Ik sta op het punt een Citroen C1 te kopen.
Kunnen jullie hier je ervaring delen tav de onderhandelingsruimte bij de aankoop? Valt er wat te bedingen? (ook al zal elke dealer je vertellen dat hij er praktisch op toelegt…)
Dankje!
Gr
Kees-Jan
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Een fijne radio met 4 speakers moet er toch wel vanaf kunnen?
En als je het er echt op aan laat komen cruise control…
Als een van die beiden (of allebei natuurlijk ) er niet vanaf kan dan zou ik gewoon weer naar buiten lopen….
aangezien een C1 toch al minimiem geprijst is zal ik zoiets toch niet verwachten..
wat dacht je van een dashboardklepje
matjes,
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hallo Kees-Jan.
Naar verluidt verdient een dealer bijna niks op de verkoop van een C1. Ik vrees dat er weinig voor je inzizt, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Suc6
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 586
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik ben drie dealers afgeweest voor de C1. In de afleveringskosten zit wat verschil van tientjes. Uiteindelijk kreeg ik zonder inruil 450 euro korting, plus de meerprijs van de lak voor 200 ipv 400 euro. In totaal betaalde voor m’n C1 ambiance 5d met airco/radio/toerentellerpakket en ‘dure’ lak € 11.850,-. Afgeleverd kreeg ik ‘em met matjes, volle tank benzine en een geurig bosje bloemen. Ik heb ‘em nu twee weken. En naar volle tevredenheid.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb een keer begrepen van een dealer dat er zo iets van 150 tot 200 euro op een C1 verdient word.
Dus korting bedingen op een C1…...
En is het bosje bloemen nog vers Ook niet onbelangrijk
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:En is het bosje bloemen nog vers Ook niet onbelangrijk
zeker weten dat het vers was!
de citroen-liefhebber
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Derk schreef:Qua onderhandelingsruimte is er toch nog wel wat mogelijk.
Onze 5 drs Carlinite C1 ambiance met airco krijgen we alleen zonder volle tank, maar dan wel voor 10.400,-. Incl. aflevering en matten, lampjes en gevarendriehoek. Zonder inruil van een andere auto.
Derk
En hoeveel korting hebben we het dan over in euro’s??
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
een procentje of 4 a 5 moet wel lukken. (over de netto cat. prijs).
maar idd de verdienste voor een dealer zijn niet echt groot, telt meer mee voor de aantallen.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat vind ik zeer netjes te noemen.
babbelen kan altijd met je dealer, ligt er ook aan wat je inruilt, verder vind ik de persoonlijke behandeling en de service na je aankoop ook erg belangrijk.
verder willen we altijd alles zo voordelig mogelijk hebben, dus waarom niet gewoon proberen, elke dealer wilt een auto verkopen.
ik zelf krij in januari mijn nieuwe C1 en heb er een mooie inruil prijs voor mijn 1e C1 gekregen.
het wordt weer een C1 Ambiance , nu met airco, speciale velgen en bandjes, spoiler , extre schijnwerpers , dashboardklep , speakers extra in hoedeplank.
ik heb mijn offerte niet bij de hand maar het was een mooie deal.
groetjes Ruud
C1 Ambiance 5 deurs Rood - 2007
groetjes Ruud
Mijn C1 uit augustus 2009 (Ambiance, 5 drs.Airco,Tritium) met 26.000 km gekocht voor Euro 7.950 en een Fiat Panda uit 2005 (40.000 km) ingeruild! Kreeg ik nog Euro 4000 voor. Niet verkeerd toch? En GEEN afleveringskosten!!!