Ray ,
Ik heb absoluut de juiste koppeling . Ook heb ik de plaat over de as van de bak gedaan om er zeker van te zijn dat het de goede is .
De koppeling heb ik bij een specialist weg en het is een koppeling voor een 2400 injectie , klopt allemaal .
Ook heb ik het vliegwiel meerdere malen verdraait , hielp niet helaas .
Als ik kijk op de vertanding in de bak dan zie ik dat de plaat daar niet overheen is gegleden , zie dat middels onaangetast kopervet op de betreffende as .
Ik heb werkelijk geen idee wat ik fout doe .
Je zou bijna gaan denken dat ik een andere bak op het blok aan het monteren ben maar dat is absoluut niet het geval !
Mijn oom zegt normaal kun je de bak wat verdraaien zodat het in elkaar past maar hier wil dat niet omdat de as waar de hd pomp mee aangedreven wordt hier parten speelt naar ons idee .
Deze as daar hangt ook de bak aan .
Ik probeer alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen in de hoop dat iemand van jullie me op weg kan helpen .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
niet opgeven Mark ! heb je al even met Serge gesproken ? misschien heeft hij nog een tip. Toen ik met hem het heb gedaan ging het in 1 x goed.
Het is gelukt !
De versnellingsbak zit weer op het blok zoals het hoort .
Ook hebben we de krukas keerring en de nokkenas keerring vervangen .
Hier nog ff een fototje .
Klein gekske nogmaals bedankt
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
markV624 schreef:
Klein gekske nogmaals bedankt .
Had hij de gouden tip waarmee meer mensen iets mee kunnen?
Wendela ,
Ik had het lager niet gedemonteerd en daardoor kregen we de bak
er niet goed op .
Het is echt een precies klusje .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
markV624 schreef:Wendela ,
Ik had het lager niet gedemonteerd en daardoor kregen we de bak
er niet goed op .
Het is echt een precies klusje .Groet ,
Mark
Dat het een precies klusje is, dat weet ik ook, maar je bedankt specifiek iemand die dus misschien een prachtige tip had waar meerderen wat aan kunnen hebben. En die zouden die anderen dan ook erg graag horen/lezen/zien.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Goed dat ik toch gelukt is!
Ik heb een paar dagen de mail niet gelezen ops:
Dacht bij het lezen dat misschien de koppelingsplaat verkeerd om was gemonteerd, maar ben wel benieuwd wat het nu wel was…..
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Wendela en Ernst ,
Zoals ik al meldde ik had het lager op de bak niet gedemonteerd daardoor konden we de bak er niet goed op krijgen .
Overigens heb ik nog wel een tip van ” een klein gekske “
De gaffel aan de bak die wil nog wel eens afbreken dit mede door de leeftijd hij adviseerde mij deze op diverse plaatsen door te lassen om zo te voorkomen dat hij afbreekt .
Sommige CX rijders stranden zo nog wel eens en dan denkt men dat de koppeling stuk is maar dan is het een afgebroken gaffel .
Doe er je voordeel mee CX rijders .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Voordat we de motor en versnellingsbak weer inbouwen hebben we het motorruim ook maar even voorzien van een nieuwe laklaag .
Eerst hebben we het motorruim voorzien van een zinklaag .
Ook de hd-leidingen heb ik verzinkt . Vooral voor de leidingen die onder het motorblok doorlopen leek me dat verstandig . Na de zinklaag heb ik ze nog zwart gespoten . De rest van het motorruim is op de bekende plekken weer voorzien van de zilver metallic lak .
Hier nog ff een tweetal fototjes voor een impressie .
Voor ik het vergeet ik heb ook nog een vraagje aan jullie CX zwevers .
Onder de koplamp aan de accuzijde ( links ?) zitten drie relais .
Uit mijn hoofd 1 groene en twee oranje gekleurde .
De oranje die het dichtst bij de radiator zit is gezien de aansluitingen op het relais lang niet gebruikt ( roestduiveltje
) . Mijn vraag is waar dient/diende die voor . Ik zie geen losse connectoren . Is het relais misschien voor de airco daar deze ook lang niet meer is gebruikt .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij zou dat relais van de eerste snelheid van de ventilator moeten zijn.
Verklaart dat dan ook waarom de fans niet draaien ?
Er werd me vertelt dat ik de oorzaak daarvan kon zoeken in het thermocontact . Nu zou ik het misschien daarin moeten zoeken .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Prop er even een relais in waarvan je weet dat-ie werkt en kijk dan of de fan aanslaat. Kan heel goed. Was bij mij ook een keer.
Nadat we vorig weekend weer de motor met de versnellingsbak hebben ingebouwd volgde nog de radiator ( deze nog ff opnieuw gespoten ) en de fans .
Echter lopen we nu tegen een probleem aan en wel het volgende :
De ontsteking vonkt niet . En we hebben geen spanning op de rode draad of de blauwe stekker van de bobine .
Waar kan dit aan liggen ?
N.B. Voordat we de motor en bak uitbouwde werkte het allemaal .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Spanningsregelaar? Ofwel een losse ofwel verwerkt in de dynamo die dan een zekering heeft als ik het goed heb.
Even nog een vraag aan jullie CX zwevers .
We hebben nog geen spanning op de rode draad of de blauwe stekker van de bobine . De zekeringen zijn goed . Voor uitbouw van motor en bak was het goed .
Nu is mijn vraag waar lopen de twee draden van de rode draad en blauwe
stekker naar toe .
Dit kan ik zo niet zien want dan moet ik de draadbomen helemaal ontdoen van de tape die eromheen zit .
Wie kan me verder op weg helpen .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën