4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

Project SAXO - Styling, Tuning, ICE
MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 21 augustus 2008 12:10 PM
  [ # 46 ]
C15GrandVolume schreef:

Rolling Eyes Ik zie dat inderdaad ook niet bij de keuringseisen staan….

Maar… zolang je met een auto aan het verkeer deelneemt moet hij aan de typegoedkeuring voldoen, en als je er een ander soort lampen in monteert is dat niet meer het geval.

Moeten die lampen trouwens niet voorzien zijn van een of ander keurmerk?

Hmm, interessante materie huh

de xenon-inbouwset is door het RDW goedgekeurd voor de apk.. dus lijkt me in orde?

je dient je lampen na montage wel opnieuw te laten afstellen, en dan valt het met dat strooilicht ook behoorlijk mee….

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 21 augustus 2008 04:54 PM
  [ # 47 ]

Zit er een keurmerk op dan? En het staat niet bij de apk-keuringseisen, hoe kan dat dan goedgekeurd zijn voor de apk door de rdw zoals je zegt?

Profiel  

The Counttt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 21 augustus 2008 09:22 PM
  [ # 48 ]

Als ik het mij goed herinner is begin dit jaar / vorig jaar gesteld dat bij auto’s van voor 1-1-2007 xenon ingebouwd mag zijn zonder de toevoeging van sproeiers en aut. hoogteverstelling. Volgens mij mag het na de tijd inbouwen van de lampen dus wel.
Na plaatsing van de lampen (door ondergetekende) ben ik nog een keer bij de garage geweest om een en ander op hoogte te laten stellen. En hij is dus gewoon goedgekeurd voor de apk, en daarvoor ook al een keer grote beurt gehad zonder opmerkingen over de verlichting.

Of de lampen verder een keurmerk hebben dat weet ik niet, geloof dat ze uit china komen Razz

Blijft interessant… Cool

let’s go picasso!

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 21 augustus 2008 10:05 PM
  [ # 49 ]
The Counttt schreef:

Als ik het mij goed herinner is begin dit jaar / vorig jaar gesteld dat bij auto’s van voor 1-1-2007 xenon ingebouwd mag zijn zonder de toevoeging van sproeiers en aut. hoogteverstelling. Volgens mij mag het na de tijd inbouwen van de lampen dus wel.
Na plaatsing van de lampen (door ondergetekende) ben ik nog een keer bij de garage geweest om een en ander op hoogte te laten stellen. En hij is dus gewoon goedgekeurd voor de apk, en daarvoor ook al een keer grote beurt gehad zonder opmerkingen over de verlichting.

Of de lampen verder een keurmerk hebben dat weet ik niet, geloof dat ze uit china komen Razz

Blijft interessant… Cool

lampen hebben geen keurmerk (behalve el dan) bij mijn weten de spiegels en de glazen wel maar zolang je niet diffuus en tegenliggers verblind is er volgens mij geen probleem Smile
btw weet kent er iemand de regelementering van LED verstralers (zelf gemaakte maar technisch veilig) dus geen keurmerken
  Laughing

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 21 augustus 2008 10:06 PM
  [ # 50 ]
The Counttt schreef:

Blijft interessant… Cool

lampen hebben geen keurmerk (behalve el dan) bij mijn weten de spiegels en de glazen wel maar zolang je niet diffuus en tegenliggers verblind is er volgens mij geen probleem Smile
btw weet kent er iemand de regelementering van LED verstralers (zelf gemaakte maar technisch veilig) dus geen keurmerken Laughing

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 augustus 2008 03:59 PM
  [ # 51 ]

de lampen die ik gebruik zijn E11, TUV ISO 9001:2000 gecertificeerd Wink het merk is tai chang, dus ook japans/chinees

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 31 augustus 2008 06:14 PM
  [ # 52 ]

kleppendeksel vervangen!

voor:

na:

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 31 augustus 2008 06:38 PM
  [ # 53 ]

Tja, blauw. Wat kost nou zoiets?

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 31 augustus 2008 09:30 PM
  [ # 54 ]

kheb een nieuwe kleppendeksel en pakking gekocht,
daar mijn oude te slecht was om te spuiten.

Kleppendeksel koste me 45 euro incl. pakking en spuiten een 10 euro.

Enne, ja blauw.. Rest word ook nog blauw Wink

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook