2 van de 2
 < Vorige 1 2

BX + boete
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 27 april 2005 03:13 AM
  [ # 16 ]

Ik zou hem gewoon betalen en niet zeuren over een spelfout. Ze hebben jou kennelijk wel kunnen vinden met het juiste kenteken. De ene boete kan dan wel (volgens mij niet) komen te vervallen…maar ze zijn vrij om een nieuwe te sturen. Komt bij…je was het toch? Wat betreft wetgeving is er ook het een en ander veranderd wat betreft fouten in de aanklacht. Het moet om een inhoudelijke fout gaan en de spelfouten wegen niet zwaar.
Volgens mij geen schijn van kans dus, maar goed, proberen kan geen kwaad ( ze kunnen nog een keer een foutje maken! haha!)

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 27 april 2005 03:26 AM
  [ # 17 ]

Ik zou het gooien op een vorm-fout. Mij hebben ze zo ooit een betrapt op het door rood rijden met een eend in breda. Nog nooit met de eend in Breda geweest maar ja. Blijkt het kenteken en de omschrijving van de auto niet overeen te komen. Het kenteken op de bon was mijn kenteken, maar de politie moet ook een beschrijving van de auto maken, voor in hun dossier en na nabellen bleek dat een Opel te zijn geweest.
Na veel telefoontjes contact gehad met de betreffende politiedienst (KLPD Breda) en hebben ze de zaak om een vormfout geseponeerd.

In Leeuwarden zeiden ze dat de agent het kenteken hoogstwaarschijnlijk verkeerd had opgeschreven, maar de KLPD zei dat dat onmogelijk was. Bull-Shit dus, maar ze zullen hun collega’s nooit afvallen. Een opel met een eend vergelijken. Ik heb ze allebei en ze lijken dus echt niet op elkaar.

Ik zou dus contact opnemen met de politie in Den-Bosch en verhaal halen. Ze zullen je doorverwijzen op de procedure waarin je bezwaar kunt aantekenen, maar met enig dramwerk (op een beleefde manier). Kun je zelf zaken doen met de betreffende dienst. Dan heb je meteen antwoord.

Zie ook:
http://www.flitsservice.nl
http://www.onzinboetes.nl (de oude tuftufclub, was ik vroeger lid van Wink )

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 april 2005 12:49 PM
  [ # 18 ]
punky schreef:

Ik zou het gooien op een vorm-fout.

Zonde van je tijd en postzegels.

Sinds de invoering van de wet Mulder gaat die vlieger niet meer op.

Politie vraag en antwoord forum schreef:

Q: Ik ben laatst beboet. Nu kreeg ik de brief van het CJIB en daar was mijn naam verkeerd gespeld, terwijl ik mijn rijbewijs aan de politieagent heb getoond. Mijn verkeerde naam staat ook op de acceptgiro. Ik kan deze dus niet betalen. Is dit een vormfout en hoef ik nu niet te betalen??

A: Je bent bekeurd in het kader van de wet Mulder. Deze wet biedt zowel verbalisant als justitie altijd de mogelijkheid om schrijffouten ongedaan te maken. Je kunt dus wel bezwaar aantekenen maar je zult dan heel simpel een briefje terugkrijgen waarin de schrijffout wordt hersteld en je alsnog zal moeten betalen.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 27 april 2005 02:06 PM
  [ # 19 ]

Mij is het dus wel gelukt. En toen ging het ook om een verkeerde kentekenplaat. Dit is wat anders als een spelfout in de naam. Met een paar telefoontjes kun je het vaak al een eind rechtzetten. Scheelde mij wel 95 euro. Daar kun je veel postzegels voor halen hoor!!!

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 april 2005 02:13 PM
  [ # 20 ]
punky schreef:

Mij is het dus wel gelukt. En toen ging het ook om een verkeerde kentekenplaat. Dit is wat anders als een spelfout in de naam. Met een paar telefoontjes kun je het vaak al een eind rechtzetten. Scheelde mij wel 95 euro. Daar kun je veel postzegels voor halen hoor!!!

Ik denk dat als de kentekenplaat onbekend is bij het RDW, het om een ‘kennelijke vergissing’ gaat.

Daarnaast zal de combinatie van kenteken en kentekengegevens ook wel genoeg reden geven om het bezwaar niet gegrond te verklaren.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook