easternnl schreef:Daverz schreef:Overigens….qua breaks zou het best weleens kunnen zijn dat je nog een 95’ér tegen kunt komen met zo’n grijs kenteken…VX-xx-xx en zo.
Had je maar e.o.a. programma waarmee je dat kunt opzoeken…..is dat op die RDW site niet mogelijk ??
Mijn droom:
Een mooie grijs kenteken BX, break of berline. Jammer dat er zo weinig van zijn Heb een eigen zaakje en een BX rijden zou voor mij op die manier spotgoedkoop zijn.
Zag overigens van de week ook de HS-SP-13 rijden, maar is van 17 september 1992?
Een BX op grijs ...
Die berline gaat niet meer lukken omdat die niet aan de huidige eisen voldoet. De nieuwe eigenaar mag dan geen grijs meer hebben. Kenteken blijft het zelfde maar je betaald voor geel.
De Break ... dat weet ik niet. De man van http://www.citroenbx.nl heeft er een met grijs kenteken. Of die echt grijs is weet ik niet.
Echt niet; die betaalt ook gewoon geel. Je mag er alleen geen bank inzetten want dan betaal je BPM restheffing.
Je hebt dus echt zo’n badkuip bovenop nodig en dat past officieel volgens de regels eigenlijk nog net niet; dus moet je die doortrekken over de achterklep heen (yuck).
Ich bin ein Breaker
karel schreef:dus moet je die doortrekken over de achterklep heen (yuck).
Dan krijg je een beetje het 1e type :kotsen Vito effect, met dat uitstekende achterraampje. Maar er is toch gewoon een maatvoering voor grijs? Er moet een kubus in passen van ....m3?
HP-NV-33
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i BX 19 TZI BREAK U9
Datum eerste afgifte Nederland i 8 maart 1994
Datum eerste toelating i 8 maart 1994
Datum aanvang tenaamstelling i 8 maart 2003
Vervaldatum APK i 6 maart 2006
Zag ik pas voorbij rijden.
voge schreef:karel schreef:dus moet je die doortrekken over de achterklep heen (yuck).
Dan krijg je een beetje het 1e type :kotsen Vito effect, met dat uitstekende achterraampje. Maar er is toch gewoon een maatvoering voor grijs? Er moet een kubus in passen van ....m3?
Halve europallet. Oftewel:
Een laadruimte ten minste 98 cm (binnen)hoogte, over een breedte van ten minste 20 cm over een lengte van ten minste 125cm.
En dat past dus gewoon niet in een BX, break noch berline, tenzij je in je break met je hoofd tegen de voorruit wilt zitten of de achterklep “ophoogt”.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:voge schreef:karel schreef:dus moet je die doortrekken over de achterklep heen (yuck).
Dan krijg je een beetje het 1e type :kotsen Vito effect, met dat uitstekende achterraampje. Maar er is toch gewoon een maatvoering voor grijs? Er moet een kubus in passen van ....m3?
Halve europallet. Oftewel:
Een laadruimte ten minste 98 cm (binnen)hoogte, over een breedte van ten minste 20 cm over een lengte van ten minste 125cm.
En dat past dus gewoon niet in een BX, break noch berline, tenzij je in je break met je hoofd tegen de voorruit wilt zitten of de achterklep “ophoogt”.
Er zijn BX breaks geleverd met een verhoogd dak, deze hebben dan ook een grijs kenteken
Als jullie nog nooit van het bestaan daarvan hebben gehoord, kan ik binnenkort wel een foto maken aangezien er 1 in de buurt staat.
WYD schreef:
Er zijn BX breaks geleverd met een verhoogd dak, deze hebben dan ook een grijs kenteken
Als jullie nog nooit van het bestaan daarvan hebben gehoord, kan ik binnenkort wel een foto maken aangezien er 1 in de buurt staat.
Nou, er zijn in Frankrijk wel wat BX ambulances geleverd met een erg hoog dak dat ook een paar cm langer is; misschien bedoel je die. De rest komt echt niet in aanmerking voor een grijs kenteken met grijze belasting (wat ook nog van de berijder afhangt tegenwoordig).
De originele Break service heeft geen verhoogd dak en daarvoor betaal je ook gewoon het volle pond belasting.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:WYD schreef:
Er zijn BX breaks geleverd met een verhoogd dak, deze hebben dan ook een grijs kenteken
Als jullie nog nooit van het bestaan daarvan hebben gehoord, kan ik binnenkort wel een foto maken aangezien er 1 in de buurt staat.Nou, er zijn in Frankrijk wel wat BX ambulances geleverd met een erg hoog dak dat ook een paar cm langer is; misschien bedoel je die. De rest komt echt niet in aanmerking voor een grijs kenteken met grijze belasting (wat ook nog van de berijder afhangt tegenwoordig).
De originele Break service heeft geen verhoogd dak en daarvoor betaal je ook gewoon het volle pond belasting.
Dit soort BX’en werden geleverd in Finland als BX 16 S (niet te verwarren met 16 Soupapes )
Dit is toch wel de ruimste variant van de BX Break…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
voge schreef:
Dan krijg je een beetje het 1e type :kotsen Vito effect, met dat uitstekende achterraampje.
Dank je wel (houdt er rekening mee dat sommige meer dan Citroën rijden ) dat is alleen bij de dubbele cabine het geval omdat ander de ‘kubus’er niet in past. On-Topic dan maar weer…nouja on-topic
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
BX GTI…..uit januari 1994
Een zeer fraaie BX 1,6 TGI te koop van december 1993 :
Meer foto’s op :
http://members.chello.nl/j.velden11/index.html
Is dit misschien iemand van dit forum ?
Die staat al heeel lang te koop
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Die staat al heeel lang te koop
Is dat een hint?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:XBXG schreef:Die staat al heeel lang te koop
Is dat een hint?
Nee, maar de verkoper krijgt ‘m blijkbaar niet verkocht
Jammer want het is een geweldig mooie BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Robin schreef:XBXG schreef:Die staat al heeel lang te koop
Is dat een hint?
Nee, maar de verkoper krijgt ‘m blijkbaar niet verkocht
Jammer want het is een geweldig mooie BX.
Dat ben ik helemaal met je eens
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm