Na een relaxte trip naar italie, begint mijn BX Chic wat kuren te vertonen. Ik zal deze kuren per draadje benoemen om het overzicht te bewaren.
Mijn BX Chic begint te verharen! Uit de uitlaat komen plukken ‘haar’. Nu weet ik dat dit spul in uitlaten verwerkt zit. Ik merg nog geen invloed op de rijeigenschappen van de BX. Wel heb ik het gevoel dat het geluid wat sportiever (nog sportiever?) wordt dan het voor het verharen was…
even een indruk voor iedereen die niet weet hoe dit eruit ziet…
indien het verharen niet doorzet, dan kan ik er nog wel een tijdje mee rijden. Indien het verharen wel doorzet, moet ik dan een nieuw stuk uitlaat eronder (laten) zetten of is er een andere oplossing? Herkennen jullie dit verharen? Is dit normaal of zit er misschien iets mis ergens?
bedankt voor de tips!
Robbes
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
dat is de isolatie die in je dempers zit. Vaak rotten ze van binnen weg, en komt dat spul mee. je kan hem helemaal leegtrekken, maar beter is gewoon een andere demper monteren. de kans is groot dat deze binnenkort helemaal verstopt zit
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Je einddemper is gewoon aan vervanging toe, die “haren” is het dempingswol waarmee het geluid wordt verminderd, vandaar ook de toename van het geluid.
Totaal aantal Berichten: 7780
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb het laatst op de snelweg bij een 405 zien gebeuren, daar hing een sliert van vijf meter uit.
‘Gelukkig’ bleef die 405 links plakken en ik reed keurig rechts, op een gegeven moment raakte de sliert los. Even later stond de betreffende persoon stil op een afrit van de snelweg.
Zoals hierboven al gezegd, die pluk is inderdaad het geluiddempende materiaal in de uitlaat. Ik zou dus maar een nieuwe(re) gaan zoeken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Allen dank voor jullie (snelle) reacties.
- weet iemand waar ik zo’n ‘einddemper’ kan kopen?
- zijn deze eenvoudig zelf te monteren, of is dat een ingewikkelde klus waar ik gespecialiseerd gereedschap voor nodig heb… ik ben niet super handig, maar als het even kan wil ik wel het e.e.a. zelf doen…
groeten!
robbes
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Het is dood simpel te vervangen en je kan een uitlaat bij elke automaterialen zaak halen.
Ik had vandaag dus precies hetzelfde, dat lange haar uit me uitlaat hangend, ik dacht eerst dat ik jan vayne aangereden had , maar oke dat word dus een nieuwe demper, deze is alweer 3 kwart jaar oud dus het zal wel.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
hoi dit heb ik ook een keer gehad, meters er achteraan.
iedere keer weer eruit getrokken totdat het op was, maakte wel iets meer geluid, beetje brommerig maar goed mee te rijden heb later wel een ander gemonteerd maar de oude nog wel bewaard want het plaatwerk van die demper is nog goed, zonde om weg te gooien.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Mijn wijlen 16TZi [DLGX66] had dit ook. Dat ding was al snel [voor een 1600], maar toen kwam er ook nog een leuk brommetje bij.
Het ding heeft nog zeker een half ton gereden nadat ie al zijn wilde haren verloren had. De eigenaar daarna heeft nog 2 jaar probleemloos met deze auto gereden.
het kan dus wel goedgaan.
Test
ke thanks allen voor de reacties… ik zal tzt wel een nieuwe demper monteren…
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Mijn zus heeft het een keer gehad in haar Subaru mini jumbo. Ze durfde er niet meer in te rijden omdat het gebakje niet vooruit te branden was. Het spul had de uitlaat verstopt. Ik het de auto naar haar huis gebracht en onderweg een hele harde knal! Toen wilde het wagentje wel weer De eind demper was geëxplodeerd
My other car is a broomstick.
Het is dood simpel te vervangen en je kan een uitlaat bij elke automaterialen zaak halen
Alleen gebeurt ‘t vooral bij el-cheapo dempers van de automaterialenhandel, en de rommel die ze bij Kwik-Fit monteren. Er was een bepaald merk waarbij het meestal gebeurt, maar die ben ik even kwijt. Een demper van de dealer kost dan wel 90 euro, maar in mijn ervaring zijn die veel beter.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mocht het bij een kwik-flop-uitlaat binnen 2 jaar na aanschaf voorkomen dan moet je absoluut terug gaan. De kant is zeer groot dat ze er zonder enige discussie een nieuwe onder hangen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zonder dempings-wol kan je er ook mee rijden hoor alleen het kan je uitlaat ook verstoppen en dan ploft je middenpot
Harm schreef:Het is dood simpel te vervangen en je kan een uitlaat bij elke automaterialen zaak halen
Alleen gebeurt ‘t vooral bij el-cheapo dempers van de automaterialenhandel, en de rommel die ze bij Kwik-Fit monteren. Er was een bepaald merk waarbij het meestal gebeurt, maar die ben ik even kwijt. Een demper van de dealer kost dan wel 90 euro, maar in mijn ervaring zijn die veel beter.
Walker?
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Harm schreef:Het is dood simpel te vervangen en je kan een uitlaat bij elke automaterialen zaak halen
Alleen gebeurt ‘t vooral bij el-cheapo dempers van de automaterialenhandel, en de rommel die ze bij Kwik-Fit monteren. Er was een bepaald merk waarbij het meestal gebeurt, maar die ben ik even kwijt. Een demper van de dealer kost dan wel 90 euro, maar in mijn ervaring zijn die veel beter.
Ja dat is absoluut waar, alleen de mensen die kort goedkoop willen rijden gaan naar de kwikfit want daar hebben ze echt alleen maar bagger!!!
Maar bij de dealer of een automaterialen zaak die orginele (/goede) onderdelen verkoopt kun je idd wel terecht.