Ik moet een rubber beschermhoes vervangen van de tripoid (driepoot) en heb daar volgens het handboek trekker 1931-T voor nodig. Die heb ik niet. Hoe krijg ik de meenemer er dan af? In het handboek deel 2 bladzijde 192 bovenaan staat wat ik bedoel
ik heb dit toevallig vandaag gedaan zie ander topic ( ) onderop, mijn was het gewoon gelukt op de driepoot met een normale poelie-trekker eraf te krijgen !, ik hoor dat hij meestal ook gaat met een paar klapjes !
mocht je de trekker echt nodig hebben kan je hem dacht ik huren bij het clubmagazijn, of misschien bij de sleutel dag bij jou in de buurt als ze deze daar hebben. (moet je wel lid zijn van de club)
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Ik heb dat laatstelijk ook nog gedaan. Ik heb die tripoide er helemaal niet afgehad, gewoon het nieuwe rubber eroverheen getrokken. Is een beetje ge-etter natuurlijk, maar gaat wel. Even een nachtje oprekken met whatever je kunt bedenken, en prutsen maar. Bij mij in zo’n 10 minuten. Moet je wel even de kogels eraf halen en de oude hoes er gewoon vanaf knippen.
Scheelt volgens mij een hoop werk en kans om zaken stuk te maken!
Succes,
HIlko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
precies wat lupolo zegt: op de driepoot met een normale poelie-trekker , gaat ook met een paar klapjes/klappen met een rubberen hamer
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Alle mensen bedankt voor de adviezen. Ik begrijp dat ik dat hulpmiddel niet perse nodig heb. Ga binnenkort proberen om de rubberhoes te vervangen. Jullie horen er nog van.