Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Mooie verhalen voor La Bombe…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Mooi verhaal, mooie foto’s en een DS die de duurtest zonder veel problemen heeft doorstaan.
Wat kun je je nog meer wensen.
Wij dachten “kijk nou wat een belangstelling onze Snoek al heeft”.
Komen we naar buiten, heeft er iemand zijn Ferrari naast onze snoek gezet.
Dat heeft die Ferrari piloot expres gedaan. Als er geen snoek naast staat kijkt niemand naar die Ferrari.
Fijn om te lezen dat jullie het leuk gehad hebben.
Leuk stukje om te lezen en leuke foto’s.
Jammer van de treiterslang, maar ja die dingen horen er soms ook bij.
We zullen binnenkort wat afspreken om onze verhalen te delen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Leuk verhaal, ik hoop dat ik in september net zo heerlijk positief kan vertellen. Een ding valt me wel op, wat is toch het probleem met die warmte, zijn we nu echt met zijn allen in kort tempo zo verziekt door de airconditioning dat we het echt een probleem vinden om zonder op pad te gaan?
Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Nu ben ik alweer zo’n 4 weken aan het werk na onze geweldige vakantie, en wilde ik vorige week onze DS starten.
Maar dat ging mooi niet door, de accu was leeg of bijna leeg.
De binnenverlichting en de dashboard verlichting deden het nog, maar starten wilde niet meer.
Nu heb ik er een accu van varta in zitten, met van die controlelampjes “groen” is goed, “zwart” is attentie en “wit” is waarschijnlijk overleden.
Nu is die van mij zwart.
Heeft iemand hier er ervaring mee? laad hij later weer bij of is hij bijna over de datum?
Met startkabels had ik onze dame zo weer aan de praat, en gisteren starte ze ook weer, maar het lampje in de accu blijft zwart.
Wie weet raad?
Peter.
Heb ooit in een andere wagen zo’n Varta met controle-oogje gehad. Stond gewoon op groen, was desondanks toch leeg. Na een nachtje laden gaf de voltmeter 13 volt aan, accu er weer in, 1 startpoging, daarna had ‘ie nog slechts 6,5 volt. Oogje nog steeds groen.
Kortom ik ben het nut van de toestand-indicator van de Varta sindsdien toch wel een beetje in twijfel gaan trekken.
Totaal aantal Berichten: 11737
- Xantia TD SX
Check, ik heb ook al eens een heeeeeele poos met een zwart oogje gereden. Niets aan de hand… Dat wordt: Accuboer, testen laten…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- SM 2,7 Carb.
Penny Lane schreef:Check, ik heb ook al eens een heeeeeele poos met een zwart oogje gereden. Niets aan de hand… Dat wordt: Accuboer, testen laten…
Derk
Ik ga er maar even mee langs bij een accuboer, want dan weer wel en dan weer niet starten is ook niet alles.
Wat is trouwens de levensduur van een accu? en staat er een datum op?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 1532
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Heel leuk verhaal Pavang! Mijn complimenten, heel herkenbaar. Alleen de garage-ervaring was bij mij anders: panne en vacances http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192137[/url]
graddus schreef:Leuk verhaal, ik hoop dat ik in september net zo heerlijk positief kan vertellen. Een ding valt me wel op, wat is toch het probleem met die warmte, zijn we nu echt met zijn allen in kort tempo zo verziekt door de airconditioning dat we het echt een probleem vinden om zonder op pad te gaan?
Opwarming van de aarde, broeikaseffect…..
We zijn idd verwend met airco, maar er gaat niets boven op een warme dag lekker met het raam open toeren in FR
“Aah, c’est une DS!” hoor je zo ook veel beter
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- SM 2,7 Carb.
Camembert bedankt voor je compliment op ons vakantieverhaal.
Jij hebt dus ook ruim 3000km gereden met maar een probleempje.
Had jij de garagelijst van de club bij je? of ben je net als ons voor de deur van een hotel gestrand.
Ik ben al weer vier weken aan het werk, maar ik zou het liefst meteen weer teruggaan.
Groeten Peter.
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- SM 2,7 Carb.
Ik wil een stukje hoedenplank gaan vernieuwen, de vorige eigenaar heeft op robuuste wijze 2 speakers ingebouwd.
Dit ziet er natuurlijk niet uit!, nu heb ik van de week de lascursus gedaan (via de club).
En vraag ik mij af is er ook plaatmateriaal van de hoedenplank te koop Met die ribbels ?
Zodat ik het er in kan lassen.
Of kun je dit uit een sloper snijden? (en zo ja heeft iemand hier een stukje van)
Wie weet raad?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
pavang schreef:
Of kun je dit uit een sloper snijden? (en zo ja heeft iemand hier een stukje van)
He Peter, da’s toevallig!
Ik heb van Adam de hoedenplank bewaard om stukje lassen mee te kunnen oefenen (na het volgen van een lascursus ).
Het stuk hoedenplank had namelijk twee grote gaten aan de zijkant voor twee inbouwspeakers, maar het middenstuk was nog heel: het deel wat er nog is heeft dus het ronde (voorbereide) middenstuk er nog in, met aan elke kant twee ribbels in tact.
Misschien een idee om samen zo een deel 2 te koppelen aan de cursus?
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- SM 2,7 Carb.
Hoi Vlietmansje,
Dit zou super zijn!, ik heb bij rustbusters zo’n verzet/ponstang gekocht, zodat we de reparatie kunnen doen zoals we daar ook deden.
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Weer een groei-moment…
Ik stuur je pb met aantal data, werk late diensten in Den Haag, kunnen we keertje overdag klussen tot een uur of drie, half vier.
Leuk!
Totaal aantal Berichten: 1532
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
pavang schreef:Camembert bedankt voor je compliment op ons vakantieverhaal.
Jij hebt dus ook ruim 3000km gereden met maar een probleempje.
Had jij de garagelijst van de club bij je? of ben je net als ons voor de deur van een hotel gestrand.
Ik ben al weer vier weken aan het werk, maar ik zou het liefst meteen weer teruggaan.Groeten Peter.
Ik had idd de lijst van de club bij me, alleen bleek de garage (Guyou) niet meer te bestaan maar was hij achter zijn huis gaan hobby-en met SMs. “SM-Passion Garage Guyou” Chemin du Bocage, 14430 Annebault. Oostelijk van Caen.
Dat ene probleempje, Pavang, had erger kunnen zijn als ik niet op tijd gestopt was. Ik had nog geluk vond ik; Op de sleuteldag in Kudelstaart sprak ik Frank die een compleet losgelagen aandrijfas had gehad op vakantie, midden op een rotonde.. De sporen van de aandrijfas-tornado waren nog goed te zien!
Alweer 7 weken aan het werk, is het echt niet alweer zomervakantie?
Volgend jaar Toscane! (door F)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!