5 van de 42
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 augustus 2008 03:17 PM
  [ # 61 ]

Verstandiger - ja gut, volgens mij is dat gewoon een keuze. Kortere bak is meer acceleratie. 95 tanken kan idd makkelijker mer lagere compressie. Meer brandstof… mooie beunoplossing is je koudestart injector koppellen aan de WOT stand van je gasklep, dan heb je op eenvoudige wijze een extra beetje brandstof, maar mooi is het niet natuurlijk, en ik denk dat cylinders 3 en 4 er meer aan hebben dan 1 & 2. Zo kan je natuurlijk zowiezo een extra brandstofgallerij maken die op dezelfde manier werkt… maar ja… ik vind het een beunoplossing - gaat vast wel hard hoor. Mooier is VEMS of MS ofzo. Dan kan je tenminste Maps maken die je over het hele bereik van de motor fijner laten rijden, en een boost controller zodat de boost bij warmup minder kan zijn etc.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 27 augustus 2008 11:44 PM
  [ # 62 ]

ok thanx voor je antwoorden, ik zal me er nog eens over bezinnen….

Anyway, een ongelukje komt nooit alleen, de onderste fuseekogel en draagarm hebben beide speling aan de linkerkant. Dus die moeten we ook nog even vervangen. Wat ga ik verder nog tegenkomen?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 augustus 2008 04:26 AM
  [ # 63 ]

Nou zeg, ze is eindelijk body off, t duurde even met wat zijspoor dingetjes, oa lasklusje aan een GS. Maargoed, aan de bodem zie ik geen zaken die ik al niet eerder deze week was tegengekomen en verder is het subframe in goede staat.

Valt alweer een beetje mee,  ze zal volgende week waarschijnlijk weer rijden. En dan meteen apk erop. Want stallen kost me momenteel evenveel als wegenbelasting betalen….. En dan liever maar verzekering erop en af en toe “ff bloazen”  Very Happy

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 28 augustus 2008 04:53 PM
  [ # 64 ]

balen! breekt de veer van de luchtbeitel….  dan maar weer ouderwets met de hand….

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 28 augustus 2008 07:22 PM
  [ # 65 ]

Zij is niet rot, zij is niet rot, zij is niet rot, zij is niet rot, zij is niet rot…..

misschien als ik het vaak genoeg zeg geloof ik het zelf ook!

Laughing

anyway ik ga me er even stevig tegenaan zetten en misschien is vanavond (of vanacht) het laswerk wel gedaan…..

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 augustus 2008 07:37 PM
  [ # 66 ]

Je komt gewoon, zoals iedereen, telkens weer een vers stukje rot tegen.  Laughing

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 28 augustus 2008 08:01 PM
  [ # 67 ]

t zijn er wel veel! 

maargoed, ik kan er nog om lachen omdat het voornamelijk bodemdelen zijn enzo.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 augustus 2008 04:43 AM
  [ # 68 ]

Rechts zit de voetenbak er weer in, incl de versteviging rondom de voorste bevestiging aan de langsligger. Alleen de binnenste plaat van de voetenbak moet binnenin nog afgelast worden. Viel me wel even tegen dit klusje.
De andere kant moet ook nog, evenals een plek op de huid van de rechterdorpel, wat plekjes aan de onderbinnenzijde van beide dorpels, bij de achterbumpersteuen, 2 plekjes in de achterschermen en wat aan de achterste balken. De voorzijde is al gedaan….

nu eerst een murphy’s

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 augustus 2008 11:12 AM
  [ # 69 ]

Proost! Je hebt het verdient.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 augustus 2008 04:05 PM
  [ # 70 ]

Het heeft dan ook gesmaakt.

Links is de binnenzijde dorpel tot na de kriksteun compleet rot.  Wat heet! Da’s nogal een werkje om dat netjes goed te krijgen.

” Men neme een slijptol met 1mm schijfjes en gaat los….”

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 augustus 2008 05:15 PM
  [ # 71 ]

ik begin overigens wel te merken dat ik al een week bezig ben en eigenlijk te lange dagen maak. Maargoed. De dorpel links is nu klaar om geremodeld te worden. Meteen ook de deuk die erin zat aan de onderkant eruit getrokken met de slagtrekker (die eigenlijk bedoeld is voor remtrommels).

Dan vandaag maar als doel gesteld ’ t elementaire laswerk voor elkaar te krijgen…... Gister niet gehaald tenslotte Smile

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 augustus 2008 05:29 PM
  [ # 72 ]

Gewoon stug doorgaan. Net doen of je gek bent en dan vannacht weer een Murphy’s.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 29 augustus 2008 08:11 PM
  [ # 73 ]

Ik doe mijn best Smile
De dorpel links is weer goed, en de bodem bijna dicht. Daarna valt de rest waarschijnlijk alleszins mee ......        hoop ik

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 30 augustus 2008 12:27 AM
  [ # 74 ]

Het laswerk is NIET af. Maar ik stop ermee. Volgende week weer. Nu is het even genoeg geweest.

Weliswaar dan geen murphy’s,... het zij zo

Smile

maargoed, het grote werk is toch wel gedaan….

volgende week koppeling, aandrijfashoezen, etc en dan weer samenbouwen!

en kijken of ze weer wil aanslaan…....Rolling Eyes

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 01 september 2008 07:45 PM
  [ # 75 ]

Bodem is dicht en hard. Nu verder richting koppeling…..

Interessant is ook om het hitteschil vooraan de bodem te verwijderen, je kunt dan ineens nog een gat tegenkomen oid. Mij is trouwens niet duidelijk waar die koker in het hitteschild voor dient. Die met het roostertje aan de voorkant…..? Er is geen opening in de bodem waardoor lucht naar binnen kan ofzo…...

De bodem staat nu lekker zwart te glimmen van de underbodyseal met waxoyl.

Profiel  

5 van de 42
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook