rb schreef:rb, die op de 1e bladzijde van dit draadje schreef:
Hoewel Duits, staat hier een Duitser die de BC uit een ‘86er GTI in een 1991 Type3 BX heeft gesleuteld. Erg grappig, zelfs als je geen Duits kunt
HIER dus. Een T3 BX met BC, met foto’s van de diverse standen van de BC.
Aaah, ff niet gezien ops:
Die link laat trouwens foto’s zien van de BC van de uit Frankrijk geïmporteerde BX Millésime van Roman Pätzel, bij wie ik 2 jaar geleden eens op bezoek ben geweest. Ik heb een rondje mee mogen rijden door Frankfurt. Wat een geweldige BX Werkelijk alle opties zitten in die BX (leer, airco, BC, automaat, spoilers, open dak, etc etc)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Een originele boardcomputer voor de type 2/3. Het paneeltje van deze boardcomputer is dus 1 geheel, en vervangt het muntenbakje en de opendeurindicator
Waar zit er dan een beeldschermpje/hoe werkt ‘t ding??? (Nog nooit live kunnen bewonderen!)
voge schreef:XBXG schreef:
Een originele boardcomputer voor de type 2/3. Het paneeltje van deze boardcomputer is dus 1 geheel, en vervangt het muntenbakje en de opendeurindicator
Waar zit er dan een beeldschermpje/hoe werkt ‘t ding??? (Nog nooit live kunnen bewonderen!)
Kijk maar in de link die RB gaf.
Daar wordt dus het schermpje gebruikt wat normaal gesproken bij een type 2/3 het digitale klokje is.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik zag laatst een bx, met stoelverwarming…. bediening tussen de achterdeurraambediening zeg maar ......
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:Ik zag laatst een bx, met stoelverwarming…. bediening tussen de achterdeurraambediening zeg maar ......
Zo dus:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ja, dat bedoelde ik…. wel luxe natuurlijk
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Ook iets wat me opviel: Franse BXen (kijk maar in folders enzo) hebben geen knipperlichtje op het voorspatbord. Nederlandse wel. Iets met voertuigreglement ofzo?
Harm schreef:Ook iets wat me opviel: Franse BXen (kijk maar in folders enzo) hebben geen knipperlichtje op het voorspatbord. Nederlandse wel. Iets met voertuigreglement ofzo?
In Frankrijk, België en Spanje waren die knipperlichtjes niet nodig volgens de wet. In de meeste andere Europese landen wel. (kleine twijfel over Spanje trouwens…)
In Italië werden 2CV’s en Dyanes zelfs voorzien van extra zijknipperlichtjes vlak voor de aflevering, aangezien Citroën die er nooit van de fabriek af heeft opgezet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Waar zijn eigenlijk al die andere lege ruimtes voor? Zijn er BXen waar er 8 knopjes tussen de voorstoelen zitten?? Deze weet ik nu:
- 2x achterzijruitbediening
- 2x stoelverwarming
- 1x 4WD
en de andere 3??
Dat is toch wel de nummer een van mijn verlanglijstje, een bc, erg mooi vind ik zelf.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
voge schreef:Waar zijn eigenlijk al die andere lege ruimtes voor? Zijn er BXen waar er 8 knopjes tussen de voorstoelen zitten?? Deze weet ik nu:
- 2x achterzijruitbediening
- 2x stoelverwarming
- 1x 4WDen de andere 3??
De type1 bxen hebben 4 bedieningsknoppen voor de portierruiten daar zitten, dus voor alle ruiten. (tenminste, dat zag ik eens bij een BX..).
Verder zit er af en toe ook nog een volumeregelaar voor de hoofdtelefoonaansluitingen achteraan de middentunnel. Daar heeft Wouter vast een pic van.
deur63 schreef:voge schreef:Waar zijn eigenlijk al die andere lege ruimtes voor? Zijn er BXen waar er 8 knopjes tussen de voorstoelen zitten?? Deze weet ik nu:
- 2x achterzijruitbediening
- 2x stoelverwarming
- 1x 4WDen de andere 3??
De type1 bxen hebben 4 bedieningsknoppen voor de portierruiten daar zitten, dus voor alle ruiten. (tenminste, dat zag ik eens bij een BX..).
Inderdaad. De luxere type 1 BX’en (GT/Digit/16TRS) hebben alle 4 de knoppen van de electrtische ruiten in de middenconsole zitten. Pas bij de type 2 BX werden de knoppen van de voorste electrische ramen verplaatst naar de voordeuren.
deur63 schreef:Verder zit er af en toe ook nog een volumeregelaar voor de hoofdtelefoonaansluitingen achteraan de middentunnel. Daar heeft Wouter vast een pic van.
Helaas. Ik heb wel een hoofdtelefoonaansluiting in mijn beide Digits, maar geen volumeregelaar…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:deur63 schreef:Verder zit er af en toe ook nog een volumeregelaar voor de hoofdtelefoonaansluitingen achteraan de middentunnel. Daar heeft Wouter vast een pic van.
Helaas. Ik heb wel een hoofdtelefoonaansluiting in mijn beide Digits, maar geen volumeregelaar…
In het (type1) instructieboekje staat wel een volumeregelaar, met bijbehorende tekst: “Verdeling van het geluid voor en achter”. Er staat wel bij “afhankelijk van de uitvoering”, maargoed (staat overigens op pagina 62, ‘k neem aan dat jij dat boekkie ook hebt wouter ).
Verder staat er nog een knoppie in het boekie beschreven dat in de middentunnel kan zitten, alleen snap ik er geen hol van: Recirculatie van de lucht - isoleert het interieur van buitenlucht (geuren, rook…)
misschien wat te maken met airco ofzo?!?
Verder staat er nog een knoppie in het boekie beschreven dat in de middentunnel kan zitten, alleen snap ik er geen hol van: Recirculatie van de lucht - isoleert het interieur van buitenlucht (geuren, rook…)
misschien wat te maken met airco ofzo?!?
De recirculatiestand… die hoort inderdaad bij airco voor zover ik weet. In de type 2/3 dashboards zitten er als je airco hebt 2 schuiven in de middenconsole, boven de kachelbediening. Eentje om de airco aan en uit te zetten, en eentje om de recirculatiestand aan en uit te zetten.
Misschien dat die bij de type 1 in de middentunnel zit? (hoewel ik niet zeker weet of de type 1 ooit met airco geleverd is)
Nu snap ik ‘t ook een beetje… van het dashboard is alleen die middentunnel ongewijzigd van type 1 naar type 2 overgenomen. Aangezien er bij de type 1 veel meer knoppies in de middentunnel zaten, zit diezelfde hoeveelheid afdekplaatjes in het type 2.
Hier even een plaatje van onze middenconsole, waar dus wel een volume regelaar op zit. (officieel kan je hier volgens mij front en rear mee regelen)
Het plaatje is van een tzi break.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993