21 van de 37
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 april 2005 12:05 PM
  [ # 301 ]

Jep,  tetutetutetu Laughing

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2005 12:10 PM
  [ # 302 ]
René van Maren schreef:

Jep,  tetutetutetu Laughing

Zo een geluid ja, jij heb toch een Xantia-2? of ook een 1b?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 april 2005 12:11 PM
  [ # 303 ]

1b

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2005 12:25 PM
  [ # 304 ]
René van Maren schreef:

1b

Welkom bij de Armoedzaaiers Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 april 2005 12:36 PM
  [ # 305 ]
ZX1.4i schreef:

Alleen het zoemertje? ja daar kom ik niet uit. Het heeft maar één of 2 keer gewerkt, volgens een draadje op XC zou het een kapot stadslichtlampje kunnen zijn of de zekering, maar die zijn beide niet stuk.
Waar zit dat contact en/of zoemertje eigenlijk Confused:

Hee, dat is dan wel weer interessant… ik heb namelijk ook een kapot stadslicht lampje en een niet werkend zoemertje… weliswaar op de CX, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat er een verband zou kunnen zijn…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2005 01:04 PM
  [ # 306 ]
sans-pareil schreef:
ZX1.4i schreef:

Alleen het zoemertje? ja daar kom ik niet uit. Het heeft maar één of 2 keer gewerkt, volgens een draadje op XC zou het een kapot stadslichtlampje kunnen zijn of de zekering, maar die zijn beide niet stuk.
Waar zit dat contact en/of zoemertje eigenlijk Confused:

Hee, dat is dan wel weer interessant… ik heb namelijk ook een kapot stadslicht lampje en een niet werkend zoemertje… weliswaar op de CX, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat er een verband zou kunnen zijn…

Meer info vind je op: http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=3853&highlight=zoemer

Maar weet iemand nu ook waar dat zoemertje zit? ergens bij het zekeringenkastje?
Misschien kan iemand even luisteren in zijn Xantia en doorgeven waar het geluid vandaan komt?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 april 2005 01:20 PM
  [ # 307 ]
ZX1.4i schreef:

Alleen het zoemertje? ja daar kom ik niet uit. Het heeft maar één of 2 keer gewerkt, volgens een draadje op XC zou het een kapot stadslichtlampje kunnen zijn of de zekering, maar die zijn beide niet stuk.

Waar zit dat contact en/of zoemertje eigenlijk Confused:

Ik kan me vergissen natuurlijk….maar logischer wijze zou dat in het knopje moeten zitten die ook je binnenverlichting aan en weer uit doet als je de deur opendoet ??

Die zou je er eens uit kunnen uithalen en schoonmaken of vernieuwen. Confused:
Waar dat zoemertje zelf zit weet ik ook niet. Surprisedops:
(ook bij de BX trouwens niet…heb daar nog nooit naar gezocht)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2005 01:52 PM
  [ # 308 ]
Bram schreef:

Ik kan me vergissen natuurlijk….maar logischer wijze zou dat in het knopje moeten zitten die ook je binnenverlichting aan en weer uit doet als je de deur opendoet ??

Die zou je er eens uit kunnen uithalen en schoonmaken of vernieuwen. Confused:
Waar dat zoemertje zelf zit weet ik ook niet. Surprisedops:
(ook bij de BX trouwens niet…heb daar nog nooit naar gezocht)

Dat contact zou goed moeten zijn denk ik, de verlichting gaat gewoon aan als ik de deur open en dimt weer na een tijdje als ik de deur dicht doe. Overigens gaat de binnenverlichting al branden als je de deur met de sleutel opent, en dimt na c.a. 20 sec. of eerder als je het contact aanzet.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 april 2005 01:56 AM
  [ # 309 ]

Vandaag bij Chyparse voor een bollencheck, de boel was al gevuld en ververst een paar weken terug, maar de auto begon steeds stugger te veren, op een gegeven moment leek het wel een slOPEL Confused
En inderdaad, veerbol rechts-achter had het vullen niet overleefd, das dus garantie zei men daar, nou dacht de monteur dat hij 2 gevulde (comfort)bollen had liggen voor de Xantia, maar één bleek stuk te zijn. Twee verschillende bollen achten vond de monteur persoonlijk maar niets, dus ik mocht kiezen of 2 verschillende bollen nu en later terugkomen of 2 nieuwe comfortbollen eronder, waarbij er maar één in rekening werd gebracht Cool
Heb voor die laatste optie gekozen, toen vroeg ik wat er eigenlijk voor bollen voor zitten? gewone bollen zei de monteur, maar die kan ik ook net zo comfortabel/zacht maken. Oh ja Shocked, daarmee bedoelde hij dus opboren en dit heeft hij ook effe gratis gedaan.

De monteur bood me overigens aan om met comfort en gewone bollen een rondje te rijden om zo te bepalen wat ik fijn vind, heb dit niet gedaan, de positieve berichten van de comfortbollen-rijders hier zijn meer dan overtuigend.

De Xantia zweeft en veert weer als een vliegend tapijt en ik heb geen vooroordelen meer over opboren Surprisedops:
De monteur heeft me ook even uitgelegd hoe het met de beruchte ADAL’s zit, het is me opeens een stuk duidelijker, gelukkig zijn ze bij mijn Xantia nog goed. Hij heeft ook naar de motor geluisterd en vond hem erg goed lopen, maar dat had ik ook niet anders verwacht, een kritische BX rijder uit Haarlem had dat ook al gezegd Wink

Super service bij Chyparse moet ik zeggen, bij deze krijgen ze een digitale pluim van mij. Cool

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 29 april 2005 03:39 AM
  [ # 310 ]

Het zijn inderdaad hele sympathieke lui daar bij Chyparse….en deskundig ook.

(en de koffie smaakt daar ook best) Smile

Jammer dat zij niet meer reparatie’s aan Citroen’s doen (koppelingen of koppakkingen e.d.).

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 29 april 2005 03:03 PM
  [ # 311 ]
ZX1.4i schreef:

Vandaag bij Chyparse voor een bollencheck, de boel was al gevuld en ververst een paar weken terug, maar de auto begon steeds stugger te veren, op een gegeven moment leek het wel een slOPEL Confused
En inderdaad, veerbol rechts-achter had het vullen niet overleefd, das dus garantie zei men daar, nou dacht de monteur dat hij 2 gevulde (comfort)bollen had liggen voor de Xantia, maar één bleek stuk te zijn. Twee verschillende bollen achten vond de monteur persoonlijk maar niets, dus ik mocht kiezen of 2 verschillende bollen nu en later terugkomen of 2 nieuwe comfortbollen eronder, waarbij er maar één in rekening werd gebracht Cool
Heb voor die laatste optie gekozen, toen vroeg ik wat er eigenlijk voor bollen voor zitten? gewone bollen zei de monteur, maar die kan ik ook net zo comfortabel/zacht maken. Oh ja Shocked, daarmee bedoelde hij dus opboren en dit heeft hij ook effe gratis gedaan.

De monteur bood me overigens aan om met comfort en gewone bollen een rondje te rijden om zo te bepalen wat ik fijn vind, heb dit niet gedaan, de positieve berichten van de comfortbollen-rijders hier zijn meer dan overtuigend.

De Xantia zweeft en veert weer als een vliegend tapijt en ik heb geen vooroordelen meer over opboren Surprisedops:
De monteur heeft me ook even uitgelegd hoe het met de beruchte ADAL’s zit, het is me opeens een stuk duidelijker, gelukkig zijn ze bij mijn Xantia nog goed. Hij heeft ook naar de motor geluisterd en vond hem erg goed lopen, maar dat had ik ook niet anders verwacht, een kritische BX rijder uit Haarlem had dat ook al gezegd Wink

Super service bij Chyparse moet ik zeggen, bij deze krijgen ze een digitale pluim van mij. Cool

weer een opgeboorde zwever erbij. Ik ben pas ook bij Chyparse geweest om de bolletjes te laten opboren en wat een comfort ineens Smile
wat is een ADAL trouwens?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 april 2005 03:23 PM
  [ # 312 ]

Heb de koffie daar niet geproefd, had ervoor al een bakkie op bij de MAC, wat helaas niet te zuipen was Crying or Very sad

Ik heb daar op de hoofdweg naar dat industrieterrein toe even een klein uurtje zitten bellen met een ex-collega, ik zag de ene na de andere DS voorbij rijden en ook een SM.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 29 april 2005 06:50 PM
  [ # 313 ]
ZX1.4i schreef:

en ook een SM.

Die heb ik nog nooit in ‘t wild gezien!!!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 29 april 2005 07:23 PM
  [ # 314 ]
Blueduck schreef:
voge schreef:
ZX1.4i schreef:

en ook een SM.

Die heb ik nog nooit in ‘t wild gezien!!!

Kom naar citromobile zou ik zeggen! Staan er meer dan je op 2 handen kan tellen. Ik heb er trouwens ooit wel een gezien in t wild. Heb ik in n ander draadje gepost. met deze foto erbij:
http://members.lycos.nl/blueduck/hpbimg/Afbeelding(07).jpg

wanneer was citromobile nou? volgend weekend toch?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 mei 2005 04:34 AM
  [ # 315 ]

Weer een probleempje opgelost Razz

De monteur bij Chyparse had me geadviseerd om de gaskabel anders te laten lopen in de motorruimte, niet onder maar tussen het luchtfilter en de accu langs. Bij de radiator zit een clipje waar deze in kan (had ik nog niet gezien) om de kabel naar de pomp te leiden, dit zou de juiste manier van montage moeten zijn, de kabel lag dus verkeerd.

Resultaat, gasgeven gaat een stuk lichter omdat het pedaal niet zo zwaar meer is, vooral bij 120km/u had je enige kracht nodig om de snelheid te behouden. Als ik nu even niet oplet zit ik zo op de 110 a 120km/u, nadeel is wel dat de kans op bekeuringen op deze manier groter is Confused

Profiel  
 
 
21 van de 37
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook