nog wel wat roest wat ik zou willen behandelen en du komt zo’n handleiding wel van pas.
Ik heb de boel van het weekend ook maar eens behandeld. Onder de dakrand langs met een bus WD-40 lekker in de goot gesproeid waar de boel in schuift (je ruikt nu lekker de WD-40 als het dak open is), en het (harige) rubber met WD-40 en een of ander speciaal spul ingespoten. En warempel, het lijkt inderdaad soepeler te gaan.
Heb het rubber vervangen van het weekend. Dit sluit perfect af! Helaas iets te perfect voor mijn raam aangezien het nu zonder hulp niet meer open gaat . Heb idd ook eea ingevet maar ik zal er binnenkort eens rustig naar kijken. Het ziet er wel redelijk roestvrij uit…
Het rubber hoeft helemaal niet perfect af te sluiten het is juist de bedoeling dat het water erlangs stroomt, in het gootje, en dan via een paar tuinslangen wordt afgevoerd
Even een oud draadje afstoffen…
Na bij het originele dakraam het rubber te hebben vervangen bleef het maar stroef gaan. Alsof het gat in het dak te klein is. Open en dicht schuiven gaat nog wel maar aan de achterkant komt het dak vervolgens niet ver genoeg omhoog als ik hem weer dicht doe. Ook gaat het laatste stukje schuiver erg moeizaam. Kantelen zit er dan ook helemaal niet meer in want dan zit ie gewoon vast. Het klemt gewoon te erg. Aangezien ik het toch goed werkend wil hebben heb ik een ander dak met een (nog wel goed) oud rubber erin gehangen. Ik had namelijk het vermoeden dat het nieuwe rubber te dik was ofzoiets. Tevens aan de hand van de Haynes gekeken naar de juiste afstellingen.
Helaas klemt het dat nog steeds minstens zo erg. Heeft er iemand een oplossing want ik heb nu echt geen flauw idee meer??