Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Iemand dit al eens geprobeerd in het hydraulische systeem?
Wat zijn de ervaringen?
Ben benieuwd, er zou ook een preventieve werking uitgaan van het product en delen die door verharde rubbers meer lekkage vertonen healen door toepassing…........ :
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Harm van het XM-gedeelte heeft ‘t geprobeerd om (beperkte) lekkage aan het nagenoeg onbetaalbare Diravi-stuurhuis op te lossen. So far so good, weet niet hoeveel maanden/km al.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ik heb gehoord van iemand die het op zn ds heeft gebruikt voor het hydraulisch systeem (LHM) en lyrisch is over het resultaat.
Ik blijf toch maar voorzichtig..
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Is dit niet sowieso interessant voor meerdere autotypen? Ik lees hier en daar wel positieve verhalen, maar vraag me bv ook af of bijvoorbeeld de beruchte olie-lekkages van GS-blokken er mee uitgesteld kunnen worden…
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik heb ondertussen de LeakLock getest…...150ml. à raison de 25,70 euro bij de Brezan. Getest in de Xantia dus…....
Flesje op de kop in de LHM, 80 kilometer gereden en…........de afdichting van mijn Hydraulische pomp die al vier jaar had staan zweten was DICHT!
Het WERKT !
Nu de kilometers maken voor de duurtest, we gaan morgen 2 weken naar Oostenrijk, en als alles goed bevalt…....krijgt de ID ook een kuurtje met LeakLock!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Bij de olielekagges van mijn BX 1400 heeft het helemaal niks geholpen.
Misschien was de lekkage al te groot.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gaat het over in- of externe lekkages? Of beide?
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bij mij was het een externe lekkage…...de dynamo onder de HD-pomp had al 4 jaar lang druppelsmering met LHM
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Afijn 3000km verder na vakantie Oostenrijk…......toch weer lekkage.
Waarschijnlijk is de slijtage toch al teveel geweest om de zaak weer netjes dicht te krijgen en te houden….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Jammer dan, maar desondanks zéér bedankt voor je experiment .
Ik weet nu dat het in dit geval niet helpt, dus ik ga alvast wat euro opzij leggen voor een nieuwe HD-pomp…......na de winterstop
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Iets bekend over de werking van Leaklock? Het lijkt mij dat de enige manier om lekkage te verhelpen het laten zwellen van de rubbers is.
Als materiaal zwelt dan betekent het vaak dat e.e.a. ook weker wordt.
Het linke vind ik dat de werking van dit spul op al je rubbers in het systeem plaatsvindt. Dus als het fout gaat dan gaat het goed fout. Ik sla dit soort zaken liever over en verhelp de lekkage op de traditionele (dure) manier.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dat leaklock week maakt heb ik gezien….ik had wat van het spul gemorst op de rubberen afdekring op het LHM-vat van de Xantia en dit rubber werd slapper en erg instabiel qua vorm. Maar dit was puur en onverdund spul.
Ik ben er van overtuigd dat het werkt en ook preventief kan werken. Mijn D krijgt ook absoluut nog een behandeling.
De pompafdichting van de Xantia was al minstens 4 jaar lek en het zou ook een tovermiddel zijn geweest als het deze afdichting weer helemaal in orde had gekregen. En natuurlijk heeft de auto in de vakantie vele draaiuren gemaakt…....
De bedoeling is dan ook dat het oude ingedroogde ruberafdichtingen weer nieuw leven inblaast en dat het een verzorgende werking heeft.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:..
De bedoeling is dan ook dat het oude ingedroogde ruberafdichtingen weer nieuw leven inblaast en dat het een verzorgende werking heeft.
ik weet niet hoe het zit met hd pompen van xantia of ds, maar heb mijn cx pomp eens weggebracht naar een revisiebedrijf met de mededeling; ‘zet er maar een nieuwe keerring in’ Kreeg ik bericht terug dat de asafdichting niet door keerringen geschied, maar dat het een mechanische afdichting is. Dus 2 metalen plaatjes die tegen elkaar drukken houden de olie binnen. Ze hebben de pomp helemaal binnenstebuiten gekeerd, de afdichting helemaal gepolijst en weer in elkaar gezet. Verder reviseren is bij hun niet mogelijk, maar als je een goede pomp die een beetje lekt kunt redden…. Het bedrijf heet van der Heiden in Roosendaal, specialist in stuurhuizen en stuurpompen, wat het destijds kostte weet ik niet meer. Opsturen is ook mogelijk!
Eigenlijkzo’n beetje hetzelfde als de afdichting van de aandrijfassen dus, alleen is er dan een zijde geen metaal
Wij deden dat zelfde op een glasplaat en slijppasta voor kleppen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
veertien E-tje schreef:
Wij deden dat zelfde op een glasplaat en slijppasta voor kleppen.
zo kan het ook, moet je m alleen wel open kunnen krijgen Ik had bv geen pers+hulpstukken voorhanden om de poelie eraf te krijgen…
robbie25cx schreef:veertien E-tje schreef:
Wij deden dat zelfde op een glasplaat en slijppasta voor kleppen.
zo kan het ook, moet je m alleen wel open kunnen krijgen Ik had bv geen pers+hulpstukken voorhanden om de poelie eraf te krijgen…
Dat moet toch wel ergens te leen zijn, in eigen bezit is weer minder daarvoor gebruik je het niet vaak genoeg
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij