Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Aloha,
ik heb een bx tgd break maar ik kan in het onderhoudsboekje niet vinden om de hoeveel km de distri vv. moet worden.
alvast bedankt.
Groeten,
Rien
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
normaal dacht ik dat het bij 80 a 100 duizend km is
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
trouwens als het goed is moet het op de sticker staan onder de motorkap
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:trouwens als het goed is moet het op de sticker staan onder de motorkap
Daar staat volgens mij alleen op wanneer die vervangen is, niet wanneer die vervangen moet worden. Maar dat kan natuurlijk per geval verschillend zijn. Ik dacht 80.000km.
Voor een diesel weet ik het niet.
Weet ook niet of dat hetzelfde is. Voor een benzine is dat dacht ik 60.000km.
100000 km volgens de Haynes.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
die van mij was vervangen met 76 duizend
maar da komt omdat ze al 15 is denk ik
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mijn tzd heeft bij 300.000 een nieuwe gekregen, en men beweert dat ik bij 400.000 weer aan de beurt ben….. TON dus! (althans, dat staat op het schutbord;-))
zal wel goed zijn (hoop ik)
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Een goede garage zet op de sticker wanneer ze weer aan vervanging toe is. Termijn is afhankelijk van type en bouwjaar. De 14 heeft een ketting en dus geen vervanging nodig. Mijn 16 uit 1987 heeft volgens het instructieboekje een termijn van 60.000 km, maar volgens mijn dealer gaan ze gemakkelijk 70.000 mee. De eerste eigenaar had het bij 65.000 laten doen en ik onlangs bij 136.000. Neem echter niet te veel risico, want een snaar vervangen is goedkoper dan een motor laten reviseren.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé