4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress - Deel 1
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 augustus 2008 07:15 PM
  [ # 46 ]

Wow de roest bij de vooruit is echt erg!

Om het echt goed aan te pakken, zou ik bij een Glasgarage\garglass de vooruit eruithalen en dan de roest en eventueel roest in de sponning echt goed behandelen.

Als ik het zo bekijkt zit er onder de rubber meer roest en daar kun je nooit goed bij!

Succes met het bij werken!

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 24 augustus 2008 07:21 PM
  [ # 47 ]

Heej, alsnog gefeliciteerd!
Enne spatlappen en spoiler plaatsen…
Goed idee Cool

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 augustus 2008 07:43 PM
  [ # 48 ]

Hmm. Mijn voorveerpoten zijn niet zo soepel. De auto wil voor niet inzakken. Achter wel, maar de neus blijft eigenwijs omhoog staan. Handmatig wil de neus wel zakken, maar blijft halverwege even hangen, en zakt dan weer verder. Met omhoog komen het zelfde verhaal. Komt een stukje omhoog, blijft even hangen, ‘schiet’ een stukje, en stijgt weer verder naar de gewenste stand.

Nu twee vraagjes:

- Waarmee kan ik ze het beste insmeren? Tefspray?

- Moet het smeermiddel in dit gat gespoten worden?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 augustus 2008 07:47 PM
  [ # 49 ]

Gefeliciteerd met je rijbewijs en BX. Veel pleizier ermee.

Test

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 augustus 2008 07:57 PM
  [ # 50 ]

Gefeliciteerd met je rijbewijs en deze mooie bx.  Cool

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 augustus 2008 07:58 PM
  [ # 51 ]

Al die felicitaties! Surprisedops:

Leuk, bedankt! Very Happy

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 24 augustus 2008 11:55 PM
  [ # 52 ]
Timo1990 schreef:

Hmm. Mijn voorveerpoten zijn niet zo soepel. De auto wil voor niet inzakken. Achter wel, maar de neus blijft eigenwijs omhoog staan. Handmatig wil de neus wel zakken, maar blijft halverwege even hangen, en zakt dan weer verder. Met omhoog komen het zelfde verhaal. Komt een stukje omhoog, blijft even hangen, ‘schiet’ een stukje, en stijgt weer verder naar de gewenste stand.

Nu twee vraagjes:

- Waarmee kan ik ze het beste insmeren? Tefspray?

- Moet het smeermiddel in dit gat gespoten worden?

Mij hebben ze hier aangeraden om het eerst met lhm te proberen maar dit bleef minder lang goed dus daarna moet je nog met teflonspray doen.

En ja dat is het gat waar je het in moet gieten en daarna moet je een paar keer de wagen omhoog en omlaag zetten en dan moet het goed zijn.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 augustus 2008 12:13 AM
  [ # 53 ]

Okee, onwijs bedankt! Wink

Gaan we dat morgen is even doen. Smile

Toch dit lijstje nog even terug halen:

Wat ik nog wil doen bij de auto:
- Achterklepspoiler plaatsen. (Is dit een lastig klusje?)
- 4 spatlappen vinden, en plaatsen. (Is een lastig klusje? Dan bedoel ik het plaatsen ervan.. Laughing )
- Ooit, wil ik graag TZx bumpers plaatsen, in de zelfde kleur als de auto. Ik vind zwarte bumpers niet echt mooi.. Surprisedops: (Is dit een beetje te doen?)


Verder vind ik het veren best tegenvallen.. Sad Drempels gaan heerlijk, maar dat is het enige. Vandaag even een klinkerweg genomen (foto’s volgen later), en dat was niet echt prettig.. Alles werd behoorlijk hard doorgegeven. Ook kleine oneffenheden op de openbareweg worden hard doorgegeven. Dit mag toch eigenlijk niet?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 25 augustus 2008 12:26 AM
  [ # 54 ]
Timo1990 schreef:

Verder vind ik het veren best tegenvallen.. Sad Drempels gaan heerlijk, maar dat is het enige. Vandaag even een klinkerweg genomen (foto’s volgen later), en dat was niet echt prettig.. Alles werd behoorlijk hard doorgegeven. Ook kleine oneffenheden op de openbareweg worden hard doorgegeven. Dit mag toch eigenlijk niet?

Een klinkerweg moet toch goed opgevangen worden, die kleine oneffenheden (putdeksels e.d.) geeft een bx inderdaad duidelijk merkbaar door. Het is geen Ds Razz.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 augustus 2008 12:30 AM
  [ # 55 ]
Timo1990 schreef:

Verder vind ik het veren best tegenvallen.. Sad Drempels gaan heerlijk, maar dat is het enige. Vandaag even een klinkerweg genomen (foto’s volgen later), en dat was niet echt prettig.. Alles werd behoorlijk hard doorgegeven. Ook kleine oneffenheden op de openbareweg worden hard doorgegeven. Dit mag toch eigenlijk niet?

Kan je de voor en achterkant goed en soepel indrukken? (gewoon op de motorkap/trekhaak drukken)
Als je toch je veerpoten nog moet smeren, zou ik dat even afwachten, dit kan soms een wereld van verschil maken. Oja, LHM verversen is natuurlijk ook vaak handig, maar ik weet niet hoe goed jouw LHM nog is.

En inderdaad vangt een BX vaak niet alle klappen op. Ik heb er ooit eentje gehad die dat wel deed, maar die heb ik stomgenoeg verkocht.  Surprisedops:

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 augustus 2008 12:34 AM
  [ # 56 ]

Korte hobbels blijven moeilijk. Daarnaast geeft een hydropneumatisch geveerde auto het gebonk van het onderstel duidelijker door in vergelijking met een auto met ordinaire wokkels, dus het lijkt ook nog eens erger dan het is (zeker in een BX). Daar ga je vanzelf aan wennen.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 25 augustus 2008 12:39 AM
  [ # 57 ]

Timo voordat je al die optische dingen gaat doen zou ik hem eerst goed rijdend willen hebben als ik jou was. Veerbollen lijkt zelfs roest op te zitten?

Als je toch bollen zou moeten vervangen kies dan voor comfortbollen. Mijn 16v heeft dat ook. Veert echt goddelijk. Maar nadeel is wel als ik flink gas geef dan zakt de achterkant wat naar beneden. Maja ik vind het wel lekker. Maximaal deinen en de auto vangt heerlijk alle klappen op.

Die roest op je voorruit moet je als je het goed wilt doen de ruit eruit halen en roest weg laten halen en opnieuw lassen. Kan je weer tijden voorruit.

Bumpers plaatsen is een klusje van niks. Zelfs ik kan dat dus jij ook.

Hoe dan ook nog gefeliciteerd met je auto en je rijbewijs. Geniet ervan. Cool

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 augustus 2008 12:42 AM
  [ # 58 ]
GoofBlikscha schreef:

Kan je de voor en achterkant goed en soepel indrukken? (gewoon op de motorkap/trekhaak drukken)

Achter gaat het heel soepel, voor heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.. Surprisedops: Ga ik morgen even doen!

Zoals nu ook. Ik liep net even naar buiten, de kont ligt al op de rubbers. De neus is echter maar een stukje gezakt. Druk ik nu op de neus, is er geen beweging in te krijgen.

Morgen maar even wat LHM in dat gaatje mikken. Kijken of het dan verbeterd. (Hoeveel LHM zou er eigenlijk in dat gaatje moeten? Surprisedops:  paar druppels?)

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 augustus 2008 12:46 AM
  [ # 59 ]

Misschien dat de hoogteregelaar in de war is (vies) en daarom de neus te hoog laat staan? Mijn vorige BX had daar behoorlijk last van en was daarom soms knalhard aan de voorkant.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 augustus 2008 12:51 AM
  [ # 60 ]
Timo1990 schreef:

Morgen maar even wat LHM in dat gaatje mikken. Kijken of het dan verbeterd. (Hoeveel LHM zou er eigenlijk in dat gaatje moeten? Surprisedops:  paar druppels?)

Ik zou niet voor LHM gaan, maar gewoon gelijk een beetje teflon in de gaten smeren. Als je er lhm in gooit stroomt dat er aan de onderkant weer uit, en wordt het bij je veerpoot/fusee een grote bende. Met teflon valt dat reuze mee, en het werkt ook nog veel langer!
(ik spuit er altijd aardig wat teflon in, even een keer op en neer, en dan moet je al verschil merken. Desnoods nog meer smeren.)

Oja, mocht je nieuwe veerbollen nemen, kies inderdaad comfort bollen! Een wereld van verschil.

ps. Mijn digit en Trs liggen na een uur al met de kont op de grond…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook