4 van de 42
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 augustus 2008 10:05 PM
  [ # 46 ]

beetje fantasie Smile hoeveel is het dan? 163 ofzo?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2008 10:09 PM
  [ # 47 ]

Ik dacht iets van 168 voor de Turbo, en 169 voor de Turbo 2, in het koppel zit ook een klein beetje verschil Wink

Maar ik denk dat het meer van de staat van de auto af hangt na zo’n 20 jaar Razz

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 augustus 2008 10:13 PM
  [ # 48 ]

een “rolling road” testje zit er voorlopig nog niet in dus we zullen het niet weten…...

voorlopig zit de linkerkant van het achtersubframe al weer een heel stuk op zijn plaats…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 26 augustus 2008 11:28 PM
  [ # 49 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik dacht iets van 168 voor de Turbo, en 169 voor de Turbo 2, in het koppel zit ook een klein beetje verschil Wink

Maar ik denk dat het meer van de staat van de auto af hangt na zo’n 20 jaar Razz

Over het verschil in vermogen tussen T1 en T2 is al veel gediscussieerd het feit blijft wel dat Citroen zelf voor beide motoren identieke gegevens geeft.

122 Kw bij 5000 t/m
29 daNM bij 3250 t/m

De T2 met kat heeft wel minder vermogen en koppel

113 kw bij 4750 t/m
27 bij 3250 t/m

Maar het is zoals je schrijft na meer dan 20j hangt alles af van de staat van de auto in questie.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 augustus 2008 11:47 PM
  [ # 50 ]

mm, nou ze VOELDE in ieder geval heel rap aan, lekkere boost bij 3000 toeren. Ik weet niet bij hoeveel toeren je de turbo moet gaan beginnen te merken…..?

Is er trouwens een combo te maken van T1 en T2 motoronderdelen waardoor die sneller wordt?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2008 12:00 AM
  [ # 51 ]

Rond 3000 toeren komt idd de Turbo in waardoor je de Turbo echt gaat voelen Wink

Grootste verschil tussen de T1 en T2 is de intercooler, hierdoor wordt die vooral zuiniger. Zoals gezegd, het vermogen verschil is niet zo erg groot Wink

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 augustus 2008 12:41 AM
  [ # 52 ]

intercooler staat sowieso op het verlanglijstje….. Smile

Maar waar het eigenlijk om ging: het achtersubframe links zit weer in elkaar en ziet er compleet origineel uit Smile hehe. Maar is het niet, want er zit een versteviging in naar aanleiding van die van John.

In ieder geval is het een grote verbetering ten aanzien van de bestaande situatie: bak en braadwerk en veel roest, gaten etc…...

nu nog de rechterkant. Die ziet er minder slecht uit, maar is die dat ook?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2008 12:46 AM
  [ # 53 ]

Ik dacht dat de compressieverhoudingen ook anders lagen bij een T2?

Goed, daar weten de expers hier wel meer van wat wel en niet kan Wink

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 augustus 2008 03:21 AM
  [ # 54 ]
Evan schreef:

de rechterkant. Die ziet er minder slecht uit, maar is die dat ook?

gelukkig bleek dit het geval te zijn, de rechterkant is relatief een stuk beter en nadert dan ook al de voltooiing….
Ook hier een versteviging….
de symmetrie moet er wel in blijven tenslotte…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 augustus 2008 12:12 PM
  [ # 55 ]

Compressie T1 is anders dan T2 1 op 7.5 t1 en 1 op 8.5 t2 (uit mijn hoofd, de zuigers zijn anders). Verder heeft de T2 iets kleinere injectoren en geen koude start injector, een intercooler en een licht gewijzigde turbo. De T2 pakt een stuk beter op dan de T1, door die hogere compressie en de intercooler, en is ook nog zuiniger. Alleen een intercooler van een T2 plaatsen op een T1 is goed te doen, en zal al zeker effect hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 augustus 2008 12:53 PM
  [ # 56 ]

wat ik me nu afvraag he, Kun je nu een turbo2 kop op een turbo 1 onderblok leggen zodat je de turbo 2 draadboom kunt gebruiken? of is dat te makkelijk gedacht?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 augustus 2008 01:18 PM
  [ # 57 ]

Waarom zou je de kop daarvoor willen wissellen? Bij mijn weten is er verder geen verschil in koppen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 augustus 2008 01:21 PM
  [ # 58 ]

waarom zou je dan geen T2 draadboom en ecu kunnen gebruiken op een T1 blok? Dat is wat mij verteld is… Ik heb namelijk een T2 prestige zonder blok maar wel daarvan de kop en de bak+vliegwiel… Ik dacht we maken er een bastaard t2 van…. aangezien ik geen betrouwbare t1 draadbundels meer heb.
waar zit die pingelsensor gelokaliseerd?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 augustus 2008 02:03 PM
  [ # 59 ]

Rechts achter op het blok. Zit met een langere draad naar de stekker ervoor. Je kan denk ik gewoon T2 ecu + injectiecomputer + draadbundel gebruiken, maar je moet dan dus ook T2 injectors pakken want daar in de injectiecompu op berekend… of je moet een hybride doen met een T1 injectiecomputer en T1 injectoren en T2 ontstekingscomputer, maar dan houd je je koude start injector… wat nu ik er aan denk best een grappig idee is…

Maar als je de T2 draadboom + inj compu + ontst compu + injectoren + vervallen koude start injector + plaatsen intercooler doet moet dat volgens mij gewoon op een T2 kop kunnen. Alleen de compressie is dan lager dan een t2. Geeft wel ruimte voor het botte turbodruk omhoog + meer brandstof tunen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 augustus 2008 02:27 PM
  [ # 60 ]

want de compressie wordt bepaald door de zuigers in deze configuratie neem ik aan?

hoe wil je de brandstoftoevoer vermeerderen? is daar een mogelijkheid voor in dit ouderwetse systeem of zit je dan meteen vast aan VEMS oF MS?

met lagere compressie kun je ook veiliger 95 tanken neem ik aan?

Wat is dan verstandiger? t1 of t2 bak erachter?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
4 van de 42
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook