Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dat zwarte stuk onderaan de achterruit is gewoon een integraal stuk van de achterklep. Je kunt het er dus niet simpelweg afschroeven. Dat wil nog niet zeggen dat jouw plan om daar een 3e remlicht in te fabriceren onmogelijk is, maar ik heb zelf nooit een poging gedaan, en kan je daar dus geen tips over geven.
Overigens is die rand (eigenlijk een soort mini-spoilertje) niet bij elke BX zwart. Bij de basismodellen, alsmede de GTI’s is het gewoon meegespoten.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
materiaal is van polyester, laat zich dus wel makkelijk bewerken, overiguns is het wel een goed idee
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Inderdaad. Zo voor de vuist weg zou ik denken: met een dremel oid een sleufje van buitenaf erin frezen, van binnen indien nodig een kanaaltje boren tbv stroomddraadje tot achter het kentekenplaatpaneel, van daaraf kan bekabeling naar wens verder worden getrokken. 3e remlicht zou dan in die sleuf kunnen worden gelijmd of gekit.
Maar voor de goede orde: ik ben geen grote ervaren knutselaar, misschien bestaan er nog wel veel betere opties. Hou ons in ieder geval op de hoogte, ik vind het wel een leuk idee.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
daarom het idee is zeer goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
nou, dat valt allemaal nog niet mee. het koelsysteem is weer top in orde! dankzij McDean
en ik heb weer een volledig werkend en verlicht dash. maar de dag is om. we hadden eigenlijk nog een heel dash gepland en wat sets remschijven.
Ik heb wel even de voorwielen er af gehad, maar de remschijven en blokken zagen er eigenlijk prima uit. Ik had van de garage die de wiellager gedaan had te horen gekregen dat die schijven slecht waren en nog wel voor de apk vervangen moesten worden, met het advies om het gelijk even te laten doen. dat dus niet, dat kan ik wel zelf. de APK duurt nog even, maar ik heb een setje online besteld om er op te zetten. Blijkt dat volgens mijn (niet zo pro) oordeel helemaal niet nodig te zijn. de schijven zijn iets gesleten, maar niet ernstig geroest of ingespoord. De blokken zijn ook nog best dik. Hoever mogen de schijven zijn afgesleten?
met de wielen weer op de grond was de vering van slag, hij bleef maar op en neer gaan (lucht denk ik.) ik geloof dat het wel weer over is. maar vind het raar dat ie dat deed. ik heb nl helemaal niet aan het lhm systeem gekloot??
het remlicht komt nog, maar ik laat zeker weten wat het geworden is. als iemand het al gedaan heeft zie ik natuurlijk graag een plaatje!
zo, vanavond heb ik mijn nieuwe 3e remlicht ingebouwd. best een klus nog maar hij zit er bijna (kabels zijn nog niet klaar) helemaal netjes in.
nodig:
1 auto, 1 remlicht type streep (gesloopt), electrische tool met slijp opzet en schuurrol.
ik heb netjes de vorm afgetekend en iets te klein de eerste voor uitgezaagd. er bleken nog twee steunbalkjes achter te zitten. die heb ik precies zo ver weggeslepen dat het de lampprint er precies in paste. met het schuurstuk de vorm precies op maat gemaakt voor het voorglas dat bij het remlicht werd geleverd
te zien is dat ik wat leijke krassen heb gemaakt met de kop van de dremeltool, jammer… met een zwarte stift heb ik de boel weer toonbaar gemaakt…
het lamje heb ik vastgezet met twee kruisjes van tiewraps, dat kon makkelijk om de steunbalkjes van de achterklep. vervolgens het raampje ervoor en vastlijmen. Ik moet nog even netjes zwart afkitten, maar ik had geen kit in huis.
als laatste de kabel netjes geleiden en verbinden, alleen dat is nog niet helemaal gelukt. punt een krijg ik de kabel niet netjes bij de andere mee en lukt het ook niet om hem in het plafond weer op te vissen. iemand daar ervaring mee? hoe maak je dat los en krijg je de kabel netjes?? Ik moet ook nog een stukkie draad hebben, de bijgeleverde draad is te kort. voor nu heb ik even een tijdelijk stukkie er tussen gezet en het draadje binnen het achterkleprubber geleid maar dat moet nog anders.
het resultaat:
Op zich geen moeilijke klus, het kan iets netter dan ik het heb gedaan. Hebben alle BXxen en kunsstof achterklep?, in metaal gaat het natuurlijk minder gemakkelijk
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
shock wat zonde van de klep zeg.
Alle bxen hebben een plastic achterklep )
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Je had hem beter achter de achteruit kunnen plaatsen.
Daar zat hij bij onze progress ook..
In het donker is het best mooi denk ik
Had het niet een idee geweest om de hele unit gewoon op de achterklep te lijmen/ kitten (en een klein gaatje boren waardoor de bekabeling gaat)?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
wat zonde van de klep zeg.
ach, had ie maar geen achterklep moeten worden…
Je had hem beter achter de achteruit kunnen plaatsen.
achter de ruit is pas echt klote, punt één sloop je het de hele tijd als je iets groots in je auto stopt, de gordijntjes kunnen niet dicht en hebt geen uitzicht.
ik geef toe dat het wat netter had gekund, maar als ik het netjes heb afgekit ziet het er piek fijn uit vind ik! bovendien, wat is is er nou zonde aan om je auto een stukkie beter en veiliger te maken.
de hele zooi er op lijmen is natuurlijk ook niet echt een optie, die lichtjes zijn helemaal niet waterdicht ofzo, hardstikke slap en dat breekt denk ik ook zo.
Held!
Niks zonde van die achterklep, ‘t is nu een achterklep met uitstraling Letterlijk!
zo, ik heb maar een polletje geplaats zodat iedereen zijn luttele mening kan geven over mijn remlicht inbouw.
wat zijn er voor andere goede opties? in een spoiler frezen lijkt mij ook erg mooi, maar die heb ik niet dus dat was voor mij geen optie.
voor mij is het belangrijk dat het niet kwetsbaar is en het zicht niet verminderd. Ik gebruik de BX als echte gebruikswagen en een krasje hier of daar deert mij niet veel. al begrijp ik natuurlijk ook wel dat je je sport of 16v mooi en ongedeerd wilt houden, dat is alleen voor mij niet weggelegd. Spullen zijn er om gebruikt te worden…
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik vind het een puik werkje hoor! nog even wat afwerking zodat het er overdag ook zo mooi uitziet, maar je hebt het puik voor mekaar!
Overigens had de BX 1.0 Dommage wel een stalen achterklep
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
ik heb nog een paar tips voor iedereen die er zelf over denkt dit uit te voeren.
- maak de sleuf iets minder lang. ik heb de maat van het voorglas van het gekochte licht aangehouden, maar de lampjes zijn eigenlijk korter. een iets kortere sleuf en inkorten vanhet glas is denk ik netter
- spuit de lichtbalk en afgeslepen klepdelen voor inbouw even zwart. even met wat schilderstape de lampjes afplakken en met een bussie spuitverf de boel zwartmaken. zo ook de afgeslepen delen van de klep.
- misschien lukt het wel om een klein profielrandje in de klep te frezen, je kunt dan het voorglas nog mooier en netter vastlijmen en dan natuurlijk netjes zwart afkitten
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik vind het goed staan, probeer wat rookglas te vinden (zoals wat op elke TV afstandbediening zit)... Als dat goed pas gemaakt is, zie je amper tot niet dat er iets zit. Of het veel licht tegenhoudt mag je zelf bepalen (tis gemaakt voor infrarood, niet rood). Daarnaast past het goed bij een type 3.
Of heeft iemand dit idee al gepost? Had niet zo veel zin om elke post te lezen (lui he, 3 uur geslapen na 12 uur werken).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY