Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
BX19TZI schreef:Timo voordat je al die optische dingen gaat doen zou ik hem eerst goed rijdend willen hebben als ik jou was. Veerbollen lijkt zelfs roest op te zitten?
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik ga deze week wel even mijn veerbollen laten testen. Dit kan bij de lokale Citroëndealer? (Hoe duur is dit ongeveer?)
BX19TZI schreef:Als je toch bollen zou moeten vervangen kies dan voor comfortbollen. Mijn 16v heeft dat ook. Veert echt goddelijk. Maar nadeel is wel als ik flink gas geef dan zakt de achterkant wat naar beneden. Maja ik vind het wel lekker. Maximaal deinen en de auto vangt heerlijk alle klappen op.
Ook hier heb ik al vaak over na lopen denken. Maar ik ben er nog steeds niet uit.
BX19TZI schreef:Bumpers plaatsen is een klusje van niks. Zelfs ik kan dat dus jij ook.
Dat is goed nieuws.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ha Timo,
ik zie het nu pas ops:
Van harte met je rijbewijs en je BX!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
GoofBlikscha schreef:Ik zou niet voor LHM gaan, maar gewoon gelijk een beetje teflon in de gaten smeren. Als je er lhm in gooit stroomt dat er aan de onderkant weer uit, en wordt het bij je veerpoot/fusee een grote bende. Met teflon valt dat reuze mee, en het werkt ook nog veel langer!
(ik spuit er altijd aardig wat teflon in, even een keer op en neer, en dan moet je al verschil merken. Desnoods nog meer smeren.)
Dan spuit in er Teflon in. Bedankt!
GoofBlikscha schreef:ps. Mijn digit en Trs liggen na een uur al met de kont op de grond…
De kont van mijn Progress ook, na ongeveer een uur. Hoe lang duurt het ongeveer bij jouw voordat de neuzen op de grond liggen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
GoofBlikscha schreef:Ik zou niet voor LHM gaan, maar gewoon gelijk een beetje teflon in de gaten smeren. Als je er lhm in gooit stroomt dat er aan de onderkant weer uit, en wordt het bij je veerpoot/fusee een grote bende. Met teflon valt dat reuze mee, en het werkt ook nog veel langer!
(ik spuit er altijd aardig wat teflon in, even een keer op en neer, en dan moet je al verschil merken. Desnoods nog meer smeren.)
Dan spuit in er Teflon in. Bedankt!
GoofBlikscha schreef:ps. Mijn digit en Trs liggen na een uur al met de kont op de grond…
De kont van mijn Progress ook, na ongeveer een uur. Hoe lang duurt het ongeveer bij jouw voordat de neuzen op de grond liggen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik ga deze week wel even mijn veerbollen laten testen. Dit kan bij de lokale Citroëndealer? (Hoe duur is dit ongeveer?)
‘Onze’ dealer wou ze niet eens meer testen… Alleen nog maar nieuwe bollen monteren.
Maar een beetje BX rijder kan wel voelen hoe de bollen zijn
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Timo1990 schreef:
GoofBlikscha schreef:ps. Mijn digit en Trs liggen na een uur al met de kont op de grond…
De kont van mijn Progress ook, na ongeveer een uur. Hoe lang duurt het ongeveer bij jouw voordat de neuzen op de grond liggen?
Die van de Digit duurt een of twee dagen voordat hij echt helemaal plat ligt. De TRS weet ik eigelijk niet, die kan een week lang voor nog hoog staan, maar als je hem dan aanraakt valt hij op de grond (dus dat wil zeggen dat ik de veerpoten weer moet smeren….)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Timo1990 schreef:
Morgen maar even wat LHM in dat gaatje mikken. Kijken of het dan verbeterd. (Hoeveel LHM zou er eigenlijk in dat gaatje moeten? ops: paar druppels?)
Ik zou niet voor LHM gaan, maar gewoon gelijk een beetje teflon in de gaten smeren. Als je er lhm in gooit stroomt dat er aan de onderkant weer uit, en wordt het bij je veerpoot/fusee een grote bende. Met teflon valt dat reuze mee, en het werkt ook nog veel langer!
(ik spuit er altijd aardig wat teflon in, even een keer op en neer, en dan moet je al verschil merken. Desnoods nog meer smeren.)Oja, mocht je nieuwe veerbollen nemen, kies inderdaad comfort bollen! Een wereld van verschil.
ps. Mijn digit en Trs liggen na een uur al met de kont op de grond…
Mij hadden ze geadviseerd het eerst met lhm te proberen om te kijken of het aan de stroeven veerpoten lag omdat de meeste mensen dat wel hebben staan. Maar het hielp niet dus ook maar niet met teflon geprobeerd. helpt dit echt beter?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nog even drie fototjes:
Helaas zijn de eerste twee wéér bewogen..
Onder het toeren kwam ik een andere BX tegen, waar ik de mijne even naast gezet heb:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Is het voor jou niet redelijk dichtbij om naar Chyparse te gaan?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ze zaten in Soesterberg, dat is nog geen 10 KM bij mij vandaan. Nu zijn ze verhuisd naar Almere. Dat is een halfuurtje rijden voor mij. (46 KM)
Ik heb wel twee Citroënspecialisten in Amersfoort gezien. Ik ga daar wel een keer een kijkje nemen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Oja, mocht je nieuwe veerbollen nemen, kies inderdaad comfort bollen! Een wereld van verschil.
Comfortbollen zijn voor mensen die eigenlijk willen zwabberen/deinen/zwalken als een DS, maar geen DS kunnen rijden… het laatste restje wegligging help je ermee om zeep. Een BX is van zichzelf (in goede staat van onderhoud) al hartstikke comfortabel, maar heeft ook nog best wat wegligging.
Je gaat met die dingen kloten aan het ontwerp van het veersysteem, en dat vind ik nogal dubieus.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ja ik had bollen gekocht voor een BX 14, die op m’n 16v geplaatst, maar dat was niks, alleen maar de kont naar de grond met optrekken, dus comfortbollen zouden nog wel ergen zijn geweest denk ik, best zonde.
Je zou ook even het hydraulisch systeem kunnen verversen/spoelen? Misschien dat hij dan beter omhoog gaat komen en inzakken?
Roest bij je voorruit kan je nog best een tijd uitstellen aan de plekjes te zien, vettig houden in ieder geval, maar als je buurman wilt helpen is dat natuurlijk heel mooi…
Verder succes met je to do lijstje!
Heb nog niet bij de spatlappen gekeken maar dat hoor je nog van me.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De FB-FB-85 staat nu trouwens ook te koop, ook een Progress zo te zien maar dan met LPG.
@ Daan88: dan koop je toch gewoon een 14
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Poekoek schreef:De FB-FB-85 staat nu trouwens ook te koop, ook een Progress zo te zien maar dan met LPG.
Dat zag ik inderdaad ook al.
Daan88 schreef:Je zou ook even het hydraulisch systeem kunnen verversen/spoelen? Misschien dat hij dan beter omhoog gaat komen en inzakken?
Hij komt echt prima omhoog en omlaag, dat is het niet. Als ik de auto start, komt hij direct met een lekker tempo, gelijkmatig omhoog. (Zonder bijgeluiden). Alleen voor blijft die soms halverwege even een halve seconde hangen, maar daarna weer verder omhoog komt.
Daan88 schreef:Heb nog niet bij de spatlappen gekeken maar dat hoor je nog van me.
Ik wacht het af.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Tijd voor een nieuwe avatar, Timo?