Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Sinds gister heb ik een probleempje met de bx. Hij heeft drie weken stil gestaan omdat ik met vakantie was. Gisteravond wilde ik hem starten, maar de accu was leeg. Kan gebeuren.
Nadat ik hem met kabels heb gestart bleef de bx echter op z’n buik liggen. Geen getik van de pomp. Ik heb toen de hoogte-hendel wat op en neer bewogen, maar dat leverde ook niks op. Er zat nog LHM in het vat maar voor de zekerheid nog een scheut erbij gedaan. Ik had daarvoor ook geen lhm lekkages oid. Nog steeds geen actie. De riem zat nog op de pomp poelie en hij slipte ook niet. Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb zoiets gehad met mijn 16v. Alleen daar was de lhm helemaal van op. Auto had namelijk last van flinke lekkage. Ding bijgevuld en ze reageerde nergens op.
Toen gewoon moter uitgezet. Opnieuw starten en doet werkte het weer perfect. Misschien heb je dat al geprobeerd maja bij mij werkte het zo. Ik d8 zelf dat de pomp zichzelf misschien wel beschermde om zich niet kapot te tikken. Succes met het vinden van de oplossing.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Misschien is ie zó ver leeg dat de aanvoerslang van de pomp ook leeg is. Dan moet je die ook eerst even vullen, anders kan de pomp geen LHM aanzuigen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
het zou wel merkwaardig zijn als er ineens LHM verdwenen is. Ik heb geen lekken, en in die drie weken verdampt die LHM toch niet zomaar? Het is lastig om te oordelen of er genoeg in het vat zit als de wagen op z’n buik ligt. Je hebt dan niet zoveel aan dan niveau metertje.
Kunnen hoogteregelaars nog een rol spelen in dit verhaal? Hij is gewoon in rijstand weggezet dus als er iets in die drie weken is vastgerot, dan is dat wel in de rijstand.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan er maar geen verklaring voor bedenken. Behalve dat de aanvoerslang naar de pomp lekt, waardoor de LHM teruggelopen is. Maar dat vind ik ook een vrij onlogisch verhaal.
Heb je de wagen al eens even laten lopen met de ontlastbout los?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
nee, dat wilde ik nog wel proberen. helaas lag m’n complete mobiele garage uitrusting in de CX en had ik dus geen enkele tool in de BX liggen.
De bx staat ook niet bij me thuis, ik had hem even omgeruild voor de vakantie met een saab. ik zal dus een dezer dagen terug moeten met tools, en een oplossing. of een anwb-mannetje bellen
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Nou hij zweeft weer hoor. Ik had de tip van Patje even geprobeerd en na een keer of drie de ontlastbout open en dicht te draaien kwam er weer leven in. Er zat overigens voldoende lhm in het vat.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het viel me op dat sinds de stilstand van 4 weken, de hogedrukregelaar wel erg vaak tikt. Tikken na het remmen, tikken bij het rijden, tikken bij het door bochten gaan, het leek wel een rijdende mitrailleur
Ik had de laatste tijd al eens de lhm ververst, hele vat schoongepoetst van binnen, bij alle vier remmen gespoeld. Tijd voor een voorraadbol wissel dacht ik.
Voor 50 euri een verse bol gekocht en vanavond de BX maar even op de assteunen gekrikt. Tot mijn verbazing zat er een gewone veerbol op gemonteerd Althans, dat denk ik, want de aansluitingen waren toch wel heel verschilend. Is dat mogelijk?
Nouja, remmen nog even ontlucht en toen het moment supreme. Ik herkende m’n eigen auto niet meer Hij tikt nu echt eens per halve minuut ongeveer. Een wereld van verschil. Hieronder nog wat foto’s. Die d-riem die je op de eerste foto ziet is van mijn bollen-tool.
Ik ben benieuwd naar je foto’s, maar ze doen het helaas niet
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
volgens mij lag de server van planet even op z’n gat? nu doen ze het weer toch
bx-cannes schreef:volgens mij lag de server van planet even op z’n gat? nu doen ze het weer toch
Ja ze doen het nu!
Grappig trouwens die D-riem bollen tool. Heb je daar ook nog een fotootje van?
Volgens mij zat er idd een veerbol op
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Idd een gewone veerbol. Wat een knurften.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
@ Janwillem,
het is gemaakt van een oude d-riem. Hij zit dubbel gevouwen en met een bout-moer door een pijpsleutel. Dan rol ik de riem een paar keer om de pijpsleutel tot de riem strak om de bol zit. Dan de ratel op de pijpsteutel en nog een paar keer goed aandraaien. Ik heb daarmee inmiddels al een aantal bollen losgedraaid. Gaat stukken beter dan met de steenbijtel (al is dat rossen op zo’n bol ook wel even lekker op zijn tijd )
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Even flink schrikken vorige week. Ik reed midden in Utrecht in 1 of andere woonwijk. Parkeer de bx achteruit een plekje op, zie ik ineens een beste rookwolk voor de bx
Bx uitgezet en snel eruit, blijkt dat er rechtsachter een hd leiding lhm stond te sproeien. Erg fijn.
Anwb mannetje erbij om 00,30 snachts en na het weekend werd hij opgehaald en bij een garage in Utrecht afgezet.
Hij rijdt inmiddels weer maar ik denk dat het nu toch zaak is dat ik de rest ook vervang.
Op citroenbx.nl zie ik wel wat klusfoto’s staan hoe je zoiets repareert, maar kan ik die leidingen gewoon bestellen bij het Motorhuis oid?
Klopt het dan dat er zijn:
-leidingen van voor naar achter langs de binnenkant dorpel
-leidingen vanaf een T-stukje ter hoogte van de middendemper?
Of zijn er adresjes waar ze die leidingen maken? Volgens de citroenbx.nl site kun je met de gegeven lengtes die dingen laten persen? Wie weet hier meer van? Dit stukje bedoel ik [/url]