1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Mijn NIEUWE BX (met foto’s)
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 28 april 2005 10:55 PM

Dagdag mensen,

Een paar daagjes geleden heb ik m’n BXje naar de garage gebracht om er de volgende dingen aan te laten vervangen:
- koppeling + drukgroep
- adals
- homokineten
- voorveerpoten smeren

Ik heb dit bij garage Steinbusch (Citroen Club Heerlen) laten doen, en ik ben er tot nu toe zeer te spreken over.
Ik heb een 2tal uur geleden m’n geliefde franse voiture weer opgehaald. Toen ik instapte viel m’n mond open. Ik legde m’n voet op de koppeling, en die ging naar beneden, haast zonder kracht te zetten (eerst moest je flink moeite doen dat pedaal naar beneden te douwen).

‘t voelt als een compleet andere wagen, het rijdt zoveel beter. De koppeling kan ik nu zelfs tot op de vloer intrappen (kon eerst niet), en er komen geen knarsende geluiden meer uit de versnellingsbak. Wel viel me op dat, wanneer ik de koppeling op laat komen in de 1 of de 2, dat de auto wat schudt, misschien nieuwigheid van de koppeling? (wie het weet mag het zeggen).

Hieronder meteen even wat foto’s:

effe voor de duidelijkheid, het gaat dus om de achterste. Die ervoor staat is van iemand hier uit de buurt.

Maar, nog even een opsomming van de prijzen, die Steinbusch is echt goedkoop.
- koppeling+drukgroep enzo kostte 300,-
- draagarmlagers 200,- (100,- per kant)
- homokineten 50,- per stuk (op de bon staat lange as & korte as.. is da hetzelfde?!?)
- veerpoten smeren 7,50
- verder nog wat sapjes en wat keerringen, 32,50 totaal

Dus voor 640,- heb ik een nieuwe bix Smile

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 28 april 2005 11:06 PM
  [ # 1 ]

Goed bezig, valt me mee die koppeling.

Toen ik de blauwe deauville kocht heb ik EUR 100 bij betaald voor een nieuwe drukgroep en lager. Die had lekkage aan de bak z’n kant, dus de hele versnellingsbak moest er toen af.

Kost het voor een GTI ook EUR 300,- ... vast beetje voor bereiden voor als dat nog eens nodig mocht wezen.

Profiel  

BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

Gepost: 28 april 2005 11:49 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd Marc, een nieuwe Chic op de weg. Sorry dat ik je niet bij heb kunnen staan met enkele werkzaamheden.

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 28 april 2005 11:57 PM
  [ # 3 ]

Hey Marc,

Wat blijft het toch een mooie BX, je Chic Exclamation

Veel plezier er weer mee.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 29 april 2005 12:00 AM
  [ # 4 ]
XBXG schreef:

Hey Marc,

Helemaal mee eens….zo eentje maar dan in TZD-turbo.

Daar doe ik een moord voor Smile

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 29 april 2005 12:17 AM
  [ # 5 ]
Bram schreef:
XBXG schreef:

Hey Marc,

Helemaal mee eens….zo eentje maar dan in TZD-turbo.

Daar doe ik een moord voor Smile

Ik weet zeker dat ik er VEEL plezier mee ga beleven.
Die voorste Chic was overigens degene die te koop stond, die ik aanbood in de ‘te koop’ afdeling. Je zou niet zeggen dat die al tegen de 3 ton aan loopt.
Ik kwam vandaag een belgische Chic (Millesime) tegen, en aan het geluid uit het vooronder te horen was het een diesel. Misschien iets voor jou Bram?

trouwens, ik ben Mark met een K.. Gti_Styling is degene met een C

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 29 april 2005 12:41 AM
  [ # 6 ]
deur63 schreef:

Ik kwam vandaag een belgische Chic (Millesime) tegen, en aan het geluid uit het vooronder te horen was het een diesel. Misschien iets voor jou Bram?

Inderdaad, speciaal voor Bram, Millésimes en Biarritzen zijn ook geleverd als Turbo Diesel, ideetje voor Bram?  Laughing

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 29 april 2005 03:33 PM
  [ # 7 ]
XBXG schreef:
deur63 schreef:

Inderdaad, speciaal voor Bram, Millésimes en Biarritzen zijn ook geleverd als Turbo Diesel, ideetje voor Bram?  Laughing

Had Roel niet ook eens een TRD Turbo in een Chic gestopt?

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 29 april 2005 06:49 PM
  [ # 8 ]

Misschien een idee voor een volgend project Wink
  Hé maar, ‘t loont dus duidelijk de moeite om in een BX te investeren!!! Zonde dat veel mensen dat niet meer doen.. Nu heb je weer een fijne auto voor een hele nette garageprijs!!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 29 april 2005 08:17 PM
  [ # 9 ]
voge schreef:

Misschien een idee voor een volgend project Wink
  Hé maar, ‘t loont dus duidelijk de moeite om in een BX te investeren!!! Zonde dat veel mensen dat niet meer doen.. Nu heb je weer een fijne auto voor een hele nette garageprijs!!

Neej inderdaad, de meeste mensen kopen zich een andere BX wanneer de hunne kaduuk is. Hier horen wij BX-o-fielen dus uiteraard niet bij.
Ik vind het het gewoon waard, om m’n zuurverdiende centjes in m’n bx te investeren.
Daar komt ook nog bij dat ik em zo lang mogelijk op de weg wil houden. De BXen verdwijnen sowieso al VEEL te snel uit het straatbeeld. 5 jaar geleden zag je in elk oogopslag wel een BX (bij wijze van spreken), nu moet je best wel moeite doen om er een te spotten.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 april 2005 08:21 PM
  [ # 10 ]

Yup! Met de BX type 1 is het inmiddels al zover, helaas. Vraag maar aan Wouter (XBXG), hij is een liefhebber van dit type!  Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 april 2005 08:26 PM
  [ # 11 ]

ik ga ook mijn Tessa met liefde behandelen niet: een reparatie van 500 is mij te duur de deur uit ermee.

je schrikt je kapot als je bij ons op de sloop komt daar zie je genoeg bix allemaal opgestapelt en in elkaar gewoon om te janken…  Crying or Very sad

allemaal van mensen die ff een auto willen hebben een te dure reparatie krijgen en dus de bix na de sloop brengen.
da doe je toch niet…...

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 29 april 2005 08:48 PM
  [ # 12 ]
winnetou schreef:

Yup! Met de BX type 1 is het inmiddels al zover, helaas. Vraag maar aan Wouter (XBXG), hij is een liefhebber van dit type!  Wink

Ik laat maandag wel horen wat er allemaal aan mijn BX type 1 moet gebeuren voor de APK, grote beurt en laswerk….  Rolling Eyes

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 29 april 2005 09:16 PM
  [ # 13 ]
winnetou schreef:

Ik ben ook een liefhebber van type 1’s hoor (zie avatar)...  m’n droom is nogsteeds om een of andere afgeschreven type 1 weer in nieuwstaat terug te brengen.. of die droom ooit werkelijkheid wordt, ik hoop het..

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 29 april 2005 09:39 PM
  [ # 14 ]
deur63 schreef:
winnetou schreef:

Ik ben ook een liefhebber van type 1’s hoor (zie avatar)...  m’n droom is nogsteeds om een of andere afgeschreven type 1 weer in nieuwstaat terug te brengen.. of die droom ooit werkelijkheid wordt, ik hoop het..

Nou, dan heb je aan die crêmewitte BX type 1 uit je avatar een goede. Bel Citroville eens Laughing  Laughing  Laughing

Of wat dacht je van deze 3 GT’s—> LINK

Zie ook pagina 17 van dit topic .

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 29 april 2005 09:42 PM
  [ # 15 ]
XBXG schreef:
deur63 schreef:
winnetou schreef:

Nou, dan heb je aan die crêmewitte BX type 1 uit je avatar een goede. Bel Citroville eens Laughing  Laughing  Laughing

Of wat dacht je van deze 3 GT’s—> LINK

Zie ook pagina 17 van dit topic .

Die uit m’n avatar is mijns inziens geen nederlandse, aangezien de zijknipperlichten ontbreken, dus ik heb zo het gevoel dat het om een franse draait. (Enig idee wat de kleurcode is overigens?)
Ik had bij hesselink ook een mooie witte zien staan, was een 14E dacht ik, met prachtig beige interieur Shocked

Die GT’s zijn erg leuk enzo, maar… ik mis wat. Ik vind dat type1 dash (zoals dus in de 14’s en 16’s) zo enorm mooi, en de GT heeft al met klokken, jammer..

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook