Omhoogkomen van de DS
matombo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123

Gepost: 24 augustus 2008 10:46 PM

Ik ben bezig met de restauratie van mijn DS en wil het volgende ook aanpakken hoewel het niet echt een probleem was. Maar nu ik toch bezig ben. Het volgende is het geval. Soms kwam de achterkant niet omhoog, maar als ik de hendel dan in de hoogste stand zette kwam de achterkant ook omhoog. Hierna zette ik de hendel in de rijstand en rijen maar. Er blijft blijkbaar soms iets haken. Wat is dat? Waar kan ik het beste zoeken?

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 24 augustus 2008 11:13 PM
  [ # 1 ]

bij je linkerachterwiel. Daar zit een kap over je hoogte regelaar achter. (steek Cool Ik denk dat de regelaar zelf wat aandacht nodig heeft. Bekijk eerst even het mechanische deel ernaartoe. dat kan wel eens blijven steken/haken etc.

groet

.komma

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 24 augustus 2008 11:17 PM
  [ # 2 ]
Dirkman schreef:

bij je linkerachterwiel. Daar zit een kap over je hoogte regelaar achter. (steek Cool Ik denk dat de regelaar zelf wat aandacht nodig heeft. Bekijk eerst even het mechanische deel ernaartoe. dat kan wel eens blijven steken/haken etc.

groet

Ik heb hier nog niet echt veel verstand van maar kan het geen lucht zijn ?

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 augustus 2008 01:00 AM
  [ # 3 ]

Nee, lucht verdwijnt vanzelf weer uit het systeem op het moment dat de olie de luchtbel naar het voorraadvat heeft gebracht. Waarschijnlijk is deze hoogteregelaar gewoon ernstig vervuild en heeft ze inderdaad wat aandacht nodig. De hoogtebediening plaatst de regelaar mechanisch in een andere stand ongeacht die van de stabilisator en dan functioneert ze wel.

Eerst goed reinigen anders reviseren of vervangen….

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

matombo
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 augustus 2008 05:28 PM
  [ # 4 ]

Ok, bedankt. Ik ga ermee aan het werk

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 25 augustus 2008 07:40 PM
  [ # 5 ]

vanaf de hendel linksvoor loopt er een stang helemaal naar achteren. Daar zit een mechaniekje die de hoogteregelaar in gaat. Ook de stang nar achteren kan wat stroef gaan. dat merk je bij het instelle nvan de hoogte. 

De aut oweet of de hoogte goed is nav een stangetje die op de midden achteras geschroefd zit. In je kofferbak, onder de afdeplaat. als het weer het toelaat, ook daar even onder spieken, heb je helemaal door hoe t werkt. inzicht inzicht inzicht,

succes!

.komma

Profiel  

matombo
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 augustus 2008 08:00 PM
  [ # 6 ]

Het zal wel even duren voordat ik kan checken of het verholpen is omdat de auto op dit moment ontmanteld is. Ik hoop volgend jaar mei te kunnen rijden als de complete restauratie klaar is. (Ben vorig jaar eind oktober begonnen)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook