Verleden week na een vermoeiende dag op werk stapte ik in de wagen die in de ondergrondse garage staat met uitrij helling van 45°.
Na het starten van de wagen wou ik de helling oprijden en .... gaskabel begaf het, met een kartonnetje tussen de gasklep op 3000 toeren kunnen blokkeren en met de koppeling wat spelend toch uit de garage geraakt
Nu stond ik daar om middernacht en geen onderdelen om te herstellen.
Wat gedaan, de gaskabel afgehaald en met een stalen kabel aan de gasklep zo naar binnen achteraan het pedaal kunnen vastmaken en na een uurtje kon ik naar huis .
De dag erna gewoon een achterste remkabel van een defecte fiets gehaald en dat is net hetzelfde wat ik er afgehaald heb op het werk, juist dat ik nu een kabelspannertje gebruikt heb vooraan en is als nieuw.Zo zie je maar dat sommige dingen simpel op te lossen zijn
wagens,oldtimers
...en ik maar denken dat je met een ouwe Snoek goed moet kunnen improviseren…
Handig opgelost.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Dus een stukkie ijzerdraad bij het boordgereedschap, goed idee
Ja, zo zie je dat je op eenvoudige manier geld kan uitsparen, zal er steeds eentje in de wagen hebben nu
wagens,oldtimers
sind ik mijn rijbewijs heb , heb ik geen fiets meer .
maar niet getreurd ik woon dicht bij een station daar staan er zat die nog achterin de auto passen ook , hoef ik niet te lopen met de fiets aan de hand
gekocht en verkocht
simpel toch
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Pas geleden wilde de achterruit niet meer dicht. Binnenbekleding eraf en vervolgens het mechaniek eruit gehaald. Kabel gebroken. Snel bij Halfords twee remkabeltjes gehaald en de boel wer gerepareerd. (met een kabeltje) het andere kabeltje ligt achterin e wachten op de olgende gebeurtenis.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Zo zie je maar he, leve de remkabeltjes
wagens,oldtimers