Hallo,
Ik sta op het punt een nieuwe 2.7HDi C5-3 te bestellen en heb nog een paar vragen:
.1 Welke klasse heeft het alarm van de nieuwe C5-3? Gezien de aanwezige hellingshoekdetectie lijkt me dit een klasse III. In Pack Protection heb je supervergrendeling, klinkt leuk, maar werkt ‘t ook echt?
.2 De telefoonfunctie van de Navidrive RT3ev werkt met een 2e SIM. Helaas is de combinatie met Bluetooth niet mogelijk. Komt hier nog een vervanger voor? RT5?
.3 Las ik het nou goed? Komt er ook een 3.0HDi versie? Nog even los van het verschil in PK’s en NM’s ben ik eigenlijk nog meer benieuwd of deze motor eindelijk het huidige (2.7HDi) F label gaat vervangen. Andere merken met gelijkwaardige 6-pitten prestaties hebben D of E labels…
Alvast dank voor de antwoorden / suggesties.
Re: Aankoop C5-3 / laatste vragen
veerbol schreef:In Pack Protection heb je supervergrendeling, klinkt leuk, maar werkt ‘t ook echt?
Supervergrendeling betekent dat ook als men een raam in slaat, het portier nog steeds op slot blijft, dat werkte ook op de C5phI al.
.2 De telefoonfunctie van de Navidrive RT3ev werkt met een 2e SIM. Helaas is de combinatie met Bluetooth niet mogelijk. Komt hier nog een vervanger voor? RT5?
Er is wat onduidelijkheid over, het lijkt erop dat de huidige RT4evo blijft tot de NG4 er is.
BT + navi is vooralsnog alleen te krijgen als MyWay (C4ph.II) en dat is in feite een downgrade vanaf RT4.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192532&highlight;=
.3 Las ik het nou goed? Komt er ook een 3.0HDi versie? Nog even los van het verschil in PK’s en NM’s ben ik eigenlijk nog meer benieuwd of deze motor eindelijk het huidige (2.7HDi) F label gaat vervangen. Andere merken met gelijkwaardige 6-pitten prestaties hebben D of E labels…
De 3.0HDi komt, maar hoe en wanneer is nog niet duidelijk, wellicht pas icm een vermogenssstijging van de 2.2HDi of de invoering van Euro V.
Hoeveel pk die krijgt is nog niet eens bekend
mogelijk 2.2 -> 185pk en 3.0 -> 250pk
Ik denk niet dat ze zich zullen storen aan onze energie labels, in Frankrijk kennen ze ook labels, maar dan logischer berekend.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Dank so far eviltwin.
De RT3ev(o) aka RT4 aka NaviDrive is voorlopig prima genoeg lijkt me. Weer een vraag opgelost.
In Frankrijk is het dus ook een F-Label voor deze 2.7HDi uitvoering..
Jammer dat de automaat maximaal 440NM aan kan, anders was een andere ‘grafiek’ aka tuning eventueel nog een optie geweest. Hoewel je dan moet afvragen of de karakteristiek van de automaat nog klopt in combinatie met de nieuwe karakteristiek van de motor. Vaak blijft het bij een nieuwe ‘grafiek’ voor de motor…
veerbol schreef:De RT3ev(o) aka RT4 aka NaviDrive is voorlopig prima genoeg lijkt me.
RT4evo dus, inmiddels.
Jammer dat de automaat maximaal 440NM aan kan, anders was een andere ‘grafiek’ aka tuning eventueel nog een optie geweest.
Tuning is altijd een optie maar vanwege FaP en BVA6 een risico. De verwachting is dat met de introductie van de 3.0HDi ook de bak een upgrade krijgt. (of dat ze vastgesteld hebben dat hij toch meer aan kan)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het probleem,voor aisin bakken,is dat PSA,hun motoren dwars in bouwt,en de bak dus beperkt is in volume!! bij de Jaguar,ligt de 3.0 HDI,er voorlangs in en daar een bak achter welke langer is dan de PSA bakken,dus langer en meer plaats in om grotere vermogens aan te kunnen.Eens aisin een bak heeft(welke reeds ver gevorderd is),die dwars geplaatst 550 NM aankan,zal deze de 3.0 HDI’s aandrijven.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep! Das de automaat ze hebben ook een manuele zesbak.
wiki schreef:One aspect of the advanced nature of the electronics is at idle, it automatically selects neutral gear to reduce internal temperatures and improves fuel economy.
Daar heb ik dan nog niets van gemerkt
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Wanneer heb je eigenlijk een idle moment?
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Idle = stationair (onbelast) toerental.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat begrijp ik.. Echter wanneer gebeurt dat nou in praktijk?
Of het moet zo zijn dan alleen de bak zichzelf intern op N zet en de keuze van de bestuurder op D blijft staan (voor het verkeerslicht op rood); anders wordt het wel erg lastig in NL (overal verkeerslichten)..
Prettig trouwens die “special AW-1 transmission” onderhoudsvrije olie.
Aankoop C5-3 / laatste vragen
Een van de doelstellingen van de 3.0V6HDI was het verlagen van het verbruik van de huidige 8.4L/100km voor de 2.7HDI tot 8L/100km of minder. Op franse websites wordt vermeld dat C6 3.0HDI prototypen al rijden, het uitlaatsysteem zal dubbel worden uitgevoerd en begin 2009 leverbaar zijn.
Voor de C5 zal deze motor dan ook wel snel komen in het voorjaar. Vermogen 240pk, koppel rond 500Nm, de Aisin automaat schijnt aangepast te zijn en de motor voldoet aan de toekomstige Euro 5 emissie-eisen. Persoonlijk zou ik nog wel een 1/2jaartje willen wachten voor zo’n gloednieuwe super aandrijflijn….
Klinkt goed. Maar voor dagelijks gebruik toch te vroeg allemaal. De huidige componenten voor de 2.7 aandrijflijn lopen al lekker een tijdje mee en zijn daarmee goed doorontwikkeld.
Doet me denken aan de Xantia periode. Deze was met HDi versies uit 1999/2000 helemaal af en bleef maar doorrijden zonder protest…
De 2.7HDI was voor zover ik weet ook probleemloos tijdens zijn introductie evenals de Aisin automaat. PSA heeft een goede naam op dieselmotoren gebied en Aisin op het gebied van automatische transmissies. Ik kan met niet voorstellen dat PSA een slecht uitontwikkelde top aandrijflijn begin 2009 op de markt gaat brengen. Anderzijds, met deze wetenschap zou je misschien een leuke korting kunnen bedingen op de 2.7HDI.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Let wel!De 3.0,vervangt de 2.7.Eens die gecomercialiseerd word,word de 2.7 niet meer gemaakt.
Tot nu toe nog niet heel veel levertijd bevestiging gezien/gelezen van de 3.0HDI..
Daar heb je wel een punt Activa CT Turbo.. Zal ‘ns eea gaan checken bij Citroen en de leuke korting voorleggen..