Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-06-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI
Ik heb een C5 model 1 uit 2004, vorig jaar begon het stuurwiel als het ware te vervormen (lijkt wel of hij smelt door de warmte).
Waarschijnlijk komt dit door zwetende handen, wanneer de airco nog niet optimaal functioneert.
Voor een auto in deze prijsklasse zou dit toch niet mogen. Het stuur ziet er nu niet meer uit, ben ik de enige met dit probleem of hebben meerdere mensen hier last van?
Re: stuurwiel
hoi het stuurwiel van mijn C5 (2005) hetzelfde verhaal..
en er zijn meerdere verhalen bekent…het lederen stuur van de C5 is echt matig van kwaliteit.
Deze ken ik nog niet…..
Heb toch bijna 5 jaar (120.000 km) in een C5 Break (Exclusive, 2003) gereden met een lederen stuurwiel, maar hij is altijd rond gebleven.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
het leer vervormt… het stuur blijft rond.
zal misschien van persoon tot persoon verschillen.. mijn stuur ziet iig niet netjes meer uit.
kon een nieuwe krijgen van citroen zij kwamen voor 80 euro tussen op een stuur van 300 euro moest ik nog zelf 240 euro betalen..
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ronama schreef:het leer vervormt… het stuur blijft rond.
zal misschien van persoon tot persoon verschillen.. mijn stuur ziet iig niet netjes meer uit.
kon een nieuwe krijgen van citroen zij kwamen voor 80 euro tussen op een stuur van 300 euro moest ik nog zelf 240 euro betalen..
300-80 is toch 220, dat hebben ze mij toch ooit eens verteld
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:ronama schreef:het leer vervormt… het stuur blijft rond.
zal misschien van persoon tot persoon verschillen.. mijn stuur ziet iig niet netjes meer uit.
kon een nieuwe krijgen van citroen zij kwamen voor 80 euro tussen op een stuur van 300 euro moest ik nog zelf 240 euro betalen..300-80 is toch 220, dat hebben ze mij toch ooit eens verteld
je hebt gelijk… ops: ops:
Re: stuurwiel
Mart Berger schreef:Ik heb een C5 model 1 uit 2004, vorig jaar begon het stuurwiel als het ware te vervormen (lijkt wel of hij smelt door de warmte).
Waarschijnlijk komt dit door zwetende handen, wanneer de airco nog niet optimaal functioneert.
Voor een auto in deze prijsklasse zou dit toch niet mogen. Het stuur ziet er nu niet meer uit, ben ik de enige met dit probleem of hebben meerdere mensen hier last van?
Wellicht een overbodige vraag, maar : gebruik je regelmatig een lederonderhoudsproduct ?
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Re: stuurwiel
jawel, en het is net daar waar je het stuur het minste vast heb…
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-06-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI
Re: stuurwiel
ronama schreef:jawel, en het is net daar waar je het stuur het minste vast heb…
Bij mij is het bijna over het gehele stuurwiel waar het leer vervormt, de ene plek wat erger als de andere.
Er zit geen plekje meer op met het orginele profiel.
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-06-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI
Caysee schreef:Deze ken ik nog niet…..
Heb toch bijna 5 jaar (120.000 km) in een C5 Break (Exclusive, 2003) gereden met een lederen stuurwiel, maar hij is altijd rond gebleven.
Ik geloof dat het stuurwiel bij een exclusive van echt leer is en bij andere uitvoeringen een soort kunstleer.
volgens citroen een echt lederen stuurwiel
Heb hetzelfde probleem. Het leder vervormd en wordt plakkerig.
Ik denk dat er op de C5club (http://www.c5club.nl) wel een topic over is .
Heb ook al eens gekeken voor een houten stuur van cituning, maar 1) ik vind het niet mooi; en 2) het is/was (cituning bestaat niet meer) heel duur.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
In onze 3.0 v6 exclusive van 2003 hebben we in 180.000 km in 2 jaar nooit ergens last van gehad! Stuur was nog als nieuw na die tijd…
Xsara Coupe
Blijft vreemd al die verschillen.
Mijn echt lederen stuur (Exclusive) was mooi en bleef mooi (zonder onderhoudsmiddelen, alleen een vochtig doekje).
Zal het in mijn Picasso eens in de gaten houden…..
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Ook mij al opgevallen dat de bovenkant wat anders is dan de rest van het stuur Maar nog niet storend in mijn geval Wat mij nu wel opvalt na bijna een half jaar sturen en meer dan vijftien duizend km gereden te hebben
er toch wel veel dingen zijn die tegen vallen door slechte kwalteit. Waaronder
een losse bestuurders stoel. en beginende slijtage van stof kapot achter raam (gisteren zelf vervangen door een nieuwe.) roest blaasjes onder handgreep achterklep vergeet garantie maar.Leder stuur wat nu aan het verteren is en meer van dat soort dingen. en dat voor een auto van bijna drie jaar En ja sorry hoor maar vond mijn Xantia 2.0 HDI Break toch een stuk degelijker dan een C5 en mis haar eigenlijk wel een beetje. Ondanks dat de c5 een heerlijke reis/werk auto is Valt dit mij eigenlijk erg tegen
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Tja dat geldt voor de C5 serie1 en in iets mindere mate ook de serie2. PSA heeft geen oog gehad voor kwaliteit vanaf 2000 , gelukkig hebben ze genoeg kritiek gehad om de C5-3 wel een hoge kwaliteit mee te geven.
Ze kunnen het wel, maar proberen altijd weer de kantjes van af te lopen als ze denken geld te kunnen besparen . Andere fabrikanten zijn ook zo, maar bij PSA gaat dat in het kwadraat .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !