Op de site: http://www.bovag-cijfers.nl/ staan cijfers over de aantallen aanwezige autotypen. Dit heeft al eens meer op het forum gestaan.
Ik was benieuwd hoeveel visa’s er nu nog zijn, maar de site lijkt niet bijgewerkt, want het geeft nog steeds de status per 1-1-2007.
Wie weet hoeveel van de 338 Visa’s als genoemd er na 1,5 jaar nog van over zijn?
Dyna Z1: Tout alu.
Geen idee van, maar ik wil even zeggen hoe waanzinnig ik jouw Dyna vindt. Een origineel Nederlandse ‘55, prachtig!
Terug on topic
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Dank. Ik heb net bij de afdeling: Overige modellen een stukje geplaatst dat de Dyna binnenkort op RTL-7 (Gek op wielen) komt.
Dyna Z1: Tout alu.
Trouwens, ik zie dat je uit Belgie komt. 13 september gaan we met de Dyna naar Antwerpen. Daar is een dag later de stadsrondrit met politie-escorte. Al 3x eerder meegedaan. Is werkelijk prachtig. Zetten ze in het centrum van Antwerpen grote kruispunten af en stuiven even later ca. 20 Panhards voorbij. Kijk d’r naar uit.
Maar ook dit is off-eigen-topic. ops:
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
nog steeds offtopic,
dit kan wel eens een in Nederland geassembleerde Panhard Dyna zijn!
de eerste lichting van deze dyna’s in Nederland is namelijk bij Mulder in Boskoop gemaakt.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Yannick schreef:Geen idee van, maar ik wil even zeggen hoe waanzinnig ik jouw Dyna vindt. Een origineel Nederlandse ‘55, prachtig!
Ik heb deze prachtmobiel in het echt mogen aanschouwen!
Misschien vind ik het dashboard nog wel het fraaist.
Magnifique.
Jeroen
Klopt, maar was volgens mij de Dyna X. Ik heb de Z, is de opvolger.
De in Nederland geleverde Dyna Z werd in België - fabriek in Vorst - gemaakt.
Ik zie dat je een Dyane hebt. Wist je dat Panhard (binnen de door Citroen gestelde grenzen) de Dyane deels ontworpen heeft? Kijk maar naar de trapezium vormgegeven grille en de holle deuren. Was het werk van Louis Bionier. Zelfs de naam Dyane was bezit van Panhard, maar men koos voor Dyna. Toen Panhard in bezit van Citroen kwam, kwam daarmee tevens de nog niet gebruikte naam in bezit. Er is zelfs discussie geweest dat Panhard ingenieurs verantwoordelijk waren voor de GS. Je vindt daar ook de trapezium vormgeving zoals op de Panhard 24 uit 1963.
Zelfs de 3e DS neus zou door Panhard beinvloed zijn, ook van de 24-serie. Maar nu wijken we wel erg ver af en misschien zinvol bij een ander onderwerp.
Dyna Z1: Tout alu.
In 1955 werden er nog geen Dyna’s in Vorst gebouwd, dat was pas later in ‘57. Verschillende Dyna’s ‘54 en ‘55 ook denk ik voor de Belgische markt werden hier door D’Ieteren geassembleerd. Geen idee of deze auto’s ook naar Nederland gingen. Kijk anders even op je ramen of er geen Jemeppe’s inzitten
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Volgens de telling in 2007 waren er nog 388 Visa’s.
Tel daar enkele ingevoerde bij op, en trek er een hele stapel gesloopte exemplaren vanaf.
Ik schat dat er nog zo’n 260 tot 300 Visa’s in NL zijn. Waarvan 6 tot 8 diesels. Ik heb er ook één
Je kunt bij providers als A2SP / RDC / enzenz een exacte telling opvragen.
Maar wees daar snel bij, want de RDW stopt met het verstrekken van die getallen.
Test
Bedankt. Ja ik vermoedde ook al een aantal nu onder de 300.
Over een paar jaar is een Visa dus een zeldzame auto.
Eigenlijk nu al.
Dyna Z1: Tout alu.
Mijn teller:
1 Visa 11RE S6 uit ‘88
1 Visa 11RE OPEN KAP uit ‘85
1 Visa 11RE OPEN KAP uit ‘85 gesloopt. Als donor voor de ander, die de weg weer op komt zodra de teller in mijn onderschrift op 100% staat.
De Visa is nu al een zeldzame auto. Gelukkig zijn inmiddels de meeste nog overgebleven exemplaren in het bezit van mensen die weten wat ze met een Visa moeten doen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
De visaclub heeft een archiefje en ze zitten zo rond de 288. Er worden inmiddels al wel enkele Visa’s geimporteerd.
Bij doe 288 zitten ook modellen die inmiddels zeer zeldzaam zijn geworden. Zoals de GT en ik ben wellicht de enige nog met een entrepise.