3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
C5 V6 break automaat op lpg
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 augustus 2008 02:55 AM
  [ # 31 ]

Hoe kan dat dan? Waardoor wordt er teveel druk opgebouwd? Daar gaat de koppakking ook van verrot….

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 augustus 2008 02:56 AM
  [ # 32 ]
Citroenbx schreef:

Nee, het ging over ik bij Marco uitgeven Wink (setje remklauwen)

Ok dan Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2008 03:34 AM
  [ # 33 ]

de verbrandingsgassen gaan door de druk richting koelwaterkanaal…
Het rare is datdie geen koelwater verbruikt, dus de doorlaat zal héél klein zijn.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
kloom00
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Gepost: 24 augustus 2008 04:47 AM
  [ # 34 ]

Niet toevallig de LPG Verdamper lek, dan komt er ook veel druk op het koelsysteem. Dit was namelijk wel het geval bij mijn Berlingo.

Vrij makkelijk te controleren door de koelwaterslangen bij de verdamper door te verbinden (en ff op benzine rijden dus) .

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 augustus 2008 05:03 AM
  [ # 35 ]

uhm.. dat druk gedoe op je kvs systeem, waar merk je dat dan aan ?

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2008 11:12 AM
  [ # 36 ]

wel, elke ochtend zit er “spontaan” een hoop lucht in het koelsysteem.
Tijdens het rijden zie je de temperatuur ook iets hoger worden dan normaal, wat indiceerd op een luchtbel.

Als ik autostrade heb gereden is er zoveel lucht in dat de KVS in het expansievaatje helemaal tot boven stijgt.

Goede tip Kloom00, het zou het fenomeen van harder rijden -> meer lucht niet verklaren maar het is het proberen waard!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
kloom00
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Gepost: 24 augustus 2008 12:59 PM
  [ # 37 ]

Harder rijden -> is meer gas, dub bij lekkage ook meer gas in de KVS.
Bij mijn Berlingo stond er de volgende ochtend ook nog veel druk op het systeem.

En idd tijdens het rijden stond de temp. ook wat hoger dan normaal.
Gewoon even proberen iig, de koppakking kun je altijd nog vervangen.  Confused

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2008 02:26 PM
  [ # 38 ]

Wees maar zeker dat ik dat ga proberen Laughing
Iig bedankt, elke andere oplossing lijkt me beter dan de cilinderkoppakkingen te vervangen…

Als de BX is ingeschreven ga ik ook uiteraard eerst compressie/cilinderlek test doen, weet ik toch al iets meer…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 01 september 2008 12:32 AM
  [ # 39 ]

vandaag laatste test gedaan, nu is het definitief, koppakking is erdoor Crying or Very sad

van de week terug BX rijden dus Mr. Green

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 22 december 2008 01:15 PM
  [ # 40 ]

Blijkbaar hier nog niet geantwoord.

Iig, was dus de LPG verdamper die stuk was.
Bovenstaand antwoord kwam doordat er nog een luchtbel in het circuit zat!.

Ik kachel iig lekker goedkoop terug Cool

De distributieriem, deze dient toch op 120dkm vervangen te worden?(maximaal)

Heeft iemand een idee wat dit eigenlijk bij een garage kost? Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook