Weer een jaartje Visa rijden
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 21 augustus 2008 06:49 PM

De Visa van mijn vrouw is weer door de APK.  Razz Er bleek wel redelijk wat mis: Stuurkoppeling, aandrijfashoes, dashbordverlichting, gordel, 2 banden, en iets met een koplamp. Pluim voor garage Civer, want ze hebben ‘t voor een (in mijn ogen) redelijk bedrag gefixt.

Wat er nu nog moet gebeuren is een onderhoudsbeurt. Daar heb ik mee gewacht tot de goedkeuring. Ik ga volgende week bij Brezan wat onderdeeltjes kopen. De Visa loopt niet zo lekker en met die beurt hoop ik dat dit over is. Starten gaat prima, maar vervolgens is het horten en stoten. Pas na vele kilometers is het beter. Ik vermoed de verdeelkap.
Maar het kan net zo goed een oud benzinefilter of een stel bougies zijn.
Maar het principe van eerst slecht lopen en pas na een lange tijd goed lopen doet mij aan de verdeelkap (met rotor) denken. Mee eens of toch iets anders?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 21 augustus 2008 08:24 PM
  [ # 1 ]

Kijk ook eventjes het acceleratie spuitje na… hier had ik ook last van en dat heeft een hoop gefixt… mijne gaat deze volgende week.. gelukkig heb ik net een hele motor revisie gedaan dus daar zal hij niet op afgekeurd worden Wink vanavond even een nieuwe cockpit halen want die van mij zegt dat ik altijd 0 km ga Sad zal vast door de roest komen hahahhaa Wink

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 21 augustus 2008 08:30 PM
  [ # 2 ]

Waar zit dat acceleratie-ding, of hoe kom ik erbij/hoe ziet dat eruit? En wat kan ik er vervolgens aan zien wat niet goed is?
En hoe komt het dan (als het dit is) dat ie na verloop van de rit goed gaat rijden?

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 21 augustus 2008 09:05 PM
  [ # 3 ]

acceleratie pompje zit onder je carburateur en onder je gasklep. Het is een “pompje” dat brandstof inspuit en daarin zit een balletje.. dat balletje kan vast zitten of vuil zijn… Dit kan dat stotteren ook veroorzaken. Dit kan je makkelijk zelf doen.. uurtje ben je klaar met alles. en leuk om zelf aan je auto te sleutelen…

Wink  success

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 21 augustus 2008 09:11 PM
  [ # 4 ]

Okee, ik zal binnenkort eens kijken en laten weten. Bedankt voor je tip.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 augustus 2008 10:28 PM
  [ # 5 ]

Denk eraan, met alleen het balletje schoonmaken ben je er nog niet, zij het tijdelijk…
Het verdient de voorkeur om de vlotterkamer van de carb. te demonteren en alle prut onderuit de kamer te halen, en het geheel even doorspoelen met schone benzine en weer leeg laten lopen.
Niet vergeten om ook een nieuw filtertje te monteren, je zult zien, hij houdt het dan jaren vol!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 23 augustus 2008 03:28 AM
  [ # 6 ]

ps Smile laat niks in dat gat vallen Razz haha want dan ben je verrrrrr van huus Very Happy

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook