Handrem vraag
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 16 augustus 2008 10:50 PM

Als ik de handrem aantrek dan gaat de auto naar links. Ik heb het idee dat de rechterhandremkabel niet volledig wordt aangetrokken door de handrem. Ik zie namelijk onder de handrem zelf dat de kabels niet op gelijke hoogte staan.

Is dit apk afkeur?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 16 augustus 2008 11:07 PM
  [ # 1 ]

Dat is afhankelijk van het APK station waar je heen gaat.
Als ze een echte remmentestbank hebben, zullen ze gaan zien dat er verschil zit in remkracht tussen links en rechts.

Ga je naar een APK station waar ze met de hand testen, dan merken ze dat verschil nooit. Ze voelen dan alleen aan de wielen of de met de hand rond te draaien zijn als de parkeer of bedrijfsrem geactivederd is.

Je kan ook gewoon even je rechterwiel eraf pakken, en de handremkabel wat strakken afstellen. Uit mijn hoofd heb je daar sleutel 17 en 19 voor nodig.

Test

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 16 augustus 2008 11:15 PM
  [ # 2 ]

Okee, dankje, ik zal een kijken hoe het zit. Heb ooit wel es handremkabels vervangen maar ik was er niet een sleutel 17 of 19 voor nodig ...

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 augustus 2008 11:38 PM
  [ # 3 ]

Je kunt ze ook wel losmaken zonder 17 en 19. Maar afstellen, daar heb je dat spul voor nodig. Trek de parkeerrem hevel 3 tandjes aan, en stel de kabels dan zo af dat de remblokjes net heel lichtjes beginnen te ‘likken’ aan het remschijfje.

Test

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 16 augustus 2008 11:44 PM
  [ # 4 ]

Oke, goeie tip van jou! Dank u! Over een maand is de keuring en ik ben nu al benieuwd!

Trouwens, hoe moeilijk doen APK meesters over een lek in het lekzakje bij de veerbol achter? Ik heb een paar keren geprobeerd dit scheurtje te plakken met die stevige zwarte kit maar dat had zijn uitwerking niet.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 16 augustus 2008 11:47 PM
  [ # 5 ]

sleutel 16+19 uit mijn hoofd Wink

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 17 augustus 2008 12:18 AM
  [ # 6 ]
Autofan schreef:

sleutel 16+19 uit mijn hoofd Wink

Ach ja, zou ook best kunnen. Iets in die geest in elk geval.

@TS: Dat zakje mag wel lek zijn, maar er mag geen olie uit komen. Vervangen kan, en ik ben haast geneigd om te zeggen dat je hem met veerpen en al kan vervangen. Dus borgpin los uit de draagarm, zakklem op veercylinder los, retour en beluchtslang los, en dan het zakje met veerpen en al uit de cylinder pakken. Omgekeerd met een andere pen met heel zakje terug monteren.

Maar als je goed ontvet, en de juiste kit gebruikt, dan moet dat goed gaan.
Gebruik eens WindSeal kit, wat je ook gebruikt om vooruiten en spoilers mee te vermontederen.

Test

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 19 augustus 2008 06:08 PM
  [ # 7 ]

De handrem is met succes gesteld, ik ervaar geen afwijking meer bij het remmen met de handrem! Bedankt voor tips !

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook