9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Rijden op PPO (Puur Plantaardige Olie)
BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 14-12-2004

Gepost: 27 april 2005 11:07 PM
  [ # 121 ]
mvsbab@tiscali.nl schreef:

Zet een (snel)draaiend turbo,  nooit meteen stil.  Maw,  als je van een snelle rit komt, denk aan, van de snelweg stoppen bij een pompstation en/of na het rijden met aanhanger.  Laat dan de motor nog even doorlopen,  zodat de turbo tot rust kan komen en de smering nog even blijft doorlopen langs de as in het turbohuis, voor smering en koeling.  Eigenlijk moet je het altijd doen Rolling Eyes

Cursus Techniek voor CCV-B toch nog ergens goed voor geweest Very Happy

Geef ook nooit gas bij het starten van een met een turbo uitgeruste motor, er is dan nog geen olie in de turbo aanwezig om het asje te smeren.

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 27 april 2005 11:25 PM
  [ # 122 ]
voge schreef:
Hugo schreef:

een kennis rijdt ermee en heeft geen problemen.
en dat zelfs met een Lucas.

Ah, ben benieuwd. Ik had er eigenlijk bij de koop even naar moeten kijken, of ‘t een Bosch of Lucas pomp is, maar goed… Ik weet nog niet of ik ‘t ga proberen eigenlijk. Het is toch net zo illegaal als rijden op rode diesel? (Nog meer mensen met TZD Turbo PPO ervaring? Moet je ‘t nog mixen met diesel?)

nou ‘t is niet zo illegaal als rode diesel.
daar mag je niet mee rijden en dat staat in de wet,
met ppo moet je officieel een km-boekhouding bijhouden en accijns afdragen.

grts Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 april 2005 11:26 PM
  [ # 123 ]
BX-Chique schreef:

Cursus Techniek voor CCV-B toch nog ergens goed voor geweest Very Happy

Ah….jij ook al. Cool

Heb dat diploma in ‘75 gehaald…sinds die tijd veel (heel veel) interesse gekregen in alles wat diesel is. Wink

Profiel  
 
BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 14-12-2004

Gepost: 27 april 2005 11:30 PM
  [ # 124 ]
Bram schreef:

Ah….jij ook al. Cool

Heb dat diploma in ‘75 gehaald…sinds die tijd veel (heel veel) interesse gekregen in alles wat diesel is. Wink

Sterker nog, ik moet morgen afrijden voor rijbewijs D Confused

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 april 2005 01:26 AM
  [ # 125 ]
hugo schreef:

nou ‘t is niet zo illegaal als rode diesel.
daar mag je niet mee rijden en dat staat in de wet,
met ppo moet je officieel een km-boekhouding bijhouden en accijns afdragen.

Als je aangehouden wordt dan kan je eventueel ook zeggen dat je het in Duitsland hebt getankt, daar is het toch gewoon aan de pomp verkrijgbaar?

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 30 april 2005 07:13 PM
  [ # 126 ]

Cursus Techniek voor CCV-B toch nog ergens goed voor geweest Very Happy

Goh, ook chauffeur?

Surprisedfftopic

Test

Profiel  
 
BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 14-12-2004

Gepost: 02 mei 2005 11:26 PM
  [ # 127 ]
Thijsvandebles schreef:

Goh, ook chauffeur? Surprisedfftopic

Buschauffeur, sinds vandaag…....... :fijnsturen

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 02 mei 2005 11:56 PM
  [ # 128 ]
patje74 schreef:
hugo schreef:

nou ‘t is niet zo illegaal als rode diesel.
daar mag je niet mee rijden en dat staat in de wet,
met ppo moet je officieel een km-boekhouding bijhouden en accijns afdragen.

Als je aangehouden wordt dan kan je eventueel ook zeggen dat je het in Duitsland hebt getankt, daar is het toch gewoon aan de pomp verkrijgbaar?

ja, dat doe ik ook,
check http://www.fmso.de voor het dichtstbijzijnde adres

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 mei 2005 12:13 AM
  [ # 129 ]
hugo schreef:
voge schreef:

Hoe zit ‘t met een BX TZD Turbo op PPO??? Zit er nog verschil tussen de gewone Diesel en de Turbo?? Ik heb ‘m nog niet thuis dus weet nog niet wat voor brandstofpomp erop zit (Bosch of lucas..)

een kennis rijdt ermee en heeft geen problemen.
en dat zelfs met een Lucas.

Als techneuten bij de firma Elsbett de Lucas pompen simpelweg niet ondersteunen, als andere menesen op fora en sites komen met meldingen va n kapotgelopen Lucas pompen dan KUN je het natuurlijk toch proberen, maar volgens mij is dat niet zo slim.. Of het moet helemaal niks uitmaken wanneer de pomp kapot gaat omdat de auto toch al op de nominatie stond om te slopen.

Als mensen je vertellen dat het niet slim is om van een brug af te springen of 220 V aan te raken dan doe je dat toch ook niet? Waarom zou je dan wel een Lucas pomp met PPO voeren als je weet dat ie daar niet tegen kan?

Gr,
Marten

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 mei 2005 02:32 PM
  [ # 130 ]

Ik heb vandaag even naar mijn brandstofpomp staan kijken (en een beetje aan ‘t poetsen geweest) maar, ik kon ‘t merk niet vinden.. Zijn er nog uiterlijke verschillen tussen een lucas en een Bosch pomp? Een vriend van me heeft een 205 1.8d met Bosch pomp, die ziet er ‘t zelfde uit als mijn brandstofpomp..

Als ‘t een Bosch is ga ik binnenkort misschien ook maar eens tanken bij de Lidl… Welk spul is aan te raden???

Bedankt!!
Serge.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 mei 2005 02:23 AM
  [ # 131 ]

Niemand een idee??  Confused

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 13 mei 2005 02:58 AM
  [ # 132 ]

het merk van de pomp staat er gewoon op, van de voorkant te lezen.

ALDI of LIDL olie, maakt niet uit, ‘t is allemaal dun spul,
lenk het aan met 20-30% petroleum of diesel,

succes Hugo

www.fmso.de

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 mei 2005 08:30 PM
  [ # 133 ]
voge schreef:

Niemand een idee??  Confused

Bij een Lucas pomp zit de koudestartvoorzieningskabel aan de voorkant, bij een Bosch aan de achterkant.

Bij beide pompen zit de gaskabel aan de voorkant.

Gr,
Marten

PS. Ziehier een Bosch pomp voor een turbodiesel

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 19 mei 2005 08:32 PM
  [ # 134 ]
mpostma schreef:
voge schreef:

Niemand een idee??  Confused

Bij een Lucas pomp zit de koudestartvoorzieningskabel aan de voorkant, bij een Bosch aan de achterkant.

Bij beide pompen zit de gaskabel aan de voorkant.

Gr,
Marten

PS. Ziehier een Bosch pomp voor een turbodiesel

Dan ben ik dus de gelukkige eigenaar van een BX TZD Turbo met lucas-pomp, dank!!!

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 20 mei 2005 01:53 AM
  [ # 135 ]

ik ben 3 jaar geleden gepakt met rode diesel (douane-controle:-()
Kosten: 10 keer tankinhoud met een minimum van 500 GULDEN.
Mijn toenmalige auto: 60 liter => 600 gulden! klote dus!

Maar weet iemand al hoe je voor elkaar kunt krijgen dat je op een alternatief MAG rijden? Dan doe ik t meteen.
Anders niet, 2e keer gepakt worden voor “accijnsontduiking” = een enorme boete!

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook