Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Zo, dat gaat hard, nu alweer een nieuwe eigen topic. Die Progress ziet er een stuk beter uit dan dat witte hok in die andere topic. Enne, nog gefeliciteerd met je rijbewijs!!
Een achterspoiler erop zetten hoef niet moeilijk te zijn. Als het goed is zitten de bouten al in de spoiler je hoeft dus alleen maar 4 gaten te boren ( toch wel makkelijk dat de achterklep van plastic is ) in de achterklep en de bouten van de spoiler erdoor te steken en dan aan de achterkant (achter de plastic kapjes) moertjes erop te zetten. Ik denk dat je dit als je een beetje doorwerk in een 1 uurtjes gedaan hebt.
En als je ergens spatlappen aan kan komen zou ik graag weten waar je ze kunt halen want ik wil ze ook graag hebben.
Verder voor dat spoilertje op de achterklep ik heb ooit gehoord dat er een soort van schoenpoets? is die de stukken weer mooi zwart maakt ik weet er verder ook niks van en zou er ook meer van willen weten misschien weet iemand hier er meer van.
Dat zwarte van die achterklep is volgens mij hetzelfde kwaaltje als bij de AXjes ook is, alleen dan hebben de AXjes het met de raamstijlen en die randjes rond de ramen. Ik denk dat je het gewoon goed moet afplakken en dan matzwart spuiten. Volgens mij is het dan weer toonbaar. Hebben we ook bij m’n moeders AX gedaan.
Oke ik heb het namelijk ook rond mij raamstijlen. Gewoon motip spuitbussen gebruiken neem ik aan en is het ook echt mat zwart want aan de bestuurderskant lijkt het bij mij iets glanzend.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben van motip genezen sputterverf
ik haal voornamelijk duurdere betere busjes een goed spuitmondje doet veel namelijk met het eindresultaat
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Weet niet precies welke kleur het is, maar bij de AX hadden we matzwart gebruikt.
Ik heb bij mijn Digit de raamomlijsting opnieuw gespoten, en dat heb ik zijdeglans gedaan. Matzwart is net iets te mat vind ik…
En ik gebruik altijd motip zijdeglans zwart (al een stuk of 20 bussen van gebruikt) zonder enig probleem
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Persoonlijk denk ik ook dat ik zijdeglans mooier vind als mat. Ik ga deze week even zoeken naar motip zijdeglans zwart. Dan ga ik aan de gang met mijn raamstijlen & achterklep!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd
Zoek gewoon een goeie groene achterklep met spoiler, dan heb je 2 vliegen in 1 klap
Ik zou me overigens wel zorgen maken over dat roest, bovenop je a stijl ziet er ook niet al te best uit
Succes daarmee!
Dat overnieuw zwart spuiten moet ik binnenkort ook nog doen, alleen al vanwege de TZx achterdeuren die ik er in heb gehangen, deze rand is weer in een andere kleur afgewerkt ( soort van antraciet ) dus ook zijdeglans zwart maken.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Arjan Verkade schreef:Ik zou me overigens wel zorgen maken over dat roest, bovenop je a stijl ziet er ook niet al te best uit
Daar schrok ik ook een beetje van. Ik zou dit zeker asap kaal krabben en behandelen. Voor je het weet heb je een gat.
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die roest op de A stijl kan ook onder je dakgoot gaan zitten die lijst kan er niet af zonder een nieuwe te plaatsen. En die zijn niet echt meer te krijgen…
mooi bx, gefeliciteerd, hopelijk ben ik de volgende :p
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Even wat betere foto’s gemaakt van de roestplekjes bij de voorruit:
Mijn buurman is zelf een Triumph aan het restaureren en is gek op klussen aan auto’s. Hij heeft mij al aangeboden om te helpen met die roest aan te pakken. Wordt binnenkort aangepakt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2507
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hee, dit is me ook even ontgaan. Gefeliciteerd, zowel met rijbewijs als BX!