2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GOEDKOPE GARAGES enzo
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 april 2005 04:26 AM
  [ # 16 ]
voge schreef:

Over de Pee heb ik niets te klagen, ik ben donderdag geholpen door Dhr. De Pee en vandaag door Henk, erg aardige lui!!!

Henk is een slimme monteur, heb al diverse keren meegemaakt dat hij meteen wist wat er aan mijn ZX mankeerde toen de auto rare geluiden maakte. Met €55/uur zijn ze niet de goedkoopste maar ze kunnen snel een diagnose stellen en zijn niet eerst uren bezig met klungelen. Verder hanteren ze voor de meest voorkomende reparaties vaste prijzen, al dan niet incl. de onderdelen en ze bellen altijd op om te overleggen voor ze gaan repareren.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 april 2005 11:10 AM
  [ # 17 ]

Vanochtend zag ik dat mijn Xantia afgelopen nacht gezelschap had gekregen van de BX TZD Turbo van mijn buurman.
Is een beste buurman, maar ik zal hem toch eens aanspreken over de “Autoservice Hoonaard” sticker op de achterklep Evil or Very Mad

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 26 april 2005 11:52 AM
  [ # 18 ]
ZX1.4i schreef:

Vanochtend zag ik dat mijn Xantia afgelopen nacht gezelschap had gekregen van de BX TZD Turbo van mijn buurman.
Is een beste buurman, maar ik zal hem toch eens aanspreken over de “Autoservice Hoonaard” sticker op de achterklep Evil or Very Mad

die van hoonaard is ook een typische vent trouwens….mooi figuur..jammer alleen dat ze zo duur zijn, niet overleggen maar gewoon doen, niet willen tonen van de vervangen onderdelen, bij mij al een aantal keren slecht werk hebben geleverd, en niet eerst de bollen doormeten op mogelijk bijvullen maar meteen 5 nieuwe bollen eronder jassen…
ik ga er niet meer heen, helemaal niet meer sinds ze bij een huisgenoot de adals hebben vervangen en vervolgens twee andere velgen erop hebben gehangen, zonder wiledoppen en terwijl hij net nieuwe banden had! Toen is ie terug gegaan en kreeg ie zn oude velgen en banden terug, maar de wieldoppen konden ze niet meer vinden….....

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 april 2005 12:28 PM
  [ # 19 ]

Ben blij dat ik niet de enige ben die liever niet bij Hoonaard komt.

Ik snap niet dat een “Bovag” garage zich schuldig kan maken aan praktijken zoals, “niet overleggen maar gewoon doen, niet willen tonen van de vervangen onderdelen” Rolling Eyes

Het ergste is nog wel dat de Bovag er niets aan doet Confused

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 26 april 2005 04:08 PM
  [ # 20 ]

Op zich is het klagen bij de Bovag wel een optie.

Na twee serieuze klachten is de betreffende Bovag garage zijn Bovag certificering kwijt. (en leg dan maar eens uit wat die kale plek op de muur doet)
Overigens als het een Citroën dealer is dan is een mailtje naar Citroën Nederland ook zeer effectief.
Ook ooit een discussie gehad met mijn vorige dealer. Waar ik niet akkoord ging met gedane aanpassingen. De dealer wou er verder niets aan doen(met alle schedkanonnades die je maar in kunt denken). Twee dagen na het versturen van mijn mail naar Citroën had mijn dealer in alle ‘wijsheid’ besloten om tot een passende oplossing te komen. Uiteindelijk is het met duidelijke tegenzin opgelost.
Gelukkig zitten er in Groningen twee dealers en uiteindelijk ben ik naar BM Driebond gegaan. Overigens is hier het service nivo wel goed (heel goed zelfs).

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 27 april 2005 01:50 PM
  [ # 21 ]

Ik ben gisteren bij HEGRU (bij Eindhoven) geweest, SUPER!
erg vriendelijk, erg goedkoop, erg snel…....

2 revisie-draagarmen, achterbollen opgepompt, tweedehands middenbol gekregen (de mijne was rot), en de voorbollen gecontroleerd (bleken goed te zijn)
225 euri Wink

vind ik echt erg netjes, en in 1 uur was ik weer weg.

T is een eindje rijden, maar ik heb het er graag voor over….

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 27 april 2005 10:03 PM
  [ # 22 ]
ZX1.4i schreef:
voge schreef:

Over de Pee heb ik niets te klagen, ik ben donderdag geholpen door Dhr. De Pee en vandaag door Henk, erg aardige lui!!!

Henk is een slimme monteur, heb al diverse keren meegemaakt dat hij meteen wist wat er aan mijn ZX mankeerde toen de auto rare geluiden maakte. Met €55/uur zijn ze niet de goedkoopste maar ze kunnen snel een diagnose stellen en zijn niet eerst uren bezig met klungelen. Verder hanteren ze voor de meest voorkomende reparaties vaste prijzen, al dan niet incl. de onderdelen en ze bellen altijd op om te overleggen voor ze gaan repareren.

Ik zal er vast nog wel eens naartoe gaan dus…  Very Happy Het is alleen voor mij niet echt in de buurt.. (doen ze ook aan leenauto’s?)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 april 2005 02:15 AM
  [ # 23 ]
voge schreef:

Ik zal er vast nog wel eens naartoe gaan dus…  Very Happy Het is alleen voor mij niet echt in de buurt.. (doen ze ook aan leenauto’s?)

Ja hoor, kost je niets een leen-auto, alleen een beetje brandstof.
Alleen moet je geen nieuwe auto verwachten, ik kreeg laatst een oude Volvo met hand-choke, afgezien van het aan de praat krijgen van zo een auto zat en reed hij prima. Dat startten lag overigens aan mij, hand-choke vereist enige oefening als je dat vergeten ben Surprisedops:

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 28 april 2005 02:18 AM
  [ # 24 ]
ZX1.4i schreef:

Dat startten lag overigens aan mij, hand-choke vereist enige oefening als je dat vergeten ben Surprisedops:

Haha, het grasmaaier-gevoel!!! Maar een handchoke vind ik eigenlijk hardstikke handig!! Automatische choke is alleen maar ellende, die handchoke kun je tenminste op tijd uitzetten en zelf regelen of je ‘m uittrekt bij ‘t starten.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 april 2005 02:26 AM
  [ # 25 ]
voge schreef:
ZX1.4i schreef:

Dat startten lag overigens aan mij, hand-choke vereist enige oefening als je dat vergeten ben Surprisedops:

Haha, het grasmaaier-gevoel!!! Maar een handchoke vind ik eigenlijk hardstikke handig!! Automatische choke is alleen maar ellende, die handchoke kun je tenminste op tijd uitzetten en zelf regelen of je ‘m uittrekt bij ‘t starten.

Ja als je dat laatste nou niet meer weet, dan verzuipt de boel, wat ik dus steeds had bij iedere start. Mijn eerste auto was een hand-choke en na een tijdje gaat het prima, maar ja ben inmiddels verziekt door de moderne injectie systemen met electronica Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 28 april 2005 02:26 AM
  [ # 26 ]

Ik kom al jaaaaren bij Garage Auto Haarlem…..bij Jan dus (weet na al die tijd zijn achternaam nu nog niet Surprisedops: )....het is een echte Citroen-specialist die beslist niet te duur is….en bij MIJ altijd goed werk heeft afgeleverd.

En heeft mij ook goede tips gegeven, als hij ontdekte dat ik in een auto reed (uiteraard een BX) waar ik een binnen niet al te lange tijd aardig wat onkosten aan zou kunnen krijgen.
(als voorbeeld noem ik maar de donkerrode tzd-turbo van vorig jaar)

En is ook niet te beroerd om NA controle van iets aan de auto, waar hij toch al gauw een half uurtje op de brug naar heeft moeten zoeken…...geen CENT in rekening te brengen. Exclamation

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 04 mei 2005 11:03 PM
  [ # 27 ]

Ik hou het ook op Hegru in Veldhoven (bij mij lekker dicht in de buurt): 5 veerbollen weer op druk brengen €90, hetzelfde voor het vervangen van de distributieriem en een andere, goede achterdemper €30. Zo kun je leuk bx rijden. Alleen lastig dat je er niet kunt pinnen, dus zorgen dat je genoeg cash bij je hebt.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 mei 2005 12:49 PM
  [ # 28 ]

Wim Struyk in Bergschenhoek

Oosteindseweg 62a
2661 EE Bergschenhoek
tel: 010-521 686 6
fax:010-529 098 0

Uitstekende service, We wilden zelf de mulitriem vervangen omdat die niet lekker liep(was 20k km ervoor vervangen door een beun).

Aangekomen bij de garage kregen we 2 riemen mee omdat de waarschijnlijk juiste riem niet op voorraad was. Breng diegene die niet past maar terug en betaal dan maar.. Very Happy
Helaas pindakaas, de ene was erg ruim, de ander net te strak, een ander riempje gekocht bij de brezan, die gemonteerd naar de garage gereden, beide riemen ingeleverd loopt er nog even een monteur mee om te kijken of het goed gelukt was en of dat die op de juiste spanning staat…geweldig.. Cool

Met rené spaan hebben we ook goede ervaringen…no nonsense gewoon het werk doen.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
MikeB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 23 juni 2005 01:00 AM
  [ # 29 ]

LeGarage in Wassenaar. Ook een goedkope en goede club. 3 jaar geleden mijn 1.9TZI laten fixen (2,5 ton gelopen). 2 A4’tjes vol met reparaties. Dealer rekende voor deze lijst bijna 3600,- Euro. LeGarage 850,-.......

http://www.legarage.nl

Citroen BX 1.6 Chic ‘91 - Renault 19 1.7 Latitude ‘95, Peugeot 205 1.1 Accent ‘90

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 23 juni 2005 12:40 PM
  [ # 30 ]
voge schreef:

Surprisedfftopic Daar heb ik vandaag m’n TZD turbo gekocht!!!

Niet echt goedkoop maar wel goed:

Garage Hesselink
Bosdreef 1
3247XD Dirksland
http://www.hesselink.nu

Hesselink is erg goed en voor reparaties heel goedkoop! Ik heb mijn Sport daar laten repareren voor € 650,- en het volgende was gedaan (en goed ook!!):
[list]- alle LHM leidingen vervangen van voor naar achter (andere garage rekende alleen daarvoor al € 1000,-, dealer durfde het zelfs niet aan!)
- benzinetank hals vervangen
- grote beurt waarbij alle filters waren vervangen en nieuwe bougies[/list:u]

Das best goedkoop vind ik! Laats een mooie Sport gezien waar het één en ander aan moest gebeuren. Nieuwe distributieriem was € 175 bij hem en octopus € 125. Zijn occasions zijn aan de prijs, maar meestal helemaal gereviseerd!

Ook een erg goede garage, goedkoper dan de dealer, maar duurder dan Hesselink:

Autobedrijf Knopper in Utrecht (http://www.autobedrijfknopper.nl), heeft veel mooie occasions (ook BXen!!), komt mijn ZX ook vandaan)

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook