Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Tja het is door puur toeval gevonden via het internet. In eerste instantie bij my review van autoweek.nl en daarna op zijn website.
De auto stond eigenlijk niet eens te koop, want de vorige eigenaar heeft zoveel moeten vervangen dat hij het maar goed aanpakte. Al die tijd heeft hij de auto gestald in de wintermaanden, om met het voorjaar en de zomer te genieten.
Door zijn werk is hij verhuisd op een uur afstand rijden van waar hij woonde en de auto gestald stond. Alleen in dit geval wilde hij de auto verkopen aan een liefhebber en anders niet.
En ja er staat een “vermogen” op 4 wielen, maar wat ik ervoor betaald heb staat totaal niet in verhouding ops: . Ik had niet verwacht dat hij accoord zou gaan met mijn bod.
Trouwens als er nog meer liefhebbers voor een serie1 V6.24 zijn, staat er nog 1 in Dordrecht bij Citrouw. Met een kmstand van ongeveer 140000km, dezelfde kleur en met een fabrieksschuifdak. Deze auto staat nergens geadverteerd, waarschijnlijk om echte geïntersseerden eruit te filteren.
Een paar jaar geleden stond deze XM bij de stand van Citrouw op de Citromobile, misschien dat sommige nog vaag kunnen herinneren.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De diravibol heb ik gisteren vervangen en het stuurwiel komt weer snel terug vooral makkelijk tijdens het parkeren met een XM….
Daarna met een vriend nog even doorgetrokken op de snelweg, wat een vermogen zeg .
Als ik diverse vloeistoffen heb vervangen, ga ik nog een Autobahn test doen met de GPS.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Afgelopen zaterdag heb ik Xsara Coupe en citroen c2 ontmoet op de Citromobiel en die hebben mijn XM gezien. Expelliarmus stond achter mij in de rij bij de ingang, ik wilde nog uitstappen om te groeten. Heb hem later die dag niet meer gezien.
De XM heb ik inmiddels in de was gezet en het leer met Auto glim leer cleaner en leercreme behandeld. Het resultaat is verbluffend , met de cleaner merk je al dat het leer een stuk soepeler wordt. Na uit uitwrijven van de creme wordt het leer niet glad. Het lijkt alsof de stoelvullingen meer volume hebben gekregen, meer CX stoelcomfort idee .
Ik zal er foto`s van maken.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Was jij dat!! Stom stom stom het was ook wel zo druk en gezellig dat je elkaar idd misloopt!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Stilletjes had ik nog gehoopt dat je mijn XM aan het kenteken zou herkennen .
De volgende keer zul je de XM niet missen tijdens een meeting c.q. bbq.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Even afstoffen…..
Na het vervangen van de lambdasonde achterste cilinderbank, zowel de voorste als achterste hoogteregelaar vervangen door nieuwe en 2 Michelin Energy Savers aan de voorzijde heb ik ook eindelijk mijn katvervangers.
De oude kats via forumlid Citroenbx gekocht en via een vriend rvs pijpen ertussen laten lassen.
Wat een verschil in koppel over het hele toerengebied , qua geluid klinkt het motorgeluid duidelijker maar niet storend. Ook op de snelweg valt het erg mee en het schitterende motorgeluid wordt alleen maar versterkt .
Met kats trok de motor vanaf 3000rpm, nu zonder kats is het vanaf 2000rpm en het koppel verloopt nog steeds vloeiend.
De ZPJ4 gedraagt zich nu als een racemotor maar wel beschaafd .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
He citrophile, begrijp ik goed dat je katalisators gewoon verwijdert hebt?
Wat betekent dat dan? minder weerstand in de uitlaten? Maar wat betreft de volgende APK dan?
Groet!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De katalysatoren zijn ertussen uit geslepen en daarvoor in de plaats rvs pijpjes met dezefde diameter. Inderdaad veel minder tegendruk, waardoor er meer lucht wordt aangezogen aan de inlaatzijde en daarmee een betere cilindervulling en dus meer koppel.
Mijn XM is van `93 dus met APK moeten de kats er weer onder, na de APK weer de katvervangers.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik vergat nog te melden dat mijn airco het niet deed toen ik haar kocht, 3 weken geleden laten vullen met R134a bij Autotemp in Rotterdam. Er werd alleen een verloopnippel op de bestaande nippel geschroefd.
Tot nu toe werkt de airco en blijft koud, dus ik ga niet ombouwen naar R134a.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Airco: ja, da’s ook wat bij mijn nieuwe aanwinst de rooie V6.24 is gedaan: nipple en R134A. De korte ritjes gisteren was ie “supercool”!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Voor de visueel ingestelde mens heb ik ook nog wat foto`s gemaakt van de katvervangers.
Ook heb ik nog een TomTom carkitsteun gemonteerd omdat ik de zuignap lelijk vind en zit te ver weg in een XM. Tevens gebruik ik de TomTom als carkit met een externe microfoon. Verder zit de TomTom met de radio verbonden met een kastje voor de voeding en de verbinding met de voorste speakers. Ik kan kiezen om het geluid van de TomTom over de speakers te laten gaan en daarbij wordt de radio gedempt. Dit gebruik ik alleen maar wanneer ik in een voor mij onbekend gebied kom.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Citrophile schreef:De katalysatoren zijn ertussen uit geslepen en daarvoor in de plaats rvs pijpjes met dezefde diameter. Inderdaad veel minder tegendruk, waardoor er meer lucht wordt aangezogen aan de inlaatzijde en daarmee een betere cilindervulling en dus meer koppel.
Mijn XM is van `93 dus met APK moeten de kats er weer onder, na de APK weer de katvervangers.
Pff… , dat je dat er voor over hebt zeg , ja , van mij mag je hoor ; maar om ieder jaar weer die pijpen er onder uit te slijpen en dan weer die kats er op voor de APK en dan weer er af en weer die pijpies , pfff…..!
Nou ja , veel plezier !
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mijn oude kats heb ik nog, dus die kunnen er weer zo onder .
Het verschil in acceleratie is bijzonder merkbaar, ook kan ik veel vroeger opschakelen en hoef minder terug te schakelen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat verwacht je van het verbruik? Ik ben erg benieuwd!
de kat’s hoeven er niet perse onder terug bij apk ligt aan je co waarde blijft die er onder zonder de kat’s dan is die apk goedgekeurd apk meester hoeft niet te kijken of er wel kat’s onder zitten alleen of de uitlaat dicht is en de co in orde is