36 van de 38
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende > 

Mechuccio’s 16V-6 [Happy klepper]
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 augustus 2008 04:22 AM
  [ # 526 ]

Mijn dank is groot Very Happy
Maar naar de slaapzuipevenenten neem ik de batser niet meer mee (ik hou mij aan mijn woord)
Wel naar BXsportief natuurlijk (das goedkoper en ik blijf niet slapen)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6169

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 28 augustus 2008 11:39 PM
  [ # 527 ]
Mechuccio schreef:

Toen ik vanmorgen de auto kwam afhalen was ie toch nog niet goedgekeurd want de rechterhomokineethoes was met enige vorm van moeite te draaien tov de as zelf. Maar na het monteren van een verse klem was dat dan ook weer goed.

Dat is niet streng, dat noemen ze zóeken Wink
Geflapstaart en veel plezier t komende jaar Cool

Overigens heb ik vanochtend nog een oud Golfje door de keuring gekregen. In 15 minuten Cool
Dat is niet streng, dat is prettig!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 28 augustus 2008 11:45 PM
  [ # 528 ]
Mechuccio schreef:

Mijn dank is groot Very Happy
Maar naar de slaapzuipevenenten neem ik de batser niet meer mee (ik hou mij aan mijn woord)
Wel naar BXsportief natuurlijk (das goedkoper en ik blijf niet slapen)

Ha, zo mogen we het gaarne horen.

Test

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 september 2008 09:11 PM
  [ # 529 ]

En die stomme manisch depressieve kachelventilator doet het nu dus prima.
Heb het kabeltje losgehaald en nou werkt het toch weer allemaal zoals het hoort.

Het is ook mijn eigen fout, de vorige APK verliep 25-9-2008 en tegen die tijd (wellicht door het koudere/vochtige weer) doet de kachelradiateur het altijd prima tot het weer zomerachtig wordt Laughing
Misschien toch maar eens binnenkort zo’n nieuw dingetje scoren dat onder de parafaanbak zit, ik neem aan dat zulks nog wel te vinden is in het magazijn alwaar ik volgend weekend zal zijn.

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 september 2008 10:49 PM
  [ # 530 ]

Met 16v? Wil ‘m graag eens zien.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 september 2008 11:11 PM
  [ # 531 ]

Ik kom met de HY, in ieder ander geval mag ik niet van Thijs Laughing
ik moet nog wat spul ophalen bij Eric Vertogen en dan is de HY wat makkelijker, bovendien heb ik mijn eigen slaapplaats dan weer bij me.
Maar je krijgt hem vast nog wel eens te zien, meetings genoeg, en ik blijf niet altijd slapen natuurlijk Very Happy

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 september 2008 11:57 PM
  [ # 532 ]

Ik krijg je HY dat weekend dan wel te zien, ook leuk haha.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 september 2008 03:56 AM
  [ # 533 ]

Maar das toch een oude bekende Wink ach ja, ben benieuwd of het weer zo gezellig wordt in het rijdend cafe donTonie Laughing het zal toch haast wel!
Hoop dat het weer nog een beetje mee wilt doen zo in de laatste maand voor de herfst er in kicked!

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 20 september 2008 10:21 AM
  [ # 534 ]
Mechuccio schreef:

ik moet nog wat spul ophalen bij Eric Vertogen en dan is de HY wat makkelijker

Euh… Marten heeft de spullen al opgehaald. In mijn garage zijn geen BX spullen meer te vinden Sad

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 september 2008 10:38 AM
  [ # 535 ]

Oow Very Happy

nja dat scheelt dan weer een extra omweg Smile
Thijs had mij dat gevraagd maar reeds een paar weken geleden, ik heb er verder ook niets meer over gehoord.
Maar das dan geregeld!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 oktober 2008 07:42 PM
  [ # 536 ]

Nou had ik dus problemen met de LPG installatie van de 16V, althans in de zin dat tanken niet zo heel best meer ging:

Inmiddels heb ik een nieuw messing vulstuk gekregen, alleen de slang moet ik nog even halen maar dat is niet zo’n probleem.
Maar de laatste tijd heeft de 16V last van af en toe een hikje, vooral bij het rijden in de lagere toeren dus het zou kunnen dat de verdamper ook niet helemaal fris meer is natuurlijk. Op benzine rijdt ie altijd prima

Maar wat ik ook zat te bedenken, omdat de vulopening naast de benzineslang achter het tankklepje zit en daar ongeveer een zandkasteel aan modder en andere troep omheen zat verzameld van 10 jaar rijden en er dus een best gat in de vulslang zat, kan het zijn dat ik troep in de tank geblazen heb bij het tanken? en zo ja, kan dat ook verantwoordelijk zijn voor dat hikje af en toe? en zo ja, hoe is zo’n tank dan te reinigen van binnen?

Ik neem aan dat er wel allerlei filters en zo in zullen zitten maar wil het toch even zeker weten.

En verder iemand misschien nog een goede verdamper liggen ergens? Zit er erg veel verschil tussen G2 verdampers of maakt dat geen puist uit? Ik zal even een foto proberen te maken van mijn apparaat.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6169

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 21 oktober 2008 01:04 AM
  [ # 537 ]

Hey Toni,

Ik heb zoiets gehad met mijn destijdse Ford Mondeo op gas (niet officiele G3).
Na alle filters schoongemaakt te hebben, heb ik de verdamper vervangen omdat de oude verstopt zat en het membraam daardoor kapot was gegaan (gewoon eentje op de sloop gehaald, na 3 keer opnieuw zoeken had ik er een die nog heel was).
De problemen bleven bestaan, dus weer alle filters schoongemaakt, maar dat was nog steeds de echte oplossing niet. Uiteindelijk bedacht dat de tank, die langer dan een jaar bijna leeg had gestaan, weleens aan het roesten kon zijn vanbinnen. Andere tank geregeld (via Martplaats) en alle problemen opgelost. Je kúnt een LPG tank inwendig reinigen maar dit wordt afgeraden; een andere erin hangen is makkelijker en gaat veel sneller, en je voorkomt dat je met een halfnatte tank blijft zitten. Tanks koop je best bij een particulier; ik heb weleens gehoord dat sloperijen ze niet meer mogen uitgeven als ze eenmaal op de sloop liggen. Of dat echt zo is weet ik niet zeker. Vraag wel altijd hoelang de tank al niet meer gebruikt wordt en hoeveel LPG er nog in zit. Het beste kun je er een kopen die nog meer dan halfvol is. Succes.
Oh ja, G2 of G3 maakt voor de verdamper niet uit. Hij moet op je systeem passen. G2/3 heeft alleen met de electronica te maken. Tenminste, ook dat werd mij destijds verteld. In mijn Ford zat een Vialle systeem met een F-type verdamper; een D-type werkte echter ook (maar was lek Wink )

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 oktober 2008 03:32 AM
  [ # 538 ]

OK! bedankt voor je tips!
Ik heb inderdaad even op Marktplaats gekeken en daar staan voldoende tanks op.
Ik ga dan eerst maar even mijn vulslang op orde brengen zodat ik weer kan rijden, en dan de filters reinigen. Mocht het hikje nog steeds af en toe voorkomen even een andere verdamper proberen (op de plank doen die dingen ook geen kwaad en stuk gaan ze toch eens dus dan heb ik dat maar op voorraad mocht het dat niet zijn) Ik heb eerder een auto met defecte verdamper gehad (mijn eerste 16TGI) maar dat liep helemaal voor geen meter meer, de 16V loopt nog als een tierelier dus ik vermoed vuiligheid toch ergens. En als ik voor een andere tank ga, dan liggen de opties natuurlijk open. Nu heb ik zo’n sigaar in de kofferbak liggen van 55 liter (zonder 80% begrenzer) en daar doe ik 400 kilometer mee, als er nu een andere in komt dan wordt het of een ringtank van 67 liter ipv het reservewiel, of een 100 liter dwarsgeplaatst in de kofferbak. Dat wordt nog even bakkeleien met mezelf, het enige waar ik de kofferbak voor nodig heb is gereedschap en een basskist dus daar hoef ik niets van te missen met een grotere tank. Aan de andere kan, die hele zeldzame keer dat ik wel echt bagageruimte nodig heb ben ik dat met een dwarse tank wel kwijt (nu krijg ik nog net een vaatwasser/diepvries/koelkast/wasmachine naast de gastank in de kofferbak met de bank plat en de basskist verwijderd, aan de andere kant hang ik er voor dat soort zaken een stuk liever een aanhanger achter.

Maar spannend Smile ik heb weer wat te doen aan de 16V tevens begint de startmotor nu ook echt mottig te worden, al zo lang ik heb hem is de bendix gaar en moet ik als ik wil starten en hij valt direct uit (gebeurt wel eens als ik per ongeluk op LPG start) wachten tot ik een tik hoor anders krijg ik een dikke KGGGGGGGGGGGGGGT te horen bij het starten, maar nu de laatste paar dagen komt het ineens geregeld voor dat ik de sleutel omdraai en dat er verder niets gebeurd, dus wel de tik van het relais, maar geen ronddraaiende startmotor, een paar keer de sleutel omdraaien doet meestal de truc, en pas een keer heb ik met behulp van een stevige verlengpiel een tik moeten verkopen aan de startmotor.
Ik heb nog een startmotor met hele goede borstels liggen dus mot die er binnenkort ook maar op.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 november 2008 10:01 PM
  [ # 539 ]

Afgelopen vrijdag is een taxateur langsgekomen voor onze auto’s en is de 16V getaxeerd op 3250 euro, lang niet slecht dacht ik zo, ik moet wel een enorme klapper maken wil ik boven dat bedrag uitkomen qua schade.
Meteen een allrisk verzekering geregeld voor de 16V (65 euro per jaar duurder bij Emerpark) en ik ben weer aardig happy Smile
Nu nog even een keer die gammele startmotor vervangen, de starthulp (hamer + pijp) die in de kofferbak ligt zal ook niet eeuwig blijven werken denk ik zo Laughing

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 december 2008 11:28 PM
  [ # 540 ]

Zo, en toen was het voorlopig even afgelopen met de lol, vanmiddag is een bougie uit mijn blok gesprongen (jaja alweer) dat deed ie 2 jaar geleden namelijk ook, toen hebben we hem nog terug weten te zetten, maar de schroefdraad was toen al beschadigd, en is nu dus helemaal kassie wijle.
De auto is op een ambulance voor het huis van mijn ouders neergezet en dat is het dan voorlopig even. Ik moet even kijken wat ik ermee ga doen.
In eerste instantie zit ik te denken aan een Time-sert setje, die zijn duur, maar bieden wel enorm waar voor hun geld. Aan de andere kant kan ik ook het blok uit elkaar trekken om maar eens aan een revisietje te beginnen, mag misschien ook wel na 340.000 kilometer mishandeling. Toch loopt de motor als een zonnetje normaal gezien dus het liefst stel ik die revisie uit en knal ik er een time-sert coil in.
Maar goed, de komende week staat ie dus iig stil, in de kersvakantie maar eens kijken wat er van te maken is.

Wel jammer, het is zo koud op de fiets nu Sad

Profiel  

36 van de 38
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook