Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Heren,
Ik sta voor een probleem. Ik moet morgen naar Hilversum om mijn koppelingetje te vervangen en mijn accu doet raar. Ik heb hem opgeladen en wou hem vanochtend starten, alles ging goed totdat ik de moeren wou vast draaien van de polen en toen viel hij uit :X toeval???
Kan het zijn dat de accu echt verrot is of dat mijn dynamo niet meer werkt?
Ik heb een nieuwe accu aan de oplader gehangen en ga die vanavond proberen hopelijk werkt hij gewoon weer zoals hij het altijd al deed :$
Groeten,
Moi
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Als hij echt uitvalt nadat je de polen hebt aangedraaid zou ik de accupolen controleren of deze niet gescheurd zijn [slecht of geen contact meer ] en of er geen draadbreuk daar in de kabel zit.
Hat kan ook zo zijn dat je de pool van de akku verrot heb gedraaid, dan wordt een nieuwe accu, of dat er echt een inwendige kortsluiting in je accu zit, dan is het ook snel gedaan met de spanning
Als je dynamo stuk is laad deze niet meer bij, je accu gaat dus geleidelijk leeg, niet plotseling zoals je omschrijft.
Dus eerst de polen controleren anders wordt toch een nieuwe accu.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgens mij zou een multimeter een prachtige investering zijn Pimperklaas! Meten is…. Zonder dat blijft het gokwerk.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De accuklemmen schoonmaken kan ook wonderen doen, zo heb ik zelf mogen ervaren laatst.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Nieuwe accu á €115
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- BX SPORT
eXpelliarMus schreef:Nieuwe accu á €115
Heb er al 1 nieuwe voor 50 euro haha maar ik ga zo weg en wilde het graag zeker weten… Ik gok me accu, want als het me dynamo is dan heb ik echt dikke pech want dan sta ik langs de weg hahaha
wish me good luck
Totaal aantal Berichten: 5462
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Een harde tik tegen de dynamo kan misschien helpen.
Dan wilt de dynamo wel of even weer doen, en laait de accu weer bij. Maar dit is zeker niet de oplossing van het eventueel probleem!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
je kan toch met een voltmeter ( 10 euri bij de gamma??) op je accu meten? als je met draaiende motor iets van 14,5 meet dan doet je dynamo het. Is het eerder rond de 12 V dan laadt hij niet bij. toch?
- BX SPORT
Het was toch de Accu :X defect heb het gehaald naar hilversum haha….