Jep, tetutetutetu
René van Maren schreef:Jep, tetutetutetu
Zo een geluid ja, jij heb toch een Xantia-2? of ook een 1b?
1b
René van Maren schreef:1b
Welkom bij de Armoedzaaiers
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ZX1.4i schreef:Alleen het zoemertje? ja daar kom ik niet uit. Het heeft maar één of 2 keer gewerkt, volgens een draadje op XC zou het een kapot stadslichtlampje kunnen zijn of de zekering, maar die zijn beide niet stuk.
Waar zit dat contact en/of zoemertje eigenlijk :
Hee, dat is dan wel weer interessant… ik heb namelijk ook een kapot stadslicht lampje en een niet werkend zoemertje… weliswaar op de CX, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat er een verband zou kunnen zijn…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:ZX1.4i schreef:Alleen het zoemertje? ja daar kom ik niet uit. Het heeft maar één of 2 keer gewerkt, volgens een draadje op XC zou het een kapot stadslichtlampje kunnen zijn of de zekering, maar die zijn beide niet stuk.
Waar zit dat contact en/of zoemertje eigenlijk :Hee, dat is dan wel weer interessant… ik heb namelijk ook een kapot stadslicht lampje en een niet werkend zoemertje… weliswaar op de CX, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat er een verband zou kunnen zijn…
Meer info vind je op: http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=3853&highlight=zoemer
Maar weet iemand nu ook waar dat zoemertje zit? ergens bij het zekeringenkastje?
Misschien kan iemand even luisteren in zijn Xantia en doorgeven waar het geluid vandaan komt?
ZX1.4i schreef:Alleen het zoemertje? ja daar kom ik niet uit. Het heeft maar één of 2 keer gewerkt, volgens een draadje op XC zou het een kapot stadslichtlampje kunnen zijn of de zekering, maar die zijn beide niet stuk.
Waar zit dat contact en/of zoemertje eigenlijk :
Ik kan me vergissen natuurlijk….maar logischer wijze zou dat in het knopje moeten zitten die ook je binnenverlichting aan en weer uit doet als je de deur opendoet ??
Die zou je er eens uit kunnen uithalen en schoonmaken of vernieuwen. :
Waar dat zoemertje zelf zit weet ik ook niet. ops:
(ook bij de BX trouwens niet…heb daar nog nooit naar gezocht)
Bram schreef:Ik kan me vergissen natuurlijk….maar logischer wijze zou dat in het knopje moeten zitten die ook je binnenverlichting aan en weer uit doet als je de deur opendoet ??
Die zou je er eens uit kunnen uithalen en schoonmaken of vernieuwen. :
Waar dat zoemertje zelf zit weet ik ook niet. ops:
(ook bij de BX trouwens niet…heb daar nog nooit naar gezocht)
Dat contact zou goed moeten zijn denk ik, de verlichting gaat gewoon aan als ik de deur open en dimt weer na een tijdje als ik de deur dicht doe. Overigens gaat de binnenverlichting al branden als je de deur met de sleutel opent, en dimt na c.a. 20 sec. of eerder als je het contact aanzet.
Vandaag bij Chyparse voor een bollencheck, de boel was al gevuld en ververst een paar weken terug, maar de auto begon steeds stugger te veren, op een gegeven moment leek het wel een slOPEL
En inderdaad, veerbol rechts-achter had het vullen niet overleefd, das dus garantie zei men daar, nou dacht de monteur dat hij 2 gevulde (comfort)bollen had liggen voor de Xantia, maar één bleek stuk te zijn. Twee verschillende bollen achten vond de monteur persoonlijk maar niets, dus ik mocht kiezen of 2 verschillende bollen nu en later terugkomen of 2 nieuwe comfortbollen eronder, waarbij er maar één in rekening werd gebracht
Heb voor die laatste optie gekozen, toen vroeg ik wat er eigenlijk voor bollen voor zitten? gewone bollen zei de monteur, maar die kan ik ook net zo comfortabel/zacht maken. Oh ja , daarmee bedoelde hij dus opboren en dit heeft hij ook effe gratis gedaan.
De monteur bood me overigens aan om met comfort en gewone bollen een rondje te rijden om zo te bepalen wat ik fijn vind, heb dit niet gedaan, de positieve berichten van de comfortbollen-rijders hier zijn meer dan overtuigend.
De Xantia zweeft en veert weer als een vliegend tapijt en ik heb geen vooroordelen meer over opboren ops:
De monteur heeft me ook even uitgelegd hoe het met de beruchte ADAL’s zit, het is me opeens een stuk duidelijker, gelukkig zijn ze bij mijn Xantia nog goed. Hij heeft ook naar de motor geluisterd en vond hem erg goed lopen, maar dat had ik ook niet anders verwacht, een kritische BX rijder uit Haarlem had dat ook al gezegd
Super service bij Chyparse moet ik zeggen, bij deze krijgen ze een digitale pluim van mij.
Het zijn inderdaad hele sympathieke lui daar bij Chyparse….en deskundig ook.
(en de koffie smaakt daar ook best)
Jammer dat zij niet meer reparatie’s aan Citroen’s doen (koppelingen of koppakkingen e.d.).
ZX1.4i schreef:Vandaag bij Chyparse voor een bollencheck, de boel was al gevuld en ververst een paar weken terug, maar de auto begon steeds stugger te veren, op een gegeven moment leek het wel een slOPEL
En inderdaad, veerbol rechts-achter had het vullen niet overleefd, das dus garantie zei men daar, nou dacht de monteur dat hij 2 gevulde (comfort)bollen had liggen voor de Xantia, maar één bleek stuk te zijn. Twee verschillende bollen achten vond de monteur persoonlijk maar niets, dus ik mocht kiezen of 2 verschillende bollen nu en later terugkomen of 2 nieuwe comfortbollen eronder, waarbij er maar één in rekening werd gebracht
Heb voor die laatste optie gekozen, toen vroeg ik wat er eigenlijk voor bollen voor zitten? gewone bollen zei de monteur, maar die kan ik ook net zo comfortabel/zacht maken. Oh ja , daarmee bedoelde hij dus opboren en dit heeft hij ook effe gratis gedaan.De monteur bood me overigens aan om met comfort en gewone bollen een rondje te rijden om zo te bepalen wat ik fijn vind, heb dit niet gedaan, de positieve berichten van de comfortbollen-rijders hier zijn meer dan overtuigend.
De Xantia zweeft en veert weer als een vliegend tapijt en ik heb geen vooroordelen meer over opboren ops:
De monteur heeft me ook even uitgelegd hoe het met de beruchte ADAL’s zit, het is me opeens een stuk duidelijker, gelukkig zijn ze bij mijn Xantia nog goed. Hij heeft ook naar de motor geluisterd en vond hem erg goed lopen, maar dat had ik ook niet anders verwacht, een kritische BX rijder uit Haarlem had dat ook al gezegdSuper service bij Chyparse moet ik zeggen, bij deze krijgen ze een digitale pluim van mij.
weer een opgeboorde zwever erbij. Ik ben pas ook bij Chyparse geweest om de bolletjes te laten opboren en wat een comfort ineens
wat is een ADAL trouwens?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Heb de koffie daar niet geproefd, had ervoor al een bakkie op bij de MAC, wat helaas niet te zuipen was
Ik heb daar op de hoofdweg naar dat industrieterrein toe even een klein uurtje zitten bellen met een ex-collega, ik zag de ene na de andere DS voorbij rijden en ook een SM.
ZX1.4i schreef:en ook een SM.
Die heb ik nog nooit in ‘t wild gezien!!!
Blueduck schreef:voge schreef:ZX1.4i schreef:en ook een SM.
Die heb ik nog nooit in ‘t wild gezien!!!
Kom naar citromobile zou ik zeggen! Staan er meer dan je op 2 handen kan tellen. Ik heb er trouwens ooit wel een gezien in t wild. Heb ik in n ander draadje gepost. met deze foto erbij:
http://members.lycos.nl/blueduck/hpbimg/Afbeelding(07).jpg
wanneer was citromobile nou? volgend weekend toch?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Weer een probleempje opgelost
De monteur bij Chyparse had me geadviseerd om de gaskabel anders te laten lopen in de motorruimte, niet onder maar tussen het luchtfilter en de accu langs. Bij de radiator zit een clipje waar deze in kan (had ik nog niet gezien) om de kabel naar de pomp te leiden, dit zou de juiste manier van montage moeten zijn, de kabel lag dus verkeerd.
Resultaat, gasgeven gaat een stuk lichter omdat het pedaal niet zo zwaar meer is, vooral bij 120km/u had je enige kracht nodig om de snelheid te behouden. Als ik nu even niet oplet zit ik zo op de 110 a 120km/u, nadeel is wel dat de kans op bekeuringen op deze manier groter is