Aankoop van mijn auto
Megdar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 27 april 2005 01:39 AM

Hoi,

Weet niet zo goed waar ik dit het beste kan posten dus doe ik dat maar hier.

Goeie ervaring met mijn Xsara aanschaf bij http://www.alewijnott.nl.

Het begon als volgt:

Ik zag een Citroen Xsara 1.4i Berline die 70000km gelopen had uit 1999. Op mijn werk vertelde ik er enthousiast over en mijn baas gaf me een ophaalklusje in de buurt van de garage zodat ik even kon kijken.

Eenmaal aangekomen zag ik dat deze dealer wel 450 ocassions had staan. Dus ik alle auto’s van verschillende merken even bekijken. Na buiten gekeken te hebben ging ik naar binnen. Ontmoette daar Ivo Kant de verkoper welke vroeg of hij me kon helpen. Ik vertelde hem dat ik op zoek was naar een auto in de prijsklasse van 4000 tot 6000 EUR. Hij verwees me naar boven waar de auto’s in die prijsklasse stonden en mocht ik vragen hebben dan hoorde hij het wel. Heerlijk na allerlei oplichters en maffe handelaren gezien te hebben een verkoper die gewoon je rond laat kijken zonder verkooppraatjes.

En daar stond ie, netjes gepoets. Het onderhoudsboekje was netjes compleet en naast de autopas zaten elke faktuur van de grote beurt/reparaties op datum erin.

Ik terug naar Ivo en vroeg wanneer ik een ritje kon rijden. In 10 minuten stond de auto beneden. Hij gaf aan dat hij de auto moest helpen met starten. Gaf zijn nummer in het geval dat de motor afsloeg en niet meer wilde starten. Dan zou hij me oppikken.

Afijn hij reed fantastisch, alleen een raar geluid als ik naar links draaide. De auto zag er verder goed uit, een pitje op de voorkant en een paar kleine krasjes die al netjes met een lakstiftje waren bijgewerkt.

Hij vroeg er 6200 EUR voor en zakte tot 5750 EUR. Vroeg of ik nog een technisch iemand in de familie had die eventueel nog de auto op de loopbrug wilde bekijken. Mijn oom 37 jaar Citroen monteur ging de volgende dag mee.

De accu zoals ik eerder zei laadde niet meer op en was toen wij kwamen al netjes vervangen. De distributieriem was al op 62000km vervangen dus dat was mooi. Verder merkte we op de loopbrug dat de ashoesjes kortgeleden vervangen waren, maar niet goed waren vastgezet waardoor het vet er een beetje uit kwam. Daarnaast was de pot van de uitlaat roestig, maar aangezien die dubbelwandig is gaf me oom aan dat die volgend jaar aan de beurt is en dat de kosten niet zijn. De banden van de auto waren ook net vervangen. Na een testrit bleek het geluid wat ik als leek hoorde toen ik naar links ging de wielsleutel te zijn die in de kofferbak over de vloer glee en hoorbaar was aangezien er geen kleed in lag.

Nadat we terugkwamen was het koopcontract ingevuld en waren de punten die mijn oom bij de loopbrug gezegd had netjes ingevuld als actiepuntjes. Daarnaast zou er een kleed voor de kofferbak geregeld worden.

Verder gaf de verkoper aan dat ik beter een auto radio met cd speler bij media markt kon kopen aangezien dit goedkoper was. Als ik hem drie dagen voor oplevering kwam brengen werd die er gratis ingezet.

Kortom een prima bedrijf, donderdag kan ik de auto ophalen en ik kan niet wachten.

Daarnaast vond ik vergeleken met andere bedrijven de volgende punten positief:

1) Als de distributieriem binnen 30000km bij aankoop van de auto vervangen dient te worden, dan wordt dit gedaan.
2) Een grote beurt (geen kleine)
3) Als je problemen hebt in de 6 maanden garantie krijg je een gratis leenauto.
4) Problemen die in de 6 maanden garantie meerdere keren voorkomen worden daarna ook nog als garantie beschouwd.

Nou om een lang verhaal kort te maken Razz Ik ben erg tevreden over dit bedrijf. Je moet wel 14 dagen wachten tot je de auto op kan halen, maar ze verkopen er 50 ocassions per week dus hebben het druk Wink Verder kan je het kentekenbewijs zo meekrijgen om de auto over te zetten en doen ze ook indien je wil een gratis verzekeringvergelijk.

Ciao,

Bas

Don’t lay a cloak of guilt around my shoulders because others are evil.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 april 2005 12:40 PM
  [ # 1 ]

klinkt erg netjes allemaal Smile

veel plezier met je nieuwe auto Smile
reed je hiervoor ook al citroen?

Profiel  

Megdar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 april 2005 12:48 PM
  [ # 2 ]

Nee ik reed in een Opel Vectra Station van de zaak Smile Was erg verwend Sad Nadeel daarvan is dat veel auto’s waar ik naar keek qua conform niet zo lekker reden. De Citroen Xsara bood dat wel Smile Ik kan niet wachten tot morgen.

Daarnaast rijd de halve familie citroen. Mijn vader heeft een xantia, mijn tante een saxo, mijn oom ook een xantia, mijn nicht een ax en ga zo maar door Very Happy

Aparte maar mooie kleur heeft jou auto trouwens. Hoe noem je die kleur Smile?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 april 2005 01:21 PM
  [ # 3 ]

Thanx Laughing
ik vind het zelf ook een geweldige kleur Smile

de naam ervan weet ik eigenlijk niet Surprisedops:
hoe kan je dat opzoeken? (kleurcode ergens)

op mijn website staan nog meer foto’s waar je de kleur goed op kan zien

Profiel  

Megdar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 april 2005 01:24 PM
  [ # 4 ]

Volgens mij staat de kleur op je kenteken bewijs als het de originele lak betreft. En je kan het opzoeken op http://www.rdw.nl door je kenteken op te geven.

http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/index_0046.htm

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 april 2005 01:28 PM
  [ # 5 ]

RDW is beetje makkelijk qua kleuren geloof ik.
er staat namelijk gewoon:

Kleur
GEEL

zelf vind ik het iets meer als geel maar ja Smile

Profiel  

Megdar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 april 2005 01:45 PM
  [ # 6 ]

Geel is wle erg makkelijk haha Smile Geen idee verder hoe je dat kan achterhalen.

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 27 april 2005 07:53 PM
  [ # 7 ]
arjan_verkade schreef:

Thanx Laughing
ik vind het zelf ook een geweldige kleur Smile

de naam ervan weet ik eigenlijk niet Surprisedops:
hoe kan je dat opzoeken? (kleurcode ergens)

Volgens mij staat de naam van de kleur (dus geen code ofzo) gewoon op het typeplaatje onder de motorkap (ergens op de “balk” die boven de radiateur loopt).

En ja het is een hele mooie kleur.

Vroem

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 27 april 2005 07:55 PM
  [ # 8 ]
M&M schreef:

jaune heliodor

Wink

Heeft de RDW toch gelijk maar ergens klinkt “jaune heliodor” mooier dan simpelweg “geel” Wink.

Vroem

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 april 2005 08:27 PM
  [ # 9 ]
M&M schreef:
arjan_verkade schreef:

Kleur
GEEL

jaune heliodor

Wink

thanx Smile

nu nog onthouden Rolling Eyes

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 28 april 2005 12:37 PM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe auto!!

Mooie kleur! Very Happy. Das zeker bleu mauritius? Ik heb zelf ook een xsara in die kleur.
Wat die ashoesjes betreft, kijk even hoe de abs sensor er aan toe is. Bij mij zijn afgelopen vrijdag ook losse ashoezen geconstateerd, en daardoor was de ABS-sensor vervuild. Die deed zijn werk dus niet goed meer. Misschien is het handig om dit even na te laten kijken Wink

Verder veel succes met je auto en dat je er maar lang plezier van mag hebben!! (Dat zal wel aangezien het een CITROEN is Cool )

Profiel  

Megdar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 april 2005 12:40 PM
  [ # 11 ]

Deze is van april 1999, dus heeft net geen ABS Wink Dus gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Maar bedankt voor de tip. Speaking of ABS. Ik heb altijd ABS gehad en eigenlijk nooit een auto zonder. Wat is nu precies het verschil en waar moet ik mee oppassen?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 april 2005 01:09 PM
  [ # 12 ]
Megdar schreef:

Deze is van april 1999, dus heeft net geen ABS Wink Dus gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Maar bedankt voor de tip. Speaking of ABS. Ik heb altijd ABS gehad en eigenlijk nooit een auto zonder. Wat is nu precies het verschil en waar moet ik mee oppassen?

remmen en sturen tegelijk gaat niet goed Smile
en op nat/glad wegdek oppassen dat de boel niet blokkeerd, waardoor je dus niet meer kan sturen.

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 28 april 2005 05:35 PM
  [ # 13 ]

ik zie nu pas waar je hem gekocht hebt…
mijn ouders hebben ooit een huis gekocht van die man Smile ik heb dus in het eerste garage bedrijf gewoond van mijnheer ott.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook