Hoi mensen,
Ik ben sinds afgelopen dinsdag de trotse eigenaar van een saxo 1.1 sx van november 1996, donkerblauw v.a. dag 1 tot nu dealeronderhouden bij citroën stadionplein amsterdamkilometerstand 158.000, bij 152.000 een grote beurt gehad incl distrubutie en verse michelinnetjes (rekening aanwezig 879,-!) apk t/m 8/2009
Dat alles voor het bedrag van 900,- euries
Ben gelijk een nieuw type grille (brezan) gaan halen (van na half 1997) met verse chevronnetjes (dealer) en witte scherm knippers (brezan)
Morgen alles monteren even aan het geluid werken en ik ben helemaal blij.
C3 Pluriel 2003
Gelicititeerd!:D Altijd leuk!
Succes met alles monteren en ik kijk uit naar de foto’s;)
Music is like poetry.
welkom!!! veel plezier met uw saxo!!!
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
Totaal aantal Berichten: 7776
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
We zien altijd graag foto’s..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop,
fotos zijn ook altijd welkom.
Dealeronderhouden geef je aan, koppakking is dus ook al eens gewisseld of is dat onbekend?
(Dealeronderhouden geef je aan, koppakking is dus ook al eens gewisseld of is dat onbekend?)
In princype is de koppakking geen “verbruiks” onderdeel zoals uitlaat en banden enz, bij de meeste auto’s gaat hij een leven lang mee, sommige auto’s hebben er wel last van b.v de 1.4 van PSA, (door geloof ik een rubber dat gaat verstoppen) ook is het belangrijk het koelsysteem te onderhouden, zo kunnen verstoppingen in het koelsysteem de plaatselijke temperatuur in het blok te hoog worden waarbij de kop vervormd en de koppakking niet meer voldoende afsluit,..
Het is helemaal geen overbodige zaak om eens om de 75.000 km het koelsysteem geheel te reinigen met de benodigde middelen.
Foto’s komen binnenkort!
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ook bij de 1.1 van PSA, die jij hebt dus, komt het regelmatig voor dat de koppakking stuk gaat. Het is zeker geen gekke vraag van MalibuManiac.
Eveneens ben ik tevens ook.
Het preventief of periodiek vervangen van de koppaking komt nooit voor.
(tenminste daar heb ik nog nooit van gehoord)
Alleen als er zich problemen voordoen, door hoogoplopende temperatuur en/of olie in het water of water in de olie.
Wat ik wel vervelend vind aan eenvoudige citroën modellen is dat er geen temperatuurmeter inzit maar enkel een lampje lals de motor al heet is .
Mischien is het percentage met problemen van de 1.1 1.4 daarom zo hoog.
Maar heb trouwens met zx en xantia 1.8 ook vele koppakkingslekkages meegemaakt.
C3 Pluriel 2003
De koppakking op mijn Saxo is nog goed, toch is het beruchte hoekje een tikkie vettig. Dus over 20.000km ga ik de koppakking preventief meenemen bij de d-riem wissel. Niks zo vervelend als een goor koelsysteem, dus dat ben ik graag voor.
Bij een TU is het ook geen mega-klus, heb ik ervaren.
koppakking blijft berucht onder de cits, en bij de sax gaat ie zon 10 jaar/100.000 mee normaal gesproken, in enkele gevallen langer
tis maar dat je het weet, niet dat je over enkele maanden even 700 euro weg moet leggen