Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Mijn kilometerteller is bij mijn visa defect of werkt niet. ik heb al een andere unit erin gehangen maar nog steeds niks… zou de kabel defect kunnen zijn of is dit niet mogelijk…. Dat pinnetje draait ook niet als ik rij.
Pinnetje moet zeker draaien,denk dat je kabel kapot is,of niet goed in de versn-bak zit
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat pinnetje moet zeker draaien als je rijdt idd.
Waarschijnlijk is het de kabel, maar het kan natuurlijk ook in je differentieel zitten.
Het beste kun je even de kabel uit je versnellingsbak trekken.
Mocht het de kabel zijn en je kunt geen andere vinden, geef maar even een gil via PB.
Succes!
- BX SPORT
OK het gaat dus om de lange kabel.. maar ik weet niet als de kabel kapoet is of als de kabel uit me bak is getrokken :X:X
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
maar één manier om daarachter te komen…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ga er maar van uit dat je kabel stukkende is.
In de bak gaat er niet zo snel iets fout op dat gebied.
Test
- BX SPORT
Ik heb onlangs de koppeling vervangen en het kan zijn dat die lost geschoten is :X:X door de kracht die hij nu heeft
Bij mij werkt het sinds zaterdag niet meer. Had mijn visa11re uitgeleend en na 35km gereden te hebben wilde hij niet meer verder tellen. Ergens wel grappig maar moet natuurlijk wel weer klussen nu
In de vraagbaak staat niet veel over waar wat precies zit. Zou iemand het hier wat duidelijker kunnen uitleggen?
- BX SPORT
Nou,, Je hebt 2 kabels. nodig 1tje voor achter de cockpit en 1 voor naar onder de motor…. deze zal het ongetwijveld zijn dat gaat je 40 euro kosten om dit zeker te weten eventjes kijken als hij op de brug staat dan zie je het meteen.
Ik heb tegenwoordig geen brug meer tot mijn beschikking dus ik zal het met bokken moeten doen.
Even voor de goede orde, de kabel die onder de zekeringkasten naar buiten komt is de km-tellerkabel? Dan kan ik ‘m daar loshalen en dmv draaien voorwiel testen of het pinnetje draait? Of is dat te simpel gedacht?
Dan constateer ik waarschijnlijk dat het pinnetje niet draait en dan kan ik ergens aan de onderzijde de andere kant van de kabel vinden… waar precies? Heb ik nog iets bijzonders aan gereedschap nodig?
- BX SPORT
Het is een goed plan van je om dit te zien echter moet je de cockpit loshalen om te zien als hij achter de cockpit draait of onder de motor kap aan de rechter kant bovenaan. Deze gaat met een vrij dikke kabel het schutbord in. Deze kan je dan losdraaien en dan ook testen dmv met het wiel te draaien..
Geen gereedschap gewoon je handen
Succes.
Caroline81 schreef:Ik heb tegenwoordig geen brug meer tot mijn beschikking dus ik zal het met bokken moeten doen.
Even voor de goede orde, de kabel die onder de zekeringkasten naar buiten komt is de km-tellerkabel? Dan kan ik ‘m daar loshalen en dmv draaien voorwiel testen of het pinnetje draait? Of is dat te simpel gedacht?Dan constateer ik waarschijnlijk dat het pinnetje niet draait en dan kan ik ergens aan de onderzijde de andere kant van de kabel vinden… waar precies? Heb ik nog iets bijzonders aan gereedschap nodig?
Zeg, zijn wij elkaar niet eens bij Leen tegengekomen, zo’n anderhalf jaar geleden? Kun je bij hem niet ff een brug op?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Ja inderdaad, dat was ik.
Als ik het vraag zal het wel mogen, maar hij heeft het hartstikke druk dus wil hem er niet mee lastig vallen.
Caroline81 schreef:Ja inderdaad, dat was ik.
Als ik het vraag zal het wel mogen, maar hij heeft het hartstikke druk dus wil hem er niet mee lastig vallen.
Ben je geen lid van de Visa Club? In Nieuwerbrug zit namelijk de onderdelenopslag en daar staat ook een brug.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Ik weet waar het zit. Mag je daar gratis op?
Caroline81 schreef:Ik weet waar het zit. Mag je daar gratis op?
Even contact opnemen van tevoren. In principe mag je daar gratis op, als je zelf gaat beunen. Ik heb nog nooit voor het gebruik van de brug hoeven te betalen. Hij vindt het natuurlijk wel prettig als je hem ook nog van wat handel afhelpt.
Ik weet alleen niet of je er op korte termijn op kan, omdat hij dat huis aan het verbouwen is nu zijn vader is overleden.
Project Cabrio