Ik ben 14 maanden niet echt opgeschoten met de restauratie van mijn Orange Tenere eend uit 1976…. achteruit kan je beter stellen!
Bekijk het verhaal op m’n forum.
[edit Patje74, link gewist in afwachting op de afloop]
Als er meer mensen zijn met de zelfde slechte ervaring, neem dan s.v.p contact op met mij en/of laat een “post” achter.
CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vervelend verhaal.
Maar volgens mij hebben we hier een garage klaag-pluim topic voor…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik wist niet dat het zo erg was. Dit lijkt inderdaad nergens op!! Ik ken meer van zulke verhalen over de betreffende garage. Ik stuur je wel een pb-tje. Wel een mooie kleur dat bijna rood
Wow, wat een verhaal En wat betreft het garage pluim/klaag topic, soms is dat gewoon niet voldoende… Ik ken dat gevoel. Als men gewoon onbeschoft is of een klein dingetje vergeet is dat een leuk topic, maar dit soort verhalen verdienen mijns inziens een eigen topic.
Erg veel sterkte dr mee, want hier wordt je niet vrolijk van. Zoals ik zei, ik weet hoe frustrerend het is als je iets met een garage afspreekt en het wordt gewoon (meerdere malen) niet nagekomen of verprutst…
Xsara Coupe
Zo, dat is heel heftig!! Niet alleen slecht werk, maar ook dingen in rekening brengen die aantoonbaar niet gebeurd zijn.
Pffff…. Als je hier een zaak van maakt geeft de rechter al je geld terug volgens mij. Want dit is geen welles-nietes verhaal, maar met foto’s gewoon aantoonbaar hoe treurig het is, hoe je bedrogen bent (scherp, die 2 ribbels in je achterscherm!) en dat dingen die je wel betaalt gewoon niet gebeurd zijn.
Leuk kleurtje trouwens! (om toch nog positief te eindigen)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Xsara Coupe schreef:En wat betreft het garage pluim/klaag topic, soms is dat gewoon niet voldoende…
De reden van dat topic is duidelijk, en is hiervoor volledig van toepassing natuurlijk. Echter betreft dit niet enkel en alleen het slechte werk van de garage, maar ook het vakwerk van de TS. En dat verdient zeker een eigen topic!
Verder laat de fotoreportage weing discussieruimte over, dit is gewoon bar-slecht. Het betreft hier geen “ik bash mijn garage”-topic met daarin allerlei onduidelijkheden verwerkt.
Kortom, met een oogje in het zeil houdend, laten we het topic gewoon open.
Succes!
Wat een drama zeg
Hoe krijgen ze het voor elkaar
Hmm, ook in 2CV land zit er zo te zien een hoop kaf tussen het koren. Echter, ook steeds meer verhalen bereiken mij over eendjes die een jaar of 3/4 geleden zijn voorzien van een “nieuw” chassis en al weer compleet zijn doorgeroest.
Ik weet niet hoeveel geld je naar deze toko hebt gebracht en wat er is afgesproken (werkorder/offerte heb je op papier) maar er zit hier geloof ik wel het nodige scheef.
Nu ben ik al een tijdje bezig de eend in eigen beheer te restaureren.
Ik heb een sleutelruimte gehuurd en ben zoals op de foto’s te zien is begonnen met schuren en spuiten.
De motor loopt inmiddels en kan nu echt gaan opbouwen.
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Orange Tenere schreef:Nu ben ik al een tijdje bezig de eend in eigen beheer te restaureren.
Ik heb een sleutelruimte gehuurd en ben zoals op de foto’s te zien is begonnen met schuren en spuiten.
De motor loopt inmiddels en kan nu echt gaan opbouwen.
Wat ga je doen met die scheve deurstijl? Rondrijden met een deur die niet dicht kan lijkt me niet handig?
Ik vind het jammer dat je topic op 2cv.nl werd verwijderd, gelukkig kun je hier je verhaal wel kwijt. Het zou tenslotte bijzonder jammer zijn als eender welk bedrijf die dit soort werk aflevert z’n gangetje kan blijven gaan. Veel mensen hebben flink wat bij mekaar gespaard om alles door een professioneel weer als nieuw te laten maken en zien op deze manier hun geld wegstromen.
Ik vraag me af hoe iemand zo gewetenloos te werk kan gaan. Het getuigt van weinig respect voor de klant, de auto, de liefhebberij en vooral van weinig zelfrespect.
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Ik zat met veel verbazing te kijken naar de fotos zeg jeetje wat een prutsers dat moeten ze zelf toch ook wel zien of zijn ze zo debiel shock shock D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
nou… hij wilde wel wat spotjes “bijwerken”.....
Je hebt prachtig werk voor het geld zei hij nog.
2465,- voor een koets die in de achtertuin gespoten is!!
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Ik heb je net een PB gestuurd met een aanbod tot hulp!
SAMBXSPORT schreef:Ik vind het jammer dat je topic op 2cv.nl werd verwijderd,
En er word gezegd dat wij streng zijn
Ze zijn bang om aangeklaagd te worden op 2cv.nl wegens negatieve reclame. Als er één iemand zou worden aangeklaagd in deze zaak is het wel het betreffende bedrijf die deze restauratie uitvoerde. Een schande voor de hele 2cv-wereld. Misschien kan dat hele bedrijfje eens op cursus bij een stel vakmannen? Mensen die weten te lassen zonder een hele pot plamuur per lasnaad te moeten gebruiken.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.