M&M schreef:In Duitsland vind je ze nog met nette km standen
Advertentie ... ff importeren
opschieten pa, je moet een auto voor me halen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dan is Duitsland zeker nog een land waar Dieselrijders niet zo leeggetrokken worden aan wegenbelasting??
Mijn TZD Turbo heeft de eerste 8 jaar van zijn leven een grijs kenteken gehad, dan hoeft de eigenaar ook minder kilometers te rijden om zijn Diesel rendabel te maken.
Klopt ‘t trouwens dat er in de TZD Turbo hetzelfde 1.8 Dieselblok ligt als in een 205?? (Met of zonder turbo..) Vriend van me heeft vandaag een 205 1.8d gekocht, motortje ziet er precies hetzelfde uit (maar dan zonder turbo/intercooler)
voge schreef:Klopt ‘t trouwens dat er in de TZD Turbo hetzelfde 1.8 Dieselblok ligt als in een 205?? (Met of zonder turbo..) Vriend van me heeft vandaag een 205 1.8d gekocht, motortje ziet er precies hetzelfde uit (maar dan zonder turbo/intercooler)
Yes…....65 pk (als ik me goed herinner)
Dezelfde hoeveelheid PK’s als in mijn ZX, maar die had wel 1905 CC.
Een 205 1.8D heeft 60pk, een 1.8Dturbo 78pk (door gebrek aan een tussenkoeler). Betreft idd dezelfde XUD-motorenfamilie.
Ah, grappig Zo’n 205je komt dan best aardig vooruit met 60pk hoor!! Denk dat ‘t met de TurboD gewoon kleine kanonnetjes zijn
voge schreef:Ah, grappig Zo’n 205je komt dan best aardig vooruit met 60pk hoor!! Denk dat ‘t met de TurboD gewoon kleine kanonnetjes zijn
2 weken geleden heb ik een proefrit in een 205 1.8D gemaakt, nou dat ging ook als de brandweer.
ZX1.4i schreef:voge schreef:Ah, grappig Zo’n 205je komt dan best aardig vooruit met 60pk hoor!! Denk dat ‘t met de TurboD gewoon kleine kanonnetjes zijn
2 weken geleden heb ik een proefrit in een 205 1.8D gemaakt, nou dat ging ook als de brandweer.
Je Xant gaat toch niet weg??
rb schreef:Een 205 1.8D heeft 60pk,
Je hebt helemaal gelijk ja. ops:
60 i.p.v. 65..
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Is die duitse BX turbodiesel niets voor jou, Bram? Een lage km.stand is weliswaar geen garantie voor een probleemloze auto, maar je zocht er wel eentje met een lage km.stand. En aangezien je voorlopig toch de Xantia van Renz kan gebruiken hoeft ‘ie niet morgen voor de deur te staan….. Die Duitser ziet er best strak uit, mooi kleurtje ook. Erg verleidelijk.
winnetou schreef:Is die duitse BX turbodiesel niets voor jou, Bram? Een lage km.stand is weliswaar geen garantie voor een probleemloze auto, maar je zocht er wel eentje met een lage km.stand. En aangezien je voorlopig toch de Xantia van Renz kan gebruiken hoeft ‘ie niet morgen voor de deur te staan….. Die Duitser ziet er best strak uit, mooi kleurtje ook. Erg verleidelijk.
Das Fahrzeug wurde bereits aus der Datenbank gelöscht.
En dan…...ik ben vandaag ook al voor de kat z’n xxx naar Zwiers in Meppel gereden…..die tzd-turbo WAS helemaal geen turbo maar een gewone TZD.
(stond wel op speurders.nl zo vermeld)
*Sorry mijnheer….ligt aan dit en dat systeem* (ik HAD het kunnen weten natuurlijk…een 1905 D, daarom had ik eerst even gebeld eergisteren).....maar goed, kreeg wel een kop koffie cadeau voor de moeite
Die andere blauwe tzd-turbo in Maurik….zeek letterlijk van de olie, had wel een voor mij onbekend electr. schuifdak met bovenaan bij het IR-bolletje een hele aparte bediening zitten met 2 kaartleeslampjes….maar A : het ding zag er werkelijk SMERIG uit…..en B: hij startte niet, accu was helemaal leeg.
Heb ik wel vaker gehad…..rijd ik stad en land af….en uiteindelijk vind ik er eentje in mijn eigen stad, of directe omgeving. ops:
Maar ik zit nu gelukkig niet zonder auto….dat was nog weleens het probleem, dat je dan TE snel een andere kocht en bepaalde mankementen maar voor lief nam.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Die beschrijving klopt met een origineel Citroen schuifdak, wat jij Wouter?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Die beschrijving klopt met een origineel Citroen schuifdak, wat jij Wouter?
Marten vind van wel.
Gr,
Marten
Komt ook mij bekend voor.. ik meen 2 knoppen voor het dak(schuiven kantelen, kan er ook 1 zijn hoor) 1 lampje dat je heen en weer kan zetten(l+r, midden is uit) en dan nog 2 gerichten lampjes….of haal ik nu 2 auto’s door elkaar?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Komt ook mij bekend voor.. ik meen 2 knoppen voor het dak(schuiven kantelen, kan er ook 1 zijn hoor) 1 lampje dat je heen en weer kan zetten(l+r, midden is uit) en dan nog 2 gerichten lampjes….of haal ik nu 2 auto’s door elkaar?
Dat z.g. *Heen en Weer kaartleeslampje* zat er dus niet op, maar daarvoor in de plaats zaten 2 (aan de zijkant van die console) vlakke lampjes….en in het midden 2 schakelaars voor het schuifdak
Ik had zo’n contructie nog nooit gezien op eender welke BX…...zag er wel mooi uit !
Maar goed…..mooi glazen schuifkanteldak…..maar de auto er omheen was niks….helaas.
Als hij nou nog alleen aan de ONDERkant nat van de olie was….maar zelfs aan de Voor ZIJ, EN bovenkant was hij zwart en NAT van de motorolie…..laat staan hoe het er aan de achterkant heeft uitgezien ....en aangezien de motor niet wilde starten…..kon hij ook niet omhoog (was wel een mooie KOUDstart geweest uiteraard ....zelfs onder de auto kijken was niet mogelijk…hij lag echt helemaal PLAT
I.i.g. was het er weer zo eentje die uit alles lekte waar hij maar lekken kan ....en dan heb ik niet eens de mogelijkheid gehad om naar de toestand van het HD-systeem te kijken.
Heeft overigens wel weer wat….zo’n zoektocht naar een (mooie) tzd-turbo.