iemand die weet of het vervangen van rem schijven en blokken bij een ax hetzelfde is als bij een saxo?
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=220
Over enkele weken word mijn achterbumper, side skirts en uitlaatdemper verwacht.
Tegelijk met dit ritje, word mijn voorbumper opnieuw gespoten wegens een te groot kleurverschil.
hey
ja remmen vervangen wijst zich opzich van zelf! je kan precies zien wat je los moet halen! maar wat zei ook zeggen is pomp na het vervangen de remmen op! let daarmee ook weer op dat je je pedaal niet tot de bodem door trapt! daarmee sloop je namelijk je hoofdremcilinder of je rembekrachtiger! let daar op! verder succes met vervangen!
RikVTS schreef:hey
ja remmen vervangen wijst zich opzich van zelf! je kan precies zien wat je los moet halen! maar wat zei ook zeggen is pomp na het vervangen de remmen op! let daarmee ook weer op dat je je pedaal niet tot de bodem door trapt! daarmee sloop je namelijk je hoofdremcilinder of je rembekrachtiger! let daar op! verder succes met vervangen!
dankje voor de tip!
ik hou me niet echt meer aan me eigen plan, maar tot nu toe ben ik zover
ziet er goed uit!!!
mooie spoilerset…. ik hoop alleen dat je geen taartschep erop gaat maken hoest met de xenon en dat soort activiteiten?
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
zpoiler komt er wellicht nooit op
xenon rijd echt verdomde lekker, als je het eenmaal gewent bent wil je niet terug..
dus het was geen probleem om xenon in te bouwen? welk setje hebbie gebruikt? was aansluiten makkie?
heb nog steeds niet in donker gereden. dus zou niet weten hoeveel licht er uit die lampen komt.
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
redelijk simpel, kdenk klein uurtje mee bezig geweest, kon korter, had nml. de kabel verkeerd in de balast zitten..
set die ik gebruikt heb is die autostyle verkoopt… staat op het koffertje H.I.D
heb H4 xenon genomen met halogeen grootlicht (mijn oude grootlicht was net zo helder als mijn nieuwe dimlicht) dus…
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-11-2006
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Als je inderdaad eenmaal xenon gewend bent, wil je liever niet meer terug. Heb zelf een bi-xenon H4 setje, maar gebruik groot licht er maar heel beperkt van, zie zo al genoeg.
Soms wel wat tegenliggers die het wat minder vinden, maar hij is er gewoon goed mee gekeurd dus..
Inbouwen is niet al te veel werk inderdaad, afhankelijk van de set natuurlijk ook. Het is vooral ff goed kijken waar je de balast kunt plaatsen en kabels is verder plug en play.
let’s go picasso!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hmm, die is dus ten onrechte goedgekeurd, want die universele setjes mogen dus eigenlijk niet…
(maar het is wel mooi speelgoed )
Moet je natuurlijk wel je lampen goed afstellen, maar afijn, daar lopen al heel wat draadjes over op dit forum.
hoezo ten onrechte goedgekeurd?
je kan die dingen ongestraft opbouwen? of heb ik de verkeerde keuring in mijn hoofd (apk)
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Xenon lampen in standaard armaturen is verboden.
Halogeenkoplampunits (de behuizing dus) hebben namelijk veel meer strooilicht dan een OEM xenonlampunit. Alleen complete, goedgekeurde xenonunits mogen, mits in combinatie met automatische hoogteverstelling en koplampsproers. Bij mijn weten bestaan die niet voor een Sax.
Wat betreft de APK: bij de APK moet de auto conformeren aan de voor dat voertuig geldende typegoedkeuring. Als je er xenonlampen insteekt, wijzig je de techniek van je auto, dus is het niet meer de auto die voor het Nederlandse wegennet is goedgekeurd. (Je kunt ook knipperende lampjes kopen voor je fiets, maar daar mag je dus eigenlijk ook niet mee fietsen…)
Neus maar eens op het forum rond, zoals ik al zei lopen daar al een paar draadjes over.
Maar… back ontopic, die Sax ziet er goed uit! Geen zooi meer bijschroeven, dat zou zonde zijn.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
C15GrandVolume schreef:Xenon lampen in standaard armaturen is verboden.
.....
Wat betreft de APK: bij de APK moet de auto conformeren aan de voor dat voertuig geldende typegoedkeuring.
Als ik de online APK-eisen raadpleeg wordt er dit over gezegd:
Personenauto’s moeten zijn voorzien van:
twee dimlichten, met dien verstande dat de dimlichten met gasontladingslichtbronnen en andere lichtbronnen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen voldoen aan door Onze Minister gestelde eisen voor deze lichtbronnen, alsmede voor de installatie daarvan indien het voertuig na 31 december 2005 in gebruik is genomen;
Bron vanaf pagina 73.
Verder wordt er wel gekeken naar de staat van de reflectoren en naar eventueel strooilicht, maar ik zie nergens staan dat het niet toegestaan is om gasontladingslampen te monteren in een auto waar dat standaard niet inhoort. In ieder geval niet bij een auto die voor 31-12-2005 in gebruik is genomen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik zie dat inderdaad ook niet bij de keuringseisen staan….
Maar… zolang je met een auto aan het verkeer deelneemt moet hij aan de typegoedkeuring voldoen, en als je er een ander soort lampen in monteert is dat niet meer het geval.
Moeten die lampen trouwens niet voorzien zijn van een of ander keurmerk?
Hmm, interessante materie