Wie kan mij helpen aan een upate voor m’n navigatiesysteem? Het is voor een c4 coupe uit 2004 en het is versie RT3.
Kan ik er een gebruiken uit iedere c4 of kunnen ze dat bij de dealer ook?
Mzl Rickylate
c4 als in het explosief

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik heb ook een RT3 systeem. Je kunt een cd gebruiken uit iedere c4 met hetzelfde systeem. Het is net als met audio-cd’s, het maakt niet uit in welke speler je ze zet. De dealer kan natuurlijk een enkele cd voor je bestellen of een compleet setje.
Echter, mocht je uit zijn op een kopie… dan wil ik je alvast waarschuwen dat de mods op dit forum er streng op toe zien dat dergelijke praktijken hier niet besproken worden. In dit geval moet je een andere bron van informatie zoeken. (Niet dat ik je verdenk of angst wil aanjagen; gewoon ter waarschuwwing… maar dit verhaal wist je eigenlijk al uit een andere topic , bedenk ik me nu
)
Hee ice96, dus lenen zou ook kunnen? Als ik iemand zou kennen dan zou ik ‘m kunnen lenen of installeer je de software niet maar leest het systeem het continue van de cd? Sorry voor alle vragen maar ik ben op dit gebied nogal onwetend.
Groetjes Rickylate
c4 als in het explosief

Je kan een CD idd lenen om te gebruiken. Maar installeren is er niet bij omdat RT3 constant van CD leest. RT3 heeft namelijk geen harde schijf. RT4 en (ik meen) RT3ev hebben wel een harde schijf. Hier wordt de update dus geinstalleerd. Hoe het precies met licensies zit bij deze nieuwere systemen kan ik je niet zeggen; dit weet ik ook niet. Maar ik denk dat ergens een beveiliging moet zitten tegen het (illigaal) lenen van CD…
Geen probleem van vele vragen. Daar is juist een formum voor bedoelt, info uitwisselen.
nope geen beveiliging, PSA vertrouwt erop dat men de cd’s netjes koopt, dan upload en dan de cd laat verstoffen in de dashboardkastje

Dit heb ik niet verwacht…
Wellicht dat men wel aan de beveiliging gaat doen vanaf de RT5 systemen…
RT5 is het zelfde systeem met een extraatje
de RNEG en NG4 komen van harman kardon (eindelijk een andere fabrikant…) daar is het nog ff de vraag, wat voor format kaarten die gebruiken.
axl