11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTI 16V MK2 (WIT) met pijn in het hart verkocht
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 24 augustus 2008 01:36 AM
  [ # 151 ]

Goed ik had de auto kunnen verkopen, maar heb besloten het niet te doen. (ik ben zo veranderlijk als de wind zal ik maar zeggen)

Dus ik ga door met deze auto. Het orginele schuifdak gaat er dan toch inkomen. Heb al een onderdelen donor op het oog. Maar heeft iemand van jullie enig idee wat er eigenlijk allemaal van de ene naar de andere auto gebouwd moet worden. Want het enige waar ik mee zit is de afvoer van het dak. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dat in te bouwen is namelijk.

Maar goed voorlopig ( je weet maar nooit bij mij) blijft de auto in mijn bezit en is die niet meer te koop. Maja ik mis zo’n dakje echt. En dat betekend dus dat ik hem moet hebben. Wink

Wat ik iig dnek dat vervangen moet worden is:
- dakplaat
- hemel met dakmechanisme
- Bedrading via de a stijlen???
- IR plip moet blijven zitten dus moet gemodificeerd worden
- ?????

Denk dat als alles mee zit over 2 maand er een orgineel schuifdak inzit. Cool

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 24 augustus 2008 06:45 AM
  [ # 152 ]

Voor een origineel dak heb je idd een dakplaat nodig.
Natuurlijk het schuifdak en hemel. De plipontvanger komt in het bedieningspaneel van het dakraam. Daarvoor moeten misschien nog even draadjes getrokken worden (via de a-stijl).
en dan nog de afvoer, die gaat ook via de astijl als ik het goed heb.

Wel schijnt het vervangen van een dakplaat nogal moeilijk te zijn. Het is een groot plat stuk plaatwerk, dat makkelijk krom wordt. Dus of het een reel idee is????

Als je beslist er mee door te gaan, de dakplaat aan de binnenkant wel goed behandelen tegen roest!! maar dat kon je waarschijnlijk zelf al bedenken.

Verder nog ff respect voor de tijd, geld en moeite die je in de Bx’en stopt. Ik denk dat ik het al 10 x had opgegeven, en zo’n kreng tegen een boom geplant had.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 24 augustus 2008 02:02 PM
  [ # 153 ]

De afvoer gaat via 4 tuinslangen: in iedere A-stijl een, en in iedere C-stijl een. Die komen achter de achterlichten uit. Als je plip-ontvanger nu al in het dak zit, daar blijft ie ook gewoon. Het bedieningspaneel van het dak heeft er ook ruimte voor.

Persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen, hoe fijn zo’n open dak ook is.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2008 02:04 PM
  [ # 154 ]

Ik zou ook het geld opzij leggen voor ander onderhoud aan de auto Rolling Eyes

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5488

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 augustus 2008 03:57 PM
  [ # 155 ]
Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 24 augustus 2008 04:43 PM
  [ # 156 ]

Als je dit serieus van plan bent zou ik toch eerst even informatie op gaan zoeken over aftermarket daken. Volgens mij levert Webasto ook nog het zelfde type dak alleen dan nieuw.

Een 20 jaar oud dak in een net zo oude bx hangen lijkt me eerlijk gezegd niet echt handig(...!). Als je het echt goed wilt laten doen, en dat wil je anders want als het niet goed wordt gedaan wordt je pas echt zuur, ben je misschien meer kwijt dan de aanschaf van een nette bx 16v met open dak…heb je al een bedrijf gevonden trouwens die dit gaat doen?

Realiseer je ook dat er geen nieuwe onderdelen meer van te verkrijgen zijn (misschien nog ergens uitzonderingen op zolder daarglaten) behalve het rubber rond het glas.

Succes iig!

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 25 augustus 2008 12:45 AM
  [ # 157 ]
mvbbx schreef:

Als je dit serieus van plan bent zou ik toch eerst even informatie op gaan zoeken over aftermarket daken. Volgens mij levert Webasto ook nog het zelfde type dak alleen dan nieuw.

Een 20 jaar oud dak in een net zo oude bx hangen lijkt me eerlijk gezegd niet echt handig(...!). Als je het echt goed wilt laten doen, en dat wil je anders want als het niet goed wordt gedaan wordt je pas echt zuur, ben je misschien meer kwijt dan de aanschaf van een nette bx 16v met open dak…heb je al een bedrijf gevonden trouwens die dit gaat doen?

Realiseer je ook dat er geen nieuwe onderdelen meer van te verkrijgen zijn (misschien nog ergens uitzonderingen op zolder daarglaten) behalve het rubber rond het glas.

Succes iig!

Kijk ik kan er wel een aftermarket dak in gaan hangen maar dan is de auto niet orgineel meer.

@ teun idd ik heb wel een aantal goede connecties maja met lenen.nl heb ik nog niet zo goed contact Wink

En de benz komt ook nog maar ik kan gewoon geen afstand doen van de 16v. Daar is de auto te goed voor. En 1 ding weet ik zeker. Zolang ik de auto heb wordt die vertroeteld en blijft het ding nog altijd in zeer goede staat.

En het dakje is eigenlijk het enige wat is echt mis in de auto dus ik wil graag een schuif-kanteldak en dan orgineel BX. Dat vind ik dan weer het mooist. Very Happy

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 augustus 2008 01:53 AM
  [ # 158 ]

Ik heb toevallig 2 weken geleden nog een hemel met schuifkanteldak bij het magazijn achtergelaten, dus daar kun je iig terecht voor dat gedoe, de bediening enzo zit daar niet bij (want heb ik in mijn 16V ook zitten)
Als je zo’n orgineel dak plaatst dan verdient het ook de aanbeveling om heel het mechaniek te smeren en te behandelen tegen (reeds aanwezige) roest.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 03 september 2008 01:34 AM
  [ # 159 ]

Ik moet dus even geduld hebben. De beste man die het gaat doen heeft december pas tijd. Dus dat komt later pas. (maandag 15 december Sad ) Lekker kansloos heb ik zo’n dakje en ist dik winter hier.

Magoed verder zou ik graga nog een open luchtfiltertje willen. Iemand enig idee wat ik zou moeten kopen? Ik wil toch iets meer de brul van de moter horen en volgens mij hoor je dat zo beter. Daar is het tenslotte ook een 16v voor. Wink

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 01 oktober 2008 01:22 AM
  [ # 160 ]

Ook over deze auto nog wat nieuws. Het openlucht filter is binnen en wordt er volgende week ingebouwd.

Verder rijdt deze auto super. Het enige nadeel is dat ik mijn rechtervoet niet echt kan beheersen. Deze maand heb ik voor 400 euro aan bekeuringen mogen ontvangen. Crying or Very sad  Echt heel kansloos, maar als dat het enige is ben ik verder wel tevreden, want het ding rijdt en doet alles echt fantastisch. Very Happy

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 01 oktober 2008 01:37 AM
  [ # 161 ]

400 euro aan bekeuringen? dat is zeker enorm kansloos…

Was hier niet iemand anders in het verleden op het forum die MB wou gaan rijden?

Zucht

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5488

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 oktober 2008 01:55 AM
  [ # 162 ]

duur geintje Bx rijden! Wink

balen voor je!

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 01 oktober 2008 09:57 AM
  [ # 163 ]

maar je hebt deze nu toch te koop staan???

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 01 oktober 2008 10:20 AM
  [ # 164 ]

maar je hebt deze nu toch te koop staan???

Wel opletten, dat was gisteren! (en morgen, maar overmorgen niet, zaterdag weer wel)

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 01 oktober 2008 02:11 PM
  [ # 165 ]

En nu is die voor een “vriendenprijsje” en straks wordt die weer duurder =>

Profiel  

11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook