ik doe een poging mn 83er gsa1100 aan de gang te krijgen
de benzinepomp geeft echter niet thuis(een stalen pomp)
nu kan ik een nieuwe pomp kopen welke van kunststof is
vraag moet de tussengrondplaat vervangen worden???
wie kan me raad geven???
de citroen-liefhebber
Misschien wel slimmer om hem te vervangen voor een goede dichting…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je bedoelt die dikke plastic tussenplaat die tussen de pomp en kop zit ?
Die moet je gewoon weer gebruiken , samen met die papieren pakkingen.
ja dat begrijp ik
maar is de dikte van die plaat niet veranderd bij montage van een kunststof pomp(zoals indertijd bij de BX16?)
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij mijn weten niet.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik heb laatst dezelfde actie uitgevoerd bij een 1299, als je de pakking bedoeld die tussen de pomp en het blok zit, ik heb hem schoongemaakt en hergebruikt. Mijn oude pomp was er één uit twee delen, alwaar de nieuwe één geheel is. Ik heb echter geen kunststof op de nieuwe pomp gezien :
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DIEHARD schreef:Ik heb laatst dezelfde actie uitgevoerd bij een 1299, als je de pakking bedoeld die tussen de pomp en het blok zit, ik heb hem schoongemaakt en hergebruikt. Mijn oude pomp was er één uit twee delen, alwaar de nieuwe één geheel is. Ik heb echter geen kunststof op de nieuwe pomp gezien :
Kan kloppen dat je geen kunstof ziet.
Er zijn 2 type’s. Of geheel van metaal of 1 waar de bovenkant van kunstof is. Dat is het gedeelte waar je de slangen op monteerd.
gister een poging gedaan de benzinepomp(kunststof tijpe in 1995 van 1130 blok gehaald…wat verbaast me
de slangaansluitingen zijn 6mm ipv 5 mm
kent iemand deze modificatie???
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik ken alleen maar benzinepompen met 6mm aansluitingen voor de GS/A.
is het mogelijkde oorsprok\nkelijke metalen pomp waarvan de pen die op de nokenas steunt een stuk korter is geworden, te reviseren?
zo ja hoe?
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als ie open kan , kan je het membraan vervangen en de klepjes schoonmaken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
citro-power schreef:Ik ken alleen maar benzinepompen met 6mm aansluitingen voor de GS/A.
De laatste keer had ik bij het magazijn een pomp meegekregenn met 8 mm aansluitingen. helaas bleek die niet te passen omdat het staafje te lang was. Er zat bij mij al een plastik onderring onder. Weet niet of hier verschillende dikten van verkrijgbaar zijn geweeest?
Op zich werkt mijn pomp wel, maar hij lekte olie (weet ik niet meer zeker) en zoog moeilijk benzine aan na een tijdje (is meer dan een week) stilstaan.