Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:
Goed die Diravi zou wel prettig zijn als dat gefixt wordt. Begreep iets van een kabeltje ofzo?
Iemand een idee of dat veel werk is e.d.?
Die kabel vervangen is niet zo heel veel werk. Je moet alleen uitkijken welke kant waar gaat. Het meeste gepiel zit ‘m nog in het vastzetten in het blokje bij de bak. Maar dat is alleen maar gepiel, dat komt gewoon goed met wat geduld, of als je geluk hebt in één keer. De werkwijze wijst zichzelf. Ik weet alleen niet goed, hoe je kunt zien welke kant nou de bakkant van de kabel is en welke de diravikant. Bij mij zat deze ook een keer verkeerdom. Gedaan door AAGarage, overigens….
Gevolg is dan inderdaad, dat de kabel zich afrolt, zou je kunnen zeggen, en daardoor vervalt dus het zwaarder sturen bij snelheid…

Totaal aantal Berichten: 27948
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toen mijn CX bij de dealer stond voor APK en reparatie is 1 van de monteurs zo vriendelijk geweest om wat foto’s te maken
Vervangen van de fuseekogel.
ADAL rechts is vervangen.
Daarbij kwam dus ook wat roest te voorschijn…
Oude bol is hier nog te zien.
Orgineel Turbo bol, ze zijn tegenwoordig niet meer groen
Bolletje op zijn plek, en wat een verschil is dat met de oude die was echt helemaal op
Is het voor die plekken genoeg om de roest weg te schuren en er primer op te spuiten of moet dit anders aangepakt gaan worden?

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kaal maken, Owatrol er op, en daarna nog een keer, en daarna…. En dan wat ML-spray. Dat blijft enigzins transparant, waardoor je het in de gaten kunt houden.
Er zijn overigens zat andere methodes, maar hiermee heb ik persoonlijk goede ervaring.
Maar in geen geval botweg alleen schuren en enkel primer er op spuiten. Primer blijft zelfs enigzins poreus voor een betere hechting van de volgende laag. Dus alleen primer is altijd foute boel!
En nu maar weer verder genieten van je slee!

- CX 25 GTi Turbo 2
Met google gevonden:
Ik zie daar olie en CIP.
Die CIP bied direct een beschermlaag en behandeling in 1?
Welke bedoel jij precies?

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
[img=http://www.bootschappen.nl/contents/nl/p3591.html]Ik gebruik deze.[/img]
Enneh… die “Kan direct op roestig staal worden aangebracht” moet je niet al te serieus nemen. Je kunt tenslotte alles op roestig staal aanbrengen. Maar voor het beste resultaat maak je het eerst netjes kaal met de staalborstel (evt. op de boormachine).
Ik heb hiermee een testje gedaan op de motorkap van mijn GS. Ik heb een deel in de owatrol gezet, en een deel niet. Vervolgens heb ik er een winter mee gereden. Het resultaat; met owatrol en zonder owatrol .

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Leuk dat die garage allemaal foto’s heeft gemaakt. Lijkt deze garage wel.
Zie je wel meteen hoe ze wat hebben gedaan. Prima.

- CX 25 GTi Turbo 2
Gister weer moeten tanken, verbruik lag op de 1 op 8.8
Dus weer redelijk hetzelfde als vorige keer
Die kat zal het verbruik ook wel niet ten goede komen

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Arjan Verkade schreef:Gister weer moeten tanken, verbruik lag op de 1 op 8.8
Dus weer redelijk hetzelfde als vorige keerDie kat zal het verbruik ook wel niet ten goede komen
Klopt, het verbruik met kat is hoger dan zonder kat omdat er meer tegendruk in het uitlaatsysteem is.
Bij mijn XM heb ik katvervangers onder gezet en rijdt in eerste instantie veel sneller, het verbruik met normaal rijden zou zuiniger moeten zijn. Ondanks dat ik nu veel snel optrek en doortrek is mijn verbruik ong 1 op 10.
Bij een turbomotor zal het verschil zonder kat nog groter zijn , dan accelereert de CX zoals het hoort
.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

- CX 25 GTi Turbo 2
Als ik ergens een Turbo tussendemper tegen kom dan neem ik hem denk ik ook wel mee
Nudat mijn radio stuk is merk ik hoeveel herrie die TRXen eigenlijk maken
Met 80 km/h is er nog bijna geen windgeruis en in ze 5 hoor je de motor ook niet, maar de banden des te meer
Hoop dat ik die radio snel gefixt krijg

- DS 3 Racing 207pk
Misschien cuppen de achterbanden en maken daarom veel herrie. Bij een CX wordt de achteras erg weinig belast omdat bijna al het gewicht in de neus zit.
Bij een XM is dit ietsje minder, maar de achterbanden kunnen ook gaan cuppen zeker wanneer de bandenspanning hoger is dan voorgeschreven. In dat geval veert de achteras ook stugger en daarom hou ik de voorgeschreven bandanspanning aan .
!

- CX 25 GTi Turbo 2
Hmm, ik heb wel de voorbanden op spanning gebracht. 2.4 bar ipv 2.3, want ik vond de banden er nogal plat uit zien.
De achterbanden zijn veel minder plat, misschien dat daar dan iets teveel lucht in zit…

- DS 3 Racing 207pk
Ik vind ook dat de wangen in eerste instantie er plat uitzien als ik de bandenspanning van Citroën aanhoud, maar rijdt wel het prettigst.
!
ik zie dat er ook speciale veerbollen voor de Turbo voor de achteras zijn??
dat wist ik niet ops:
anyway, misschien dat het duiken bij drempels dan minder wordt, nu zittwen er volgens mij imitatiebollen onder en die zijn volgens mij alleen als turbo variant voor de voorkant te verkrijgen…..?
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik dacht dat de Turbo 4 aangepast Turbo bollen had, hierdoor is de CX iets “harder” afgeveert om een iets sportiever karakter neer te zetten en het vermogen goed kwijt te kunnen.
t zou best kunnen ik weet gelukkig ook niet alles en leer elke dag weer bij….
CX GTi Turbo 2 - All Black